חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

איכלו לאט!

 

שרון דוידוביץ’ נותנת לכם/ן טיפים שיהפכו את האכילה לבריאה יותר ומהנה יותר. זוכרים את פינוקיו בסדרת הטלויזיה לילדים שאמר לשועל, "מים קרים שותים לאט". אז זהו, הוא לא שיקר. עובדה, האף שלו לא גדל

 

כולנו שמענו שכדי לרדת במשקל צריך לאכול לאט. למה? כיוון שמנגנון השובע במוח מתחיל לפעול רק לאחר 20 דקות של אכילה . במילים אחרות, מי שאוכל מהר חש בתחושת שובע רגעית בלבד בבטן, אך לא זוכה לאיתות מוחי של שובע מתמשך.

נניח ואכלתם כריך במשך 4-5 דקות. לא הפעלתם את המנגנון! ולכן ייתכן ותהיו שוב רעבים לאחר שעה. מישהו אחר שיאכל את אותו הכריך באיטיות, במשך 20 דקות, ידאג להפעלת מנגנון השובע במוח ויהיה שבע לשלוש שעות. כלומר, אם תאכלו לאט יותר, תאכלו פחות על פני כל היום.

בנוסף, אכילה איטית גורמת להנאה מרובה יותר מהמזון. תחשבו באיזה קצב הייתם אוכלים גלידה בתור ילדים: לאט לאט כדי ליהנות ולא להגיע לביס האחרון! אז איך עושים זאת? איך אוכלים לאט? להלן 6 טיפים שיעזרו לכם לאכול לאט:

1 .הימנעו ממצבי רעב חריפים. אכילה במצב של רעב קיצוני ( תחושה שאתם גוועים מרעב), גורמת לעיתים קרובות לאכילה בקצב חסר שליטה, במהירות וללא לעיסה. לכן, השתדלו לאכול כל היום ברווחים של 3-4 שעות בין הארוחות על מנת למנוע מצבים שאתם אוכלים כאשר אתם רעבים בהיסטריה.

2. קבעו הפסקות המיועדות לארוחה. על מנת לאכול לאט ובהנאה עליכם לערוך הפסקת אוכל של 20-30 דקות במהלך יום עבודה, גם אם נראה לכם שזה זמן "מבוזבז"! במידה והשארתם לעצמכם רק 5 דק’ לארוחה, הסיכוי שתאכלו לאט אבוד מראש.

3. לא מומלץ לאכול כאשר אתם בלחץ להספיק לרכבת, להגיע בזמן לישיבה וכו’. תנאי הכרחי לאכילה איטית הינו לקחת "פסק זמן" אמיתי מבלי להיות בלחץ.

4. התיישבתם לאכול? הימנעו מהתעסקויות נלוות כגון שיחות בנייד, קריאת עיתון ועוד. כל התעסקות נוספת תגרום לכם לאבד שליטה על אופן האכילה שלכם, כולל קצב האכילה. אכילה איטית מתאפשרת רק כאשר אנו מתרכזים בפעולת האכילה.

5. אכלו מתוך צלחת. הניחו את הסכו"ם על הצלחת בין ביס לביס. כשאתם אוכלים כריך, הניחו אותו על צלחת לאחר כל ביס. הפעולה הפשוטה הזו תאריך את משך האכילה.

6. לעסו היטב. על מנת ליהנות מהמזון ולחוש בטעם ובמרקם האמיתי מומלץ ללעוס כל ביס בפה מספר רב ככל האפשר. התחילו בחמש לעיסות והתקדמו ל-10 עד 15 לעיסות של כל ביס.

לסיום, אכילה איטית הינה מנומסת יותר, נעימה יותר ומשתלמת!

שרון דוידוביץ דיאטנית קלינית, מנחת סדנאות הרזיה ברחבי הארץ.
נייד: 0542121072
דוא"ל: sharondiet@gmail.com

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות