חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”שמיים נקיים”: ממשיכים לצפצף על מודיעין

 

ברשות שדות התעופה קיבלו את מטה המאבק בסבר פנים יפות, אבל הבהירו (בשפה עדינה) לכולם שהם מצפצפים על רצון הציבור במודיעין. נתיב הטיסה מעל מודיעין יוכנס בקרוב על ידם לרשומות. גם "בדיקות הרעש" התבררו כבלוף. ושר התחבורה ומשרדו? איפה הוא?! וגם השר לאיכות הסביבה נעלם..לקרוא ולהתפוצץ! ביום שישי יוצאת שיירת מחאה לנתב"ג. גם העירייה ככל הנראה משנסת מותנים בעניין זה

 

ביום ד’ שעבר נפגשו ראשי מטה המאבק למען שמיים נקיים למודיעין-מכבים-רעות עם הנהלת רשות התעופה האזרחית (רת"א) בראשות תא"ל (מיל’) גיורא רום. עפ"י הודעת מטה המאבק:"בפגישה התקיים דיאלוג מפרה ברוח חיובית, אולם מהפגישה עולה כי טרם הסתיימה בדיקת חלופת העירייה בסימולטור, ולא חלה כל התקדמות בבחינת חלופת הנתיב העובר בסמוך לגדר ההפרדה".

עוד נמסר כי, "בכירי הרשות התייחסו בביטול לחששות שהביעו התושבים מאסון תעופה אוירי בטיסה בגובה נמוך מעל בתי תושבי העיר, וקבעו כי אין בנתיב הנחיתה שום סיכון בטיחותי.... רת"א הבהירה בפגישה כי היא עומדת לאשר את נתיב הנחיתה המוצע מעל מודיעין ולפרסם אותו ברשומות לעיונן של חברות התעופה הבינלאומיות, למרות שכאמור, טרם נבחנו כראוי שתי החלופות שרת"א קיבלה על עצמה לבחון בפגישתה עם ראש עיריית מודיעין ב-21.6."

בענין זה הגיבו ממטה המאבק ומסרו כי:"אנו מודים לגיורא רום ולהנהלת רת"א על כך שקיבלו אותנו לפגישה, הקשיבו לטענותינו ושטחו בפנינו את האילוצים העומדים בפניהם. זאת בניגוד חד לשר התחבורה ישראל כץ שעד כה מתעלם מכל פניותינו, למרות היותו נבחר ציבור.

אנו מצפים מגורמי התכנון התעופתי במשרד התחבורה למצות כל חלופה ולהפוך כל אבן לפני שהם מחליטים באופן שרירותי להנחית מטוסים בגובה נמוך מעל עיר ואם בישראל. אנו תובעים מרת"א לא לקבוע עובדות בשטח ולהימנע מאישור ופרסום נתיב הנחיתה שהציעה רש"ת עד לאחר שכל החלופות ייבחנו וימוצו עד תום".

מטה המאבק חושף השבוע נתונים המעלים סימני שאלה כבדים לגבי אמינות המידע שהוצג ע"י רשויות התעופה לחברי הכנסת בדיון על חלופות הנחיתה במסלול 30 שהתקיים בועדת הכלכלה ב-8.6.09.

כזכור, בדיון טען בפני החכ"ים סמנכ"ל רש"ת אודי ברעוז כי "אין חריגות ברעש" בטיסות הניסוי שהתקיימו מעל מודיעין. אולם מתגובת רש"ת למקומון העיר-ערי מודיעין 10.7.09 עולה כי דווקא היתה חריגת רעש למפלס של 79 דציבל באחת מ-16 טיסות הניסוי מעל העיר. אף יותר מהחריגה במפלס הרעש עליה התריע סטיליאן גלברג, ראש אגף רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה במכתבו לסגן ראש עיריית מודיעין בנובמבר אשתקד. במסמך המפרט את רשימת 16 טיסות הניסוי שהתקיימו מעל העיר, שפורסם ע"י מטה המאבק, עולה כי בין טיסות הניסוי כלולה רק טיסה אחת של דגם מטוס מקבוצת המטוסים המוגדרים ע"י המשרד להגנת הסביבה כמרעישים (בואינג 747-200 המופיע ברשימה הרצ"ב בקוד 742).

על כך הם אמרו: "טוב שרש"ת לא הטיסה דאונים במסגרת טיסות הניסוי שלהם. מדוע השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ממלא פיו מים? האם תפקידו לא כולל הגנת הסביבה במודיעין?!"

ובעניין הסיכון הבטיחותי, זה שבוטל במחי יד במפגש עם הנהלת רת"א, מזכיר יקי בז’ה, דובר מטה המאבק את דבריו של סמנכ"ל רת"א מיכאל אברהמי, בפני ועדת הכלכלה של הכנסת, ביחס לנתיב הנחיתה המוצע ע"י רש"ת מעל מודיעין כי:"הגישה הזאת - לפי טיסות של טייסים ישראלים בלבד, כשנתב"ג זה נמל הבית שלהם - הגישה הזאת מותחת את יכולות הטייס אל הקצה".

על כך הגיב בז’ה ואמר:" : "אם זה מה שרת"א חושבת על הסיכונים בנתיב הנחיתה המוצע מעל מודיעין כיצד היא מתכוונת לאשר אותו?! איננו מבינים כיצד דבריו הנ"ל של מיכאל אברהמי מתיישבים עם קביעתה הנחרצת של רת"א בפגישה עימנו כי אין בנתיב הנחיתה הנ"ל שום סיכון בטיחותי. כך או כך הדברים מעידים על חוסר התקינות של ההליך החפ-לפ שמובילים רשויות התעופה, ועל כך שלציבור ולמקבלי ההחלטות נמסר מידע סותר. מדוע שר התחבורה ישראל כץ לא טרח אפילו להתייצב לדיון בועדת הכלכלה בכנסת?!".

החל מהשבוע, מחריף מטה המאבק את צעדיו ומארגן ביום שישי הקרוב שיירת מחאה של מכוניות ממודיעין לנתב"ג. השיירה, המכונה על ידי מארגניה "אם כל השיירות" תצא ממודיעין, תנוע על כביש 1 לנתב"ג, ותסתיים בהפגנה מול משרדי רש"ת בנתב"ג .

מטה המאבק מדווח על היענות יפה של תושבי העיר ברישום לשיירה, ומדגיש כי ההפגנה קיבלה את אישור המשטרה. במטה מצפים שהשיירה תהיה מפגן כוח של תושבי העיר אשר יביעו כי הם אינם מתכוונים לעבור לסדר היום לרמיסתם ע"י משרד התחבורה ולהפיכת מודיעין לנתב"ג.

בז’ה: "אנו קוראים לתושבי מודיעין-מכבים-רעות להצטרף בהמוניהם לשיירת המחאה לנתב"ג. התאספות בשעה 9:30 בחניון מול העירייה, יציאה לנתב"ג בשעה 10:00 דרך כביש 443 וכביש 1. נא להירשם לשיירה במייל planes@modiin.us ולציין מס’ טלפון נייד".

ולסיום, נמסר כי גם עיריית מודיעין מתכוונת להצטרף למאבק ונרתמת למבצע הוצאת שיירת המחאה. ככל הנראה יוביל את השיירה ראש העיר חיים ביבס. הודעה מפורטת על פעילות העירייה, טרם התקבלה.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות