חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תאגיד המים: ”להעלות תעריפי היסוד על המים”

 

תאגיד המים מי מודיעין צופה פגיעה אנושה ביכולותיו לתת את השירות שנדרש ממנו עפ"י חוק. התאגידים פנו על כך לבג"ץ. אבל דרישתם להעלות את תעריפי המים הבסיסיים (א’ ו-ב’), לצרכנים, במקום לדרוש העלאת החלק היחסי בקנסות, היא חוצפנית, עזת מצח ובעיקר- הליכה אל הפתרון הקל והפשוט: הכנסת יד עמוק יותר לכיסו של האזרח  

 

"תאגידי המים בישראל שכרו את שירותיהם של עו"ד רנטו יאראק ממשרד עו"ד פירון - מנהל מח’ הבגצ"ים לשעבר בפרקליטות המדינה ושל רו"ח ניסו כספי, במטרה לבחון הגשת בג"צ נגד מבנה התעריפים הקיים במשק המים, לאחר הטלת מס בצורת " - כך הודיע מר ירון רן,מנכ"ל מי מודיעין וסגן יו"ר פורום מנכ"לי תאגידי המים בישראל.

בפני בג"צ תלוי בג"צ של תאגידי המים נגד התעריפים הקיימים, לאחר שלטענתם עדכוני המחירים במהלך שנת 2008 פגעו קשות במרווחים של התאגידים עד כדי סיכון יכולתם למלא את הוראות חוק תאגידי מים וביוב.

עתה, לאחר הטלת ההיטל לצריכת מים עודפת (היטל בצורת), טוענים התאגידים כי יתרת הכסף שמאפשרת להם לשקם את מערכת צנרת הביוב חוסלה עם הקטנת הרווחים שבתעריף ג’ (התעריף הגבוה), שנובעת מהעובדה שצריכת המים במדינה במחצית הראשונה של 2009 קטנה כבר עתה, עוד טרם ביצוע תשלומי הקנסות, בכ- 15% לעומת צריכת המים במחצית הראשונה של 2008.

כעת בא היטל הבצורת ויביא לצמצום נוסף בצריכה בתעריפים גבוהים, כך שהתמורה שיקבלו התאגידים מהמרווחים שבין רכישת המים ממקורות למכירתם לציבור תהא זעומה ולא תאפשר את תפקודם, בהתאם להוראות חוק תאגידי מים וביוב.

"כבר עכשיו", אומר רן, "בטרם שילמו צרכני המים את התשלום הראשון לחודשי הקיץ החמים, אנו נוקטים בפעולה של צמצום ההשקעות, הפסקת פעולות שיקום צנרת ופעולות תשתית וטכנולוגיה אחרות העלולות לפגום במשק המים העירוני לשנים ארוכות.

גם השירות לציבור נפגע באופן דרמטי, וכתוצאה מהחוק המבולבל וחסר התוחלת הוצפו מרכזיות השירות והאולמות לקבלת הקהל, ואבדה היכולת לתת מענה הולם לצרכנים".

להערכתו של רן, לא ירחק היום בו נחזה במחזות אלימים באולמות לשירות לקוחות של תאגידי המים והרשויות המקומיות, עם קבלתם של הצרכנים את החשבונות הראשונים המשמעותיים במהלך חודש ספטמבר בגין היטל הבצורת.

לאחר שיתקבל תחשיב כלכלי סופי של הנזקים שנגרמו לתאגידי המים בגין מדיניות התעריפים של רשות המים, בדעת פורום המנכ"לים של התאגידים לפנות לבג"צ בדרישה שיעדכן את תעריפי המים הבסיסיים (תערי א’ ו-ב’), ובכך יאפשר קיום בסיסי של התאגידים ויכולת למלא הוראות סל השירותים שבחוק התאגידים.

ועל כך, אמרו חז"ל: "הגולם קם על יוצרו". העובדה שהציבור הרחב ישלם קנסות כבדים עבור מוצר החיים-מים, לא מעניינת את תאגידי המים. אותם תאגידים שהוקמו במטרה לייעל את אספקת המים, מעוניינים עתה, בעקבות מס המים הדרקוני, להעלות גם את תעריפי המים הבסיסיים למי שיצליח לשרוד מקלחת חד-שבועית.

האם אין גבול לעומק אליו מעוניינות חברות המים יחד עם המדינה להכניס את ידיהן לעומק כיסו של האזרח?!. לפחות מנכ"ל תאגיד מי מודיעין הגון וישר ואינו מעלים או מסתיר את כוונותיו ותכניותיו בעניין זה. מדוע למשל שלא ידרוש לקבל חלק יחסי גדול יותר מהקנסות, במקום להעלות את מחירי היסוד של המים. הרי ממילא הוא זה שגובה את הכסף עבור המדינה. שיאבק במשרד האוצר שהקציב לו "רק" 13% מהמס. אבל אולי קל יותר לקחת מהציבור במקום לריב עם האוצר....

בדרך זו, אולי דווקא ישמשו הקנסות את משק המים, כפי שנראה שראוי להם, במקום לממן את לשכותיהם המנופחות של חמישה שרים ללא תיק שממילא כל תפקידם אינו ברור לאף אחד. וזה בלשון המעטה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות