חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מה כואב לתושבי מודיעין? וממה הם מרוצים?

 

אז מה? טוב לכם או רע לכם במודיעין? ממה אתם מרוצים יותר וממה פחות? איפה המערכת הציבורית הכי מעצבנת אתכם ואיפה אתם רגועים ושלווים? האם לדעתכם בכל מודיעין חושבים האזרחים באופן זהה? או שהנושאים הכואבים שונים משכונה לשכונה? סקר של רפי סמית שהוזמן ע"י העירייה מעלה נתונים מעניינים:

 

סקר שביעות רצון תושבים שערכה עיריית מודיעין באמצעות מכון המחקר של רפי סמית, מעלה כי קיימת שביעות רצון טובה של תושבי העיר מודיעין ברוב הפרמטרים שנבחנו בסקר. הסקר כלל מדגם מייצג של 500 משפחות, הכולל תשובות של אם או אב הבית.

המדגם "חתך" גם את האחוז היחסי של התושבים בשכונות השונות של העיר ובכך איפשר לקבל גם מדגם טוב של חלוקת הדעות בחתך שכונתי. הציונים דורגו בסולם של 1-10, עם אחוז סטייה של 4.2.

ככלל, נתנו התושבים במודיעין ציון 6.9 לשרותי העירייה. למעלה ממחצית מהתושבים דרגו נושא זה בציון שבין 7-8. בתחומי נקיון, מראה העיר ופינוי האשפה ניתנו הערכות גבוהות. קבוצת הנושאים החברתיים שכוללת את מערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית ובכלל זה חוגים ופעילויות לילדים ונוער קיבלה הערכות גבוהות יחסית. פעילויות תרבות ופנאי למבוגרים, קיבלו ציון בינוני. פיתוח מקורות תעסוקה זכה לציון נמוך (3.0).

גם פיתוח ואחזקת גנים ציבוריים קיבל הערכות בינוניות (5.6-5.9) והתחבורה הציבורית בתוך העיר זכתה לציון נמוך מאוד (3.5). התחבורה מהעיר ואליה קיבלה ציון גבוה יותר (6.5).

ארבעה נושאים עיקריים משפיעים על שביעות הרצון הכללית משרותי העירייה בקרב תושבי מודיעין: פיתוח ואחזקת התשתיות במקום המגורים, נקיון וחזות העיר, תחבורה ציבורית בתוך העיר, מערכת החינוך הפורמאלית. עפ"י סיכום והמלצת עורכי הסקר, נושאים אלו מן הראוי שיטופלו ראשונים.

ומה עם שביעות הרצון הכללית בחתך שכונתי?: כאן שביעות הרצון הנמוכה ביותר נמצאה בשכונת השמשוני והיא 7.1 . במכבים רעות נמצאה שביעות הרצון הכללית הגבוהה ביותר- 7.9 .

בתחום שביעות הרצון השכונתית משרותי העיריה בשכונה עצמה, עולה כי כי בשכונת מירומי היא הגבוהה ביותר- 7.1 . בספדי- 6.7 . בשמשוני- 6.6 . ובמכבים רעות-6.5 . תושבי קייזר נתנו בנושא זה את הציון הנמוך ביותר-5.5 .

מה הכי חשוב לתושבי מודיעין בחתך שכונתי?: % 64 מהנשאלים בבוכמן קבעו כי החינוך הפורמאלי הוא הכי חשוב להם. במירומי חושבים שהבעייה העיקרית היא התחבורה הציבורית (53%). שמשוני וקייזר רואים בתשתיות את הבעיה העיקרית (51%, ו-47% בהתאמה)תושבי ספדי (37%) ורעות (39%), רואים אתפעילויות הפנאי לילדים ונער כחשובות ביותר. תושבי ציפור ושמשוני (39%) ו-41% מתושבי מירומי, רואים את יצרת מקורות התעסוקה כמרכזית ביותר. ובמכבים-רעות מציינים את הנקיון (26%) כנושא החשוב ביותר.

האם תושבי מודיעין חשים קרבה לשכניהם? האם יש בעיר תחושת קהילתיות? 51% ענו בין ציון 1-6. שמשמעו תחושת קהילתיות נמוכה עד בינונית לכל היותר. 49% ענו בציון 7-10. חשוב לציין כי לא נמצאה מובהקות סטטיסטית לאף אחת מהשכונות בעיר לכאן או לכאן.

אם חשבתם שיש במודיעין דיעה חד משמעית ביחס לרצון התושבים לראות עיר גדולה יותר? טעיתם! 45% מהנשאלים ציינו שהיו מעוניינם בהאטת קצב גדילת העיר מודיעין. 50% ציינו כי היו מעוניינים לראות את מודיעין גדלה בקצב הקיים או אפילו בקצב מהיר יותר (5% לא ענו).

ומה עם מערכת החינוך? שביעות הרצון מבתי הספר היסודיים נחתכת כך: הערכה בינונית- נמוכה (ציון 1-6)- 26%. הערכה בינונית-גבוהה (ציון 7-10)- 74%. בתי ספר על יסודיים: הערכה בינונית- נמוכה (ציון 1-6)- 36%, הערכה בינונית- גבוהה (ציון 7-10)- 64%.

ומה עם החוגים והפעילויות לילדים ונוער?: הערכה נמוכה-בינונית (ציון 1-6)- 14%, הערכה בינונית-גבוהה (ציון 7-10)- 87%. בחיתוך מקומות בילוי לנוער בגילאי 12-18 המגמה כאן משתנה באופן חד: 65% מהנשאלים טענו כי קיים כמעט ואין מקומות בילוי לנוער. 28% טענו שאין מספיק ורק 7% טענו כי יש די מקומות לבילוי לבני הנוער.

בתחום התחבורה הציבורית עולים פרטים מעניינים על מאפייני השימוש ושביעות הרצון של תושבי העיר מנושא זה: ראשית, 59% מתושבי מודיעין עובדים מחוץ לעיר. 84% מהעובדים במודיעין מגיעים לעבודה ברכב פרטי. 7% ברכבת ורק 5% באוטובוסים. בהסעות מאורגנות נוסעים 5%).

כאמור, שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית בתוך העיר, נמוכה (ציון 1-4)- 65%. נוחות התחבורה הציבורית לשימוש ילדים ונוער, נמוכה אף היא: 30% בציון 5-6 ו- 50% בציון 1-4. רוב העושים שימוש בתחבורה הציבורית היו רוצים תחבורה נוספת למרכז הארץ (24%). 17% מעוניינים ביותר קוים לדרום ו-47% אינם זקוקים ליעדי נסיעה ציבורית חדשים.

ולסיום, מהו הצפי לשימוש של תושבי מודיעין במרכז הספורט העירוני החדש שייבנה בשנתיים הקרובות? 59% מהנשאלים ענו כי יעשו שימוש הן במרכז הספורט והן בבריכה העירונית. בבריכה בלבד-18%, במרכז הספורט בלבד- 3%.

ובחלוקה שכונתית- קיים דמיון בין התשובות לשאלות השונות בעניין השימוש העתידי במרכז הספורט והבריכה, בקרב רוב הנשאלים, למעוט מכבים-רעות. כאן ענו 55% כי טרם החליטו ו-11% כלל לא שמעו על התכנית. עם זאת, למרות שהן ברעות והן במכבים קיימים כיום מרכזי ספורט ותיקים, 23% מהנשאלים בשכונות אלה ענו כי יעשו שימוש בכל מתקני המרכז החדש שיקום במודיעין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות