חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ראש הממשלה במודיעין. כרוניקה

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקר במודיעין בשני בתי ספר, במסגרת סיור פתיחת שנה"ל. "תגשימו את החלומות שלכם, תצליחו בלימודים ותהיו שמחים" היה המסר של ראש הממשלה לילדי ביה"ס "גוונים".

 

התרגשות רבה עלתה בקרב ילדי כיתה ג’ בבית הספר "יחד" דקות ספורות לפני כניסת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לביקור ממלכתי לבית הספר ביום הראשון לפתיחת שנת הלימודים. כאשר ראש הממשלה נכנס לכיתה בליווי ראש העיר, חיים ביבס ושר החינוך, גדעון סער, ההתרגשות הגיעה לשיאה.

ראש הממשלה לחץ ידיים למרבית הילדים ואף ביקש לשמוע את שמם. "שלום לכם שלום לראש העיר, חיים ביבס ולשר החינוך, גדעון סער", פתח ראש הממשלה את השיעור וסיפר כי גם בנו החל היום את לימודיו וכן עד לפני מספר שנים גם הוא עצמו היה אבא לילד בכיתה ג’ ולפני הרבה שנים הוא עצמו היה בכיתה ג’. "כשאני הייתי בגיל שלכם אנחנו למדנו בצריפים ולא בבית הספר אבל היה משהו שחיזק אותנו, אתם יודעים מה?", שאל נתניהו את הילדים, "אנחנו היינו ביחד חילונים ודתיים, אשכנזים וספרדים וגם אתם כאן בבית הספר הזה יחד בלי הבדל בין אחד לרעהו".

לאחר פתיח זה החל ראש הממשלה בשיעור היסטוריה בשיתוף הילדים: "מי יודע מי עוד גר כאן במודיעין בעבר?" שאל ונענה על ידי הילדים כי החשמונאים. "ומי יודע מה הם עשו?" הוסיף, "התחבאו" נענה. "ולמה התחבאו, מפני מי? " הקשה ראש הממשלה, הילדים שהפגינו ידע מעורר כבוד ענו לראש הממשלה, כאשר תלמיד הכתה יוחאי, הסביר לראש הממשלה כי החשמונאים הסתתרו בעקבות סירובו של אבי המשפחה מתתיהו להשתחוות בפני פסל יווני.

תשובה זו זיכתה את יוחאי לציון לשבח מראש הממשלה שאף החליט להעניק לו עשר נקודות ואחר כך התחרט ואמר כי מגיע לו 12. "ומה עשו מתתיהו וילדיו?" המשיך ראש הממשלה את השיעור עם הילדים "הם אספו אנשים ונלחמו ביוונים ניצחו אותם שחררו את ירושלים והדליקו את המנורה, לאחר שטיהרו את בית המקדש. וזה חג החנוכה שאנחנו חוגגים היום", סיכם ראש הממשלה את השיעור הקצר בהיסטוריה.

"אתם צריכים לזכור שבעצם הכול התחיל כאן ושזו זכות גדולה עבור כולנו להיות כאן. יכול להיות שאילולא החשמונאים לא היה עם ישראל" הוסיף ראש הממשלה, "בפעם הבאה כאשר אתם יוצאים החוצה אם זה לטייל בגבעות וכדומה תזכרו שאתם דורכים על אדמה ונושמים את האוויר של מודיעין וזו אותה האדמה ואותו אוויר שדרכו ונשמו החשמונאים לפני הרבה שנים. והם אלו שדאגו להמשיך את המורשת של עם ישראל וכך גם אתם תעשו בעתיד". בתום דברים אלא ביקש ראש הממשלה לברך את התלמידים לפתיחת השנה וביקש מהם בעיקר דבר אחד: "ללמוד". "בהפסקות תשחקו אבל בשיעורים תלמדו" אמר לילדים ואז שאל אותם מי רצה שייגמר החופש ומי רוצה שהחופש יימשך? לאחר שראה כי קשה להכריע את השאלה הזו אמר כי הוא יאמר מה הוא חשב כשהוא היה ילד.

בהמשך שאל נתניהו "מה אתם אוהבים יותר הפסקות או שיעורים?" והוסיף את דעתו שלו כילד: "אני אהבתי את ההפסקות אבל היום אני יודע שהשיעורים היו חשובים יותר. אני מציע לכם ליהנות בהפסקות אבל ללמוד הכי ברצינות שאפשר בלימודים".

לאחר מכן התחלפו היוצרות והתלמידים הפכו להיות אלא ששואלים את השאלות: "אתם תחזירו את גלעד שליט?" שאלה יעל, "כשנוכל להחזיר אותו הביתה אנחנו נחזיר אותו", ענה נתניהו, "אנחנו לא מפסיקים לפעול בעניין הזה".

"התרגשת כשנבחרת לתפקיד ראש הממשלה?" שאל ילד אחר, "כן", ענה ראש הממשלה, "אבל פחות מהפעם הקודמת, כי ידעתי מה מחכה לי".

נועם ביקש לדעת אם ראש הממשלה נוסע באוטו או בלימוזינה ועל כך הוא נענה כי "האוטו שלי נראה כמו אוטו רגיל אבל זה אוטו עם הדלת הכי כבדה שהכרתי". ראש הממשלה לא הסתפק רק במילים ולאחר הביקור לקח את נועם והראה לו את מכוניתו.

שני שאלה את ראש הממשלה מה הוא רצה להיות כשהוא היה קטן? "רציתי להיות או כבאי או שוטר, אבל התלבטתי כי לא ידעתי אם אני רוצה לעלות בסולם או לא". נתניהו ביקש לדעת מה שני רוצה להיות כשהיא תהיה גדולה אולם שני טענה כי היא עדיין לא החליטה.

השאלה הבאה שנשאל ראש הממשלה הייתה "האם למורה שלו היה פתגם דומה למורים של היום כמו למשל "יש לי עיניים בגב". "אני רוצה לומר שהמורה שלי בבית הספר לא היה צריך להגיד לנו להיות בשקט בכיתה "אמר ראש הממשלה שניכר עליו כי אהב מאוד את הבילוי עם ילדי כיתה ג’.

"היה לנו מורה בשם יענק’לה וכשהוא היה נכנס לכיתה אנחנו התלמידים היינו משתתקים ואם במקרה היה רחש הוא היה עושה לנו ששש עם האצבע והיה משתרר מיד שקט מוחלט. המורים שלנו זכו לכבוד מצידנו וידענו שאנחנו מכבדים אותם ואני בטוח שאתם תעשו את אותו הדבר גם למורים שלכם".

"אהבת לבוא לבית הספר?" נשאל ראש הממשלה, "למן האמת כן" השיב נתניהו, "למדתי הרבה, הייתי שובב גדול בהפסקות אבל בשיעור למדתי. ידעתי שככה צריך לעשות וככה עשו גם הילדים שהיו איתי בכיתה".

"מה עשית בחופש הגדול?" הייתה השאלה הבאה "כשמתבגרים החופש הולך ומצטמק אבל אני הספקתי לטייל עם הבן שלי שגם הוא לומד בבית הספר במערות הכרמל ואחר כך הלכנו לחוף דור".

מה היית משחק בהפסקה?" "היינו משחקים כדורגל אבל לא תמיד היה לנו כדור ולכן היינו מאלתרים", השיב ראש הממשלה, "היה לנו שטח מגודר ליד בית הספר והיינו משחקים שם".

כאשר נשאל ראש הממשלה מי הייתה המורה האהובה עליו הוא לא היסס: "אני למדתי בבית הספר התיכון שנקרא "ליד האוניברסיטה" והייתה לי מורה שקראו לה פנינה מרקוס שלימדה אותנו חשבון. היא הייתה מורה נפלאה שתמיד צחקנו איתה בגלל המבטא הרומני שלה והיא הייתה אומרת לנו תצחקו תצחקו אבל אתם עוד תזכרו את השם שלי. וזה נכון גם אחרי הרבה שנים אני עדיין זוכר אותה. וגם אתם תזכרו תמיד את המורים שלכם שמלמדים אתכם".

"האם אתה אי פעם נסעת במונית הכסף?" נשאל ראש הממשלה, "לא אבל עכשיו הרבה אנשים מבקשים ממני כסף" ענה ראש הממשלה.

השאלה האחרונה שנשאל נתניהו לפני סיום הביקור הייתה, "האם כיף לך להיות ראש ממשלה". ועל כך הוא השיב:"יש ימים שזה כיף להיות בתפקיד שלי. היום זה יום שמאוד כיף לי להיות ראש ממשלה".

לאחר ראש הממשלה נטל שר החינוך, גדעון סער את רשות הדיבור ואמר כי ברצונו להודות לראש הממשלה כי בזכותו התלמידים בבית הספר יחד כמו יתר התלמידים יילמדו יותר שפת אם ולשון עברית. אני גם מזכיר שבית הספר "יחד" כמו מרבית בתי הספר בעיר נכנס השנה לאופק חדש וכך הם יקבלו יותר שעות לימוד פרטניות.

לאחר סיום המפגש בכיתה ג’ פנו ראש הממשלה, ראש העיר ושר החינוך להיפגש עם ייתר תלמידי בית הספר שקיבלו את הפמליה בשיר "יחד" של להקת חלב ודבש. ובתשואות רמות:"שלום לכל ההורים המורים והילדים. גם אני שלחתי את הילדים שלי לבית הספר, וכמוני שר החינוך, גדעון סער וראש העיר חיים ביבס וגם אנחנו מתרגשים וזה נהיה יותר מרגש בכל שנה. אני רוצה להגיד לכם שאלה שנים יקרות ומה שאתם לומדים כאן בבית הספר זה לכל החיים. אני אומר לכל התלמידים תלמדו! תיהנו, תשחקו אבל בשיעורים תלמדו לקרוא, לכתוב, תלמדו תנ"ך, חשבון".

ואז הפנה ראש הממשלה שאלה לכלל התלמידים, אתם אוהבים ללמוד תנ"ך?" שאל ונענה במחיאות כפיים, "אתם אוהבים ללמוד חשבון?", ונענה במחיאות כפיים, "אתם אוהבים ללמוד אנגלית?", ושוב מחיאות כפיים, "אוהבים ללמוד סינית?" ופה הוא התקבל בצחוקים.

נתניהו:"אני שוב אומר שחשוב מאוד ללמוד ואני מאחל לכם שהכי חשוב ללמוד להיות חברים, להיות בני אדם טובים, ילדים טובים, תהיו ילדים טובים להורים שלכם ותהיו אזרחים טובים למדינה. אני מאחל לכם שנה טובה מאוד ולימודים מוצלחים".

מבית הספר "יחד" פנו ראש הממשלה ראש העיר ושר החינוך לבית הספר לחינוך מיוחד "גוונים". את האירוע בבית הספר גוונים פתחה מקהלת בית הספר. בתום השיר פתחה מנהלת בית הספר ליאורה וולר את האירוע.

"היום יום פתיחת בית הספר שמח לנו. אנחנו גאים להיות חלק ממערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות", אמרה והודתה לכל הנוכחים ובהם ראש העיר חיים ביבס, סגן ראש העיר מויש לוי מנהל מחוז ירושלים, מאיר שמעוני, ראש מינהל החינוך חיה שיטאי ועוד רבים וטובים שסייעו בהקמת בית הספר.

בהמשך עלה לדבר ראש העיר, חיים ביבס שאמר: "אנו נמצאים בקמפוס לימודים מיוחד, היחיד מסוגו בארץ, במסגרתו פועלים בי"ס ממלכתי ניסוי "יחד" בו לומדים זה לצד זה חילונים ודתיים, ובי"ס לחינוך מיוחד "גוונים" אותו אנחנו חונכים היום. שני בתי הספר האלה הם חוד החנית של מערכת החינוך של מודיעין, מכבים-רעות.

בשנת 1997 פתחנו כאן את שנת הלימודים הראשונה של העיר עם 3500 תלמידים בארבעה מוסדות חינוך בלבד. היום, 13 שנים אחרי, לומדים במערכת החינוך העירונית 22 וחצי אלף תלמידים שילמדו השנה ב-158 גנים ו-29 בתי ספר שונים.

העיר מודיעין, מכבים-רעות מתמודדת עם גידול מתמיד במספר התושבים והתלמידים הלומדים כאן, ואוכלוסייה הטרוגנית המהווה מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה של מדינת ישראל. מערכת החינוך העירונית מציגה נתונים מרשימים לכל הדעות: 97% הניגשים לבחינות הבגרות, 75% מהם זכאים לתעודת בגרות, אחוזי נשירה בודדים, 91% גיוס לצה"ל בקרב הבנים ו-84% בקרב הבנות, מהם 55% לקצונה ויחידות קרביות ואיכותיות, 46% מכלל בני נוער עוסקים בהתנדבות, ושני תיכונים מהעיר נמצאים בצמרת התיכונים הקרביים בארץ.

כל הנתונים האלה, יחד עם פרס החינוך הארצי בו זכתה העיר בשנת 2007 מציבים אותה בשורה הראשונה של מערכת החינוך בישראל. אין עוד עיר בסדר גודל כזה, הטרוגנית ומורכבת שהצליחה להגיע לכאלה הישגים חינוכיים.

אדוני ראש הממשלה ושר החינוך. ביקורכם כאן היום, והבחירה שלכם לפתוח באופן רשמי וחגיגי את שנת הלימודים של מדינת ישראל דווקא במודיעין היא כבוד גדול עבורנו והבעת אמון במערכת החינוך שלנו בפרט, ובעיר בכלל. נותר לי רק לאחל לכם כי העבודה הקשה והמשאבים הרבים שהממשלה הזו משקיעה במערכת החינוך, לצד התוכניות החדשות והרפורמות שאתם מובילים ישאו פרי במהרה ויביאו את מערכת החינוך של ישראל לנתונים טובים יותר, לפחות כמו אלה המציגה מודיעין, מכבים-רעות. תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה. שתהיה לכולנו שנה טובה, שנת לימודים פורייה ובטוחה"

בתום דבריו העניק ראש העיר תשורות לראש הממשלה ולשר החינוך ולאחר מכן העניקו גם ילדי גוונים מתנות לשלושת האורחים.

כאשר ראש הממשלה עלה לברך את הילדים ביקש אחד התלמידים לדעת מה חלומו של ראש הממשלה?: "היו לי הרבה חלומות" ענה ראש הממשלה, "אחד מהם היה להיות כדורסלן אבל אני לא הייתי טוב בזה אבל הייתי טוב בדברים אחרים, כמו כדורגל. בכל אחד מכן יש משהו שהוא הדבר המיוחד בכם. מה שמשותף לכולנו הוא שכולנו בני אלוהים וכולנו זהים בכך שיש לנו חלומות ושאיפות. החלום שלי הוא שאתם תגשימו את החלום שלכם. תצליחו בלימודים ותהיו שמחים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות