חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”צוות רעות מכבים מודיעין”-אי של שפיות

 

לקראת ראש השנה בחרתי לסקור הפעם דווקא את אלו שכבר יצאו ממעגל הפעילות המבצעית. מועדון "צוות" ברעות יהפוך בתוך זמן קצר לגדול בארץ. אבל כבר כיום הוא המודל המוביל. העסק חי ופועל בהתנדבות. וביום רביעי ברכו שם "שנה טובה". נא להכיר: הסניורים של צה"ל במודיעין-מכבים-רעות

 

נא להכיר: סניף "צוות" רעות-מכבים-מודיעין. מדובר במועדון אקסקלוסיבי שכל פורש צה"ל במרחב מודיעים (וזה כולל את רעות, מכבים, מודיעין, שוהם, וישובי הסביבה), יכול להימנות על פעיליו.

ערב השנה החדשה, תש"ע, החלטתי למקד זרקור דווקא אל פינה פחות מוכרת ופחות מסוקרת בתקשורת המקומית, (מה לעשות, אדם בתוך עצמו הוא גר), אבל בדומה לעיר מודיעין, גם הפינה הזו הולכת וגדלה בקצב מואץ. רק שכאן התהליך בדיוק הפוך לזה הקורה במודיעין: האוכלוסייה כאן גדלה תרתי משמע- זהו מועדון לסניורים בלבד!

אז קודם כל מספרים: במועדון צוות הממוקם ברעות, כיום 1752 חברים רשומים. מתוכם, מרעות ומכבים כ-900, ממודיעין-500, משוהם-150 והשאר מכלל יישובי הסביבה.

הסניף נחשב לפעיל ביותר בארץ ואתמול (ד’) בערב, במסגרת הרמת הכוסית והברכות לראש השנה, הודה בכך גם מנהל המחוז של צוות, יואל גורודיש, (כן, האח של...) באמרו, "אנחנו רואים ולומדים כל הזמן מה קורה פה אצלכם וממהרים להעתיק ולחקות".

כדי להבין את קצב השינוי באוכלוסייה הזו, די אם נאמר שבשנת 1993 היו בסניף כ-40 חברים רשומים. מדובר בקצב גידול של כ- 106 איש בממוצע בכל שנה. אגב, הגיל הממוצע של החברים צעיר יחסית למועדונים מקבילים בארץ ועומד על 50-60. סניף ראשל"צ הוא הגדול בארץ, אולם בשונה מזה המקומי ברעות, הוא הולך וקטן (מסיבות טבעיות..). בתוך שנים ספורות, צפוי הסניף המקומי להיות הגדול ביותר בארץ.

תקציב הפעילות של הארגון המקומי מורכב ברובו ממיסי החבר אותם משלם כל אחד מהחברים ב"צוות" מתלוש הגמלה שלו. סכום זה מאפשר קיומם של פעילויות נרחבות המסובסדות ממנו.

בין השאר מופעלת בשעות הערב תכנית לימודים והרצאות נרחבת העוסקת במגוון נושאים, משוק ההון, דרך יוגה ופלדנקרייז, חריזה אמנותית, ציור ורישום, יידיש, ובקרוב מקווים להרים מועדון צילום מקומי. הנושאים כולם, הם פרי בקשות ודרישות מ"השטח".

בכל יום רביעי בשבוע מתארחת הרצאה מרכזית המועברת ע"י מרצים מקומיים או מרצי חוץ. אחת לחודש יוצאים לרחבי הארץ טיולים איכותיים הכוללים אוטובוס מפואר וממוזג, מדריכים מהשורה הראשונה וארוחה מרכזית במהלך הטיול במסעדות נבחרות.

לדברי יענקל’ה לבקוביץ שמוביל את הנהגת הסניף מיום הקמתו, "אני יכול למלא בקלות 5 אוטובוסים לכל טיול כזה, אבל טיול איכותי לא יכול להיות המוני. 2 אוטובוסים זה המכסימום שאנחנו מוציאים". ומוסיף,"כל העלויות של כל הפעילויות של המועדון שוות לכל נפש".

לבקוביץ’ הוא המוביל היוזם והמנהל של כל המערכת הזו. הכול, כמובן בהתנדבות. במועדון פעילים בהתנדבות 25 חברים. מהם 15 חברי הנהלה. שניים נמצאים באופן קבוע במועדון לשם תפעולו ואחזקתו השוטפת- בהתנדבות. אתר אינטרנט פעיל מופעל ע"י המועדון ונותן מידע שוטף לכל החברים, כמו גם ניוזלטרים הנשלחים באופן שבועי לכל המעוניינים בכך.

החלק הלא פחות מעניין במועדון הוא דווקא הסמול-טוק שמתנהלים בו. תוכלו, אם תרצו, לנהל את צה"ל (בדגש על חיל האויר), לקבל מי התמנה לאן... לקבל מידע עדכני על חברים במוקדי כוח והשפעה במשק, לנתח תאונות ו"פשלות"....ולא פחות חשוב, להסתייע זה בזה. אם בעיצה טובה ובעיקר בנושאי עבודה ופרנסה.

ומכיוון שאנו עומדים בערב ראש השנה, וערב הימים הנוראים, למרבה "ההפתעה" גם כאן יש מי שנזקקים לסיוע. רק שכאן עושים זאת בצנעה ובדיסקרטיות רבה הרבה יותר מבמקומות אחרים.

למען הגילוי הנאות, רק אציין שאנוכי, הח"מ, מנוי על קבוצה זו. ובעידן של ביקורת התנכרות וצרות עין בקרב אנשים לא מעטים ואפילו משרדים ממשלתיים, כלפי קבוצה זו, אני מודיע בזאת שאני גאה להימנות עליה. את התוצאות של ייחודיותה ואיכותה תמצאו בקלות דווקא באמצעות הדור הבא, דור הבנים והבנות שלנו.ואת הציניות, תשאירו למועדים אחרים... 
שנה טובה לכולם

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות