חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שר התחבורה ”נחת” במודיעין

 

ביום חמישי ביקר שר התחבורה ישראל כץ במודיעין. למרות שלכאורה אין למשרדו השפעה מהותית על תשתיות התחבורה בעיר העתיד, התברר כי נושאים שוליים לכאורה, עשויים להיות מהותיים. כך, עתיד ואיכות חייהם של תושבי ציפור-צפון בשל מחלף הכניסה למודיעין. כמו גם קו קונקס דרומה, או הפיכת שדרות החשמונאים בעל כורחן, למעין כביש בינעירוני. ומה עם הנחיתות בשמי העיר?!

 

"ביקור שר התחבורה, ישראל כץ, הסתיים בהצלחה רבה", כך לפחות סיכם את הביקור ראש העיר חיים ביבס. כמקובל לאחרונה בביקורים ממלכתיים-ממשלתיים, בעיר העתיד-מודיעין, גם הפעם נמנע מהעיתונות המקומית מלסקר את הביקור. שיטת ההתחמקות הפעם הייתה להודיע לעיתונאים על מפגש עם השר בשעה מסוימת, ובמועד הנקוב, להודיע ש"בשל לוח זמנים שהתארך, לא תתקיים פגישה בין השר לעיתונות".

את השר החליף ראש העיר, ששמח לעדכן את העיתונות המקומית בפרטי ההישגים אותם העריף השר על העיר:

נתחיל דווקא בענייני נחיתת מטוסים מעל שמי מודיעין: כפי שכבר דווח בשבוע שעבר, נבחנת בימים אלה אופציית הנחיתה ה"מזרחית". כלומר, בקו החוצה מעל עמק החמניות שבין מכבים לרעות. לדברי מנכ"ל רש"ת, קובי מור, עד חודש נובמבר הנתיב עדיין לא מאושר. כך שבינתיים למשך החדשיים הקרובים, יוכלו תושבי מכבים ורעות להחזיק את אטמי האוזניים "רק" בסטנד-ביי, עבור טיסות הבחינה שכן יתקיימו. כמו כן, יוכלו תושבי מכבים ורעות לקנות בעתיד אטמים מאיכות ירודה יותר, זאת משום שהתבשרנו שהנחיתה בנתיב הזה תהיה בגובה רב יותר מזה שנבחן מעל מרכז מודיעין. וחז"ל אמרו על כך- נחמא-פורתא!

בנוסף, נדונו 23 נושאים הקשורים ישירות לתחבורה הגלגלית בעיר. כך למשל, אישר השר כניסה ומימוש של תכנית קירצוף וריבוד מחדש של כל שדרות החשמונאים. מה שמייחד את הנושא, אינה דווקא הנכונות לעצם ביצוע העבודה, אלא העובדה ששר התחבורה הכיר דה-פקטו באחריות משרדו לכביש פנים עירוני, שעד כה לא עניין אותו ואת משרדו כלל.

ההכרה באחריות המשרד למצבו ויכולת תפקודו של כביש שדרות החשמונאים, לא בא מתוך אהבת מרדכי, כמו יותר משנאת המן: סגירת כביש בינעירוני מס’ 3 (מסמיה-443-צפון ירושלים), ע"י צה"ל למעבר כלי רכב דרך בית-סירא , והקמת גדר ההפרדה שחוסמת כליל את היכולת להתחבר לכביש 443 לעבר צפון ירושלים ורמאללה וממנו דרומה לעבר ב"ש או נמל אשדוד.

מצב זה הפך את שדרות החשמונאים (וגם כביש 11-12) לכביש בינעירוני, בעל כרחם. עצם קבלת האחריות, ולו גם בעקיפין, ע"י סיוע לשמישותו, יש בה משום חשיבה ראוייה.

התוצאה הישירה של הסעיף הקודם, היא כניסה לחשיבה על עתיד כביש בינעירוני מס’ 3 בקטע החסום. למי שאינו זוכר, בשעתו, מנע ראש העיר הקודם, משה ספקטור, את סלילת הקטע הבעייתי, בצמוד לבתי מכבים. הוא דיבר אז על "מנהור" ובמערכת הבטחון השאירו בתכניות גדר ההפרדה מקום לסלילה עתידית של הכביש. עתה הודיע השר כץ, באמצעות ביבס, שאכן יש טעם ב"חשיבה" על עתיד הכביש ועל פתרון הבעייה. גם על כך אמרו חז"ל, "מוטב מאוחר מאשר אף פעם"...

תחום מהותי נוסף אותו אישר השר לעיריית מודיעין, הוא נושא התמרור הבטיחותי בעיר. הצבת תמרורים היא הליך בירוקרטי לא קל ולא קצר. למעשה, במודיעין כיום עשרות תמרורים בלתי חוקיים. בביקורו האחרון אישר השר קיצור הליכי אישור הצבת התמרורים בעיר ולמעשה נתן בידי עיריית מודיעין כלי שיאפשר לה להציב תמרורים בהליך מקוצר, בהקשר לתכניות הבטיחות הכוללת של התנועה במודיעין.

ואם דיברנו על בטיחות בכבישי העיר, 23 צמתים הנמצאים כבר בתכנון ישופרו באמצעות פסי האטה ומעברי חצייה. בתוך כ-4 חדשים תוקם כיכר בצומת כביש 2 היוצא ממודיעין לכיוון לטרון עם כביש 3 הבינעירוני (כיום במקום תמרור "עצור". אלו ועוד 17 פרוייקטים עירוניים בעלי מהות בטיחותית הוצגו לשר ויסוכמו לאחר שיעברו תיעדוף וקביעת סדר חשיבות (כסף, כסף...)

יוחל בטיפול נופי בקטע כביש 431 בין צומת יצחק רבין לצומת (העתידי) של גשר ענבה.

כיכר הכניסה למכבים תורחב בנתיב נוסף שאמור, עפ"י התכנון, להוריד את עמסי התנועה הכבדים במקום בשעות הבוקר. ( והערה בעניין זה: איפה היו כל "מומחי התנועה" שקבעו את התצורה הנכחית לפני מספר שנים לא רב?!).

25 תחנות הסעה מקורות אושרו להקמה ברחבי העיר. גם קונקס (ויאולייה טרנספורטיישן) מצטרפת למאמצי ההשתפרות ותוסיף קו נוסף לדרום- לכיוון צומת בילו. באמצעותו תשופר היכולת להגיע ממודיעין לקווים לב"ש שיוצאים מרחובות.

משרד התחבורה יתכנן באחריותו, את מרכז התחבורה העתידי של מודיעין. (ולתומי חשבתי שהמרכז כבר מתוכנן ורק הקמתו מתעכבת).

ומה עם מוניות שירות?!. הן אל מחוץ לעיר והן בתוכה. לפחות מהסיכום שהוצג, נראה שלא ממש בוער לאף אחד לקבל החלטות בנושא זה. עפ"י סיכום שר התחבורה, לדברי ביבס, "תוצג תפיסה כוללת של מוניות שירות לסוגיהן (??), ורק אח"כ יוחלט כיצד לפעול ומה לאשר".

ולסיום פרק ביקורו של השר בעיר, אי אפשר בלי סאגת מחלף הכניסה לעיר: בכניסה למודיעין מכיוון כביש 443 מתוכנן בתכנית האב של העיר מחלף גדול שישלב בין התנועה בכביש 443, צומת שילת וצומת הכניסה לעיר.

כאן, נראה, אין תמימות דיעים בין תפיסת המחלף העתידי ע"י מע"צ לבין מחלקת ההנדסה העירונית. בעוד שהמחלף של מע"צ אמור לנגוס בשטחים הצמודים לשכונת קייזר (איזור הבית עם הגג האדום), מעוניינת העירייה במחלף "יהלום" בדומה למחלף הסירה בהרצליה. זאת בעיקר בשל המשמעויות הסביבתיות והשפעת המחלף של מע"צ על איכות חייהם העתידית של תושבי ציפור-צפון.

מהדברים ניתן היה ללמוד שככל הנראה במע"צ כבר גובשה תכנית. האם היא הפכה לתכנון, לא ממש ברור. מה שברור הוא שכאן אין תמימות דעים ואולי כאן תהיה אחת המחלוקות העתידיות בין עיריית מודיעין למשרד התחבורה, ומע"צ שהיא שלוחתו של המשרד לעניין המחלף. לפחות משאלותנו שלנו עד כה בנושא המחלף, צוין ע"י מע"צ, כי אין עדיין מועד לתחילת הקמתו של המחלף, בעיקר משום שטרם סומן תקציב לכך. לפחות לא בתכנית החומש הנכחית.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות