חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

22,000 שקלים נגבו עד כה במכבים-רעות ל”היטל הבצורת”

 

עד כה רוב משלמי "מס הבצורת" במודיעין הם מכבים ורעות. זאת בשל סדר ומועדי גביית חשבונות המים במודיעין. כך עולה מנתונים זמניים שמציג תאגיד "מי מודיעין". ההערכה כי כלל התשלום החודשי שיועבר כקנס יעמוד על כ-200 אלף ₪. ירון רן:"לעג לרש"

 

תאגיד "מי מודיעין" הוא תאגיד המים הראשון שהפקיד בחשבון מיוחד של המדינה סכום של 22,000 שקלים, בגין היטל צריכה עודפת (היטל הבצורת), שנגבה מתושבי מכבים רעות.

תקופת הצריכה הרלוונטית להיטל, מנתה 13 יום, בין התאריכים 15-28ביולי 2009 ומדובר בחשבונות שנגבו עד כה, בעיקר מתושבי מכבים ורעות. עפ"י הודעת דוברות "מי מודיעין", אם בעתיד יתברר כי חלק מהצריכה העצמית נבעה מנזילות ו/או מדי מים לא תקינים, הסכום יקטן, והכספים יוחזרו לתושבים. מנכ"ל תאגיד "מי מודיעין" וסגן יו"ר פורום מנכ"לי תאגידי המים בישראל ירון רן: "מדובר בסכום שהוא "לעג לרש", גם אם אנו מביאים בחשבון שלא מדובר בסכום המלא, שכן בהתאם לחוק, בחודש הראשון מבוצעת מחצית מהגבייה בלבד.

גם אם נחשב כי הסכום המלא שייגבה בחשבונית הבאה לתקופה של 45 יום מכל תושבי העיר צפוי להיות כ- 200,000 שקלים(בניכוי עלויות התאגיד והמע"מ), ברור כי ההוצאות המושתות על התאגיד בגין ההיטל, שכוללות שימוש כפול ומכופל במספרי הטלפונים של 1-800, שליחת עשרות אלפי מכתבים בדואר- מהצורך ליישם את החוק, תגבור כוח האדם והוצאות המחשוב והאכיפה- תהיינה במהלך השנה גדולות יותר מההחזר שמקבל התאגיד בגין גביית המס.

התאגיד מקבל 13% בלבד מסכום זה, ובתחשיב שנתי, מדובר בסכום שלא יחזיר את הוצאות התאגיד בטיפול במס. תאגידי המים לא נוצרו כדי להיות סוכנות גביית מס למדינה". כמו כן, לפי הנתונים שנמסרו מתאגידי המים לרשות המים, עולה כי בחודש יולי 2009 קטנה רכישת המים של התאגידים ממקורות בשיעור של 17-20% לעומת שנת 2008- כל זאת בחודשים שקדמו להטלת מס הבצורת. לפיכך, עולה היום בבירור כי תמונתם המתייבשת של כוכבי המדינה, תרמה עשרות מונים לחיסכון במים מהיטל הבצורת". רן אומר כי הירידה בצריכה בשיעורים של כ-20%, מביאה את תאגידי המים החלשים לסף קריסה. לפי הודעות שמסרו מנכ"לי התאגידים לפורום המנכ"לים, כשלושה תאגידים נמצאים כיום בבעיה אקוטית של תזרים מזומנים, או ממשיכים להתקיים רק בשל ניצול מענקי התאגיד המועברים ע"י הממשלה ונועדו למטרות שונה לגמרי: שיקום צנרת המים והביוב ושדרוג מערכות הבקרה בתאגידים. רן: "אני קורא לממשלה לסיים את הטלת המס לא יאוחר מה- 30 בנובמבר, ו/או מיד עם תחילת הגשמים, במידה ויקדימו לרדת לפני תאריך זה, ולהשיב לתאגידי המים את ההוצאות שנגרמו להם כתוצאה מהמהלך. כמו כן אני קורא לממשלה לפצות את התאגידים בגין הירידה בצריכת המים בחודשים ינואר-אוגוסט 2009, לעומת אותה תקופה ב- 2008, כך שההשקעה בתשתיות המים והביוב תחודש מאותם כספים. המשך המצב הקיים יביא לכך שהתשתית הפיזית של הולכת המים והביוב במגזר העירוני תקרוס בעוד כמה שנים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות