חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

חוגי הכדורגל במודיעין. טירוף מערכות

 

כ-50 הורים נזעמים של ילדים בחוגי הכדורגל במודיעין הגיעו אתמול,ד’, בערב למחות על מה שהם קוראים "גזל". בדיקה מעלה שהם ישלמו השנה בממוצע כ 20-25 אחוזים יותר מהורים אחרים בערים ואגודות כדורגל בארץ. בצהריים תגובת העירייה היתה "חלבית". בערב כבר הודיע ביבס להורים "לא ירצו-נהפוך את הכל לעירוני"

 

למה במודיעין ישלמו הורים לחוגי הכדורגל של ילדיהם מאות שקלים יותר ממה שנדרשים לשלם הורים מקבילים בתל-אביב, פתח-תקוה, לוד, אשדוד או חיפה? לאחר ששאלנו את בעל הבית- עיריית מודיעין, נותרנו עד שעות אחה"צ ללא תשובה! בערב, הגיע ראש העיר לכנס שערכו ההורים ומפעילי החוגים ושם היה פסקני הרבה יותר.

ובינתיים, הרי המספרים: מכבי שוהם-2800 ₪ לעונה. מ.ס. אשדוד-2700 ₪. מכבי פתח-תקוה-2800. עירוני אשדוד-2800. מכבי חיפה-3000. בני יהודה ת"א-3250. הפועל תל-אביב-2700 שקלים.

כל המחירים הם "הכל-כלול" ובכלל זה, הסעות, ביגוד וגם...עלות השימוש במגרש.

ובמודיעין?- עלות שנת פעילות-3200 ₪. דמי שימוש שנתיים במגרש(?!)-500 ₪. ביטוח,רישום(?) וציוד-350 ₪. לגבי הסעות- המחיר לא נמסר אולם נמסר כי הן אינן כלולות. סה"כ:4040 שקלים טבין וטקילין!

על כך יש להוסיף טופס בדיקות רפואיות חתום ע"י רופא ספורט המאושר ע"י ההתאחדות- אישור שיעלה עוד כ-100 שקלים. תמונות פספורט-כ-30 ₪, הסעות כ-100 ש"ח, ועוד כהנה וכהנה "זוטות" העשויות להגיע לעוד עשרות או מאות שקלים נוספים.

אתמול,יום רביעי בערב, קיימו הורים שהתארגנו למחות על "הגזל", לדבריהם, כנס מחאה במגרש הכדורגל שבעמק בית שאן, בנסיון לשנות את רוע הגזירה.

שאלות ששאלנו אנחנו את העירייה, אתמול בבוקר, כמי שמחזיקה באופן בלעדי באמצעות עמותה (למעשה-המתנ"ס), את מתקני הספורט בעיר, כמו: האם נקבעו מחירי מקסימום לחוגים ע"י העירייה? או, האם מפקחת העירייה בדרך כלשהי על מחירי החוגים? וגם, מה הם אותם "דמי שימוש" במגרש הכדורגל? לא נענו באופן ענייני.

תגובת העירייה, כלשונה:" האגודות המקומיות הן אגודות פרטיות שאינן מקבלות תמיכה מגופים ציבוריים, על פי חוק. ברחבי הארץ ישנו מגוון של עמותות כדורגל הגובות סכומים שונים עבור חוגי הכדורגל כאשר החוגים המקומיים נמצאים ברמת מחיר הקרובה לממוצע. עם זאת תתקיים בחינה נוספת של הנושא".

אלא שבינתיים המהומה עשתה ככל הנראה דבר מה: ביום א’ הקרוב נקבעה ישיבה בעירייה בנוכחות כל הגורמים שעוסקים בחוגי הספורט בעיר. ראש העיר חיים ביבס, שהגיע יחד עם מחזיק תיק הספורט בעירייה מוטי גרונר, הודיע להורים ולמפעילים הכועסים, כי "הנושא הגיע אלי. בשבוע הבא נכנס את כל הגורמים והמפעילים. או שהמחירים יהיו סבירים, או שכל העסק יבוטל!... אם לא ירצו נהפוך את הכל לעירוני!"

ובינתיים, לשאלת ההורים מה לעשות עם דרישות התשלום? אמר ביבס: "תמתינו קצת עד שיתקבלו ההחלטות". ההחלטה שקיבלו ההורים יחד עם מפעילי החוגים בשל כך היא:"לא לשלם".

דיעה אישית: מישהו פה הגזים!! מגרש הדשא הסינטטי וסביבתו הוקמו באמצעות כסף ציבורי. כספם של כל תושבי מודיעין. מישהו נטל לעצמו את העוז לנסות ולכסות את ההוצאה באמצעות "דמי שימוש" במגרש? עפ"י דבריו של אחד ממפעילי החוגים, אתמול, כי לשאלה למה משלמים 500 שקלים עבור המגרש?, נאמר לו ע"י חנן דנציגר, הממונה על הספורט, "מי ישלם לי את ההלוואה?!"

בהנחה שרק 1500 ילדים פעילים בחוגי הכדורגל (והמספר גדול יותר) תכניס העמותה העירונית לקופתה רק מאותו "מס מגרש" לפחות 750 אלף ש"ח (שלושת רבעי מיליון שקל) בכל שנה. מישהו החליט לסגור את ההלוואה שנלקחה להקמתו של המגרש (כ-4 מיליון ש"ח), מהר ו"אלגנטי", על חשבון ההורים והציבור. ואולי בעוד 3 שנים אחרי שההלוואה תושב, גם לחתוך קופון לא רע. מי יזכור אז, למה נועד הכסף?

האם בקרוב נצטרך לשלם גם "דמי שימוש" בכבישי העיר? או אולי "דמי שימוש" במבני בתי הספר? שלא לדבר על "דמי שימוש" בבתי הכנסת שהקרקע שלהם ניתנה כמעט חינם- עפ"י חוק! ומה יהיה על מרכז הספורט העירוני והבריכה העירונית שהקמתם החלו לאחרונה? האם כרטיס כניסה יכלול גם תוספת מחיר למימון ההקמה?! אם כן, מן הראוי לחלק מניות ציבוריות לכל רוכש כרטיס- כמקובל בעולם העסקים. שילמת על הבניה? תהיה שותף!

לשמחתי אין לי ילדים בגילאים האמורים. צר לי על הורי הילדים במודיעין. אבל הדרך היחידה להסביר למי שמעוניין לעשות קופה על חשבונכם, היא פשוט להתארגן ולא לרשום אף אחד! לחוגים האמורים במודיעין. במחיר ההפרש תוכלו  להסיע את הילדים ללוד, לשוהם או לירושלים בהסעות מאורגנות. שם המגרש לפחות, כלול במחיר החוג. תאמינו לי שבית"ר ירושלים או כל מועדון ספורט אחר במרחב, ישמחו בחצי מחיר להעניק הכל לעוד 1500 ילדים ובני נוער ממודיעין שיגיעו אליהם. גם ראש העיר, חיים ביבס הבין את זה ואפילו אמר זאת בלשונו, אתמול בערב.

ולסיום: אם כבר גובים סכומי עתק שכאלה מההורים, מה נותנים בתמורה? מתקני מים קרים?-לא! שרותים ראויים?-לא! מקלחות?-לא! שומר בכניסה?-לא! שולי מגרש "רכים" במקום גדרות ברזל מכוערות ומסוכנות?-לא! אז על מה גובים פה כסף?! 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות