חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”שמים נקיים”: מפגש ברוח חיובית בין ר”ע מודיעין חיים ביבס ומנכ”ל רת”א גיורא רום

 

במפגש שנערך אתמול ,ד’, בין ראש עיריית מודיעין למנכ"ל רת"א הוברר כי טרם התקבלה החלטה ביחס לנתיב הנחיתה המתוכנן מעל מודיעין. כמו כן, עודכן כי החלופות המוצעות נבדקות באופן רציני ע"י גורם מקצועי חיצוני בארה"ב. בינתיים, הנתיב אינו מאושר. האווירה-חיובית

 

 ראש עיריית מודיעין חיים ביבס וסגנו, מחזיק תיק התחבורה, חנן ברנשטיין, נפגשו אתמול, יום רביעי, עם מנכ"ל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום. בפועל, נשאה הפגישה אופי של עדכון בין הצדדים.

בפגישה אמר רום כי החלופות שהציעה העירייה נבדקות בימים אלו במכשירי סימולציה של חברת התעופה "קונטיננטל" בארה"ב. האמריקאים העבירו מספר שאלות ועדכונים למסלולים שהועברו להם ע"י רת"א ובשבועות הקרובים תתקבל תשובה האם הם אפשריים בכל תנאי הטיסה והנחיתה. החלופות כוללות מספר אופציות שהועלו ע"י רת"א ונציגי העירייה. בעיקרן מדובר בהעברת נתיב הנחיתה מעל שטחים לא מאוכלסים של העיר או שינוי והגבהת נתיב הנחיתה המצמצם באופן משמעותי את הפגיעה באיכות החיים של תושבי העיר.

כזכור, במסגרת המאבק שכרה העירייה את שירותיהם של מומחי תעופה ישראליים ובין-לאומיים הפועלים מול נציגי רת"א במטרה למצוא חלופות אחרות לנתיב הטיסה המוצע ע"י רת"א. ראש העירייה חיים ביבס, דרש כי בכל מקרה, לאחר תוצאות הסימולציה יתקיימו בפועל טיסות ניסוי לבדיקת החלופות ע"י טייסים ובהשתתפות נציגי רת"א שיגיעו לעיר כי לבחון את השפעותיהן.

בכל מקרה, הבטיח רום לנציגי העירייה, כי הם יעודכנו בכל שלב ההתקדמות בתהליך של שיתוף פעולה אמיתי בין הצדדים, על מנת לפתור את הסוגיה ולא ייווצר מצב בו נתיב הנחיתה יחל לפעול וייחתם על ידו ללא ידיעת נציגי העירייה.

בעיריית מודיעין, מכבים-רעות מדגישים כי הפגישה הייתה ברוח חיובית ובנכונות לשיתוף פעולה אמיתי בין הצדדים, כאשר קיימת תחושה שהמאבק העיקש של העירייה ושל תושבי העיר נתן את אותותיו וגם ברשות התעופה האזרחית. אלו מבינים כי לא ניתן להתעלם מהעיר מודיעין ותושביה.

פגישות העדכון ובדיקת החלופות יימשכו בשבועות הקרובים בין נציגי העירייה לנציגי רת"א, כאשר בעשרה בספטמבר צפוי להגיע לעיר שר התחבורה ישראל כץ, הממונה על רש"ת ורת"א.

בתגובה לתוצאות הפגישה, אמר דובר וועד התושבים "שמים נקיים", יקי בז’ה:

"בשורה התחתונה המשמעות היא שרת"א ממשיכה לבדוק את החלופות השונות לנתיבי נחיתה למסלול 30 מתוך מטרה למזער את ההשלכות על תושבי מודיעין. בתקופת הבדיקה נשמר הסטטוס קוו על פיו אין טיסות מעל העיר, ולא יאושר כל נתיב נחיתה ללא תאום עם עיריית מודיעין. אנו מודים ל-460 תושבי מודיעין-מכבים-רעות שהציפו בימים האחרונים את מקבלי ההחלטות ברשויות התעופה ובמשרדי הממשלה בירושלים במיילים ובפקסים בהם הביעו את התנגדותם החריפה לנתיב הנחיתה שהוצע ע"י רש"ת, והזכירו למקבלי ההחלטות כי מאחורי ראש עיריית מודיעין עומד ציבור גדול שלא ייתן להפוך את מודיעין לנתב"ג.

אנו מתרשמים כי הלחץ הציבורי והפוליטי נותן את אותותיו ורשויות התעופה ושר התחבורה עושים כיום מאמצים כנים לחפש פתרון חליפי לנתיב נחיתה למסלול 30. אנו מצפים מרת"א להמשיך ולבחון את החלופות לעומק ולהפוך כל אבן עד אשר ימצאו חלופה לנתיב נחיתה אשר אינו פוגע באיכות החיים ובטיחותם של תושבי העיר".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות