חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מי השתייה במודיעין מזוהמים

 

זיהום במי השתייה המסופקים למודיעין וחלק מישובי השפלה, מחייב את תושביה להרתיח את המים המיועדים לשתייה ובכלל זה לצחצוח שיניים. הודעה על כך הועברה לציבור בעיר ביום שישי בערב. הסיבה- חריגה בכמות חיידקי קולי שנמצאה במים. היום (א’), טרם הודיע משרד הבריאות על "חזרה לשגרה"

 

בשלב זה (יום ראשון בבוקר), יש להמשיך ולהרתיח את מי הברז המיועדים לשתיה, בכל רחבי מודיעין. כך עולה מהודעת תאגיד מי מודיעין.

עדכון (9.8.09 0950):לאחר שיחה עם הרופא המחוזי ניתן לעדכן, כי מדובר בהרתחת מים לשתייה, לבישול ולצחצוח שיניים. אין כל בעיה בשימוש חיצוני במים. ההוראה כרגע היא להמשיך להרתיח מים ב-24 שעות הקרובות! על פי המידע ממשרד הבריאות אין תסמונות מיוחדות שיש לצפות להן. במקרה של מיחושים בבטן יש לפנות לרופא המשפחה. עוד נודע כי מדובר בזיהום מי השתיה בחיידקי קולי, מעל לתקן המותר.

עפ"י לשון ההודעה:"ביום ו’ בערב לקראת כניסת השבת, קיבל תאגיד "מי מודיעין" הודעה ממשרד הבריאות, כי נתגלה זיהום בבדיקות מים בנקודת הזנה של חברת "מקורות" המזינה את אזור השפלה עד יבנה.

באזור זה נכללת גם העיר מודיעין מכבים רעות. משרד הבריאות הורה לכל תושבי האזור להרתיח מים לפני שתייתם. אין כל בעיה בשימוש במים בבישול (לאחר הרתחה) ובשימוש חיצוני בהם. הבעיה אותרה במתקני חברת מקורות מחוץ לעיר, וכאמור משפיעה על כל אזור השפלה. חברת מקורות מטפלת בבעיה ומשרד הבריאות יודיע מתי ניתן לשתות שוב ממי הברז.

תאגיד מי מודיעין ממתין לעדכוני משרד הבריאות ויעדכן את התושבים ברגע שיגיע מידע חדש. כרגע אין כל צפי ממשרד הבריאות או ממקורות לגבי משך הזמן לפתרון הבעיה. יו"ר תאגיד המים עופר גלנץ קיים התייעצות עם ראש העיר חיים ביבס, באשר לדרך ההולמת ליידע את התושבים על האירוע. התקבלה החלטה שנועדה לא לפגוע באווירת השבת, להודיע בבתי הכנסת ובמערכת אוטומטית המתקשרת לבתי התושבים בעיר. תאגיד מי מודיעין יעביר לציבור כל מידע חדש שיגיע אליו ממשרד הבריאות, ברגע שזה יתקבל".

נציין כי ביום חמישי, יום קודם להודעה שהתקבלה במי מודיעין, גם תושבי מודיעין עילית, התבשרו על זיהום במי הברזים שלהם ואף הם נדרשו להרתיח את מי השתיה בבתיהם.

ולנו לא נותר אלא לתהות, בימים טרופים אלה, בהם אנו נדרשים לכל טיפת מים- באמצעות חשבונות הבנק שלנו, האם במועד הפקת חשבונות המים לתושבי מודיעין, יהיה תעריף המים הללו עפ"י תעריף מי שתיה? או מי קולחין? מה דעתכם?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות