חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

עבור מי אתם עובדים?

 

אם אתם עובדים, מרוויחים ומשלמים את מיסיכם כחוק, כדאי שתדעו: עד השבת הקרובה, עבדתם עבור תשלומי מיסים בלבד! מהשבת, אתם עובדים ומרוויחים לעצמכם. רוצים הסבר? בבקשה:

 

הישראלים חוגגים השבת את יום העצמאות ממס: מיום ראשון הקרוב תעבדו רק עבור עצמכם.

מחקר חדש של מכון ירושלים לחקר שווקים מגלה כי בשנת 2009 הישראלים עובדים 200 ימים עבור הממשלה ו 165 ימים בלבד עבור עצמם. נטל המס בישראל הוא מהגבוהים בעולם- 7 משכורות של הישראלי ’הולכות’ על מיסים לממשלה. בבבריטניה למשל, עובד מעביר למדינה רק 5 משכורות ובארה"ב רק 4 משכורות.

עפ"י המחקר, יום שישי ה 17 ביולי, מסמל את היום הראשון בו הישראלים יכולים ממש לנוח, או לחלופין לצאת ולחגוג - זה היום האחרון השנה בו הישראלי עובד עבור הממשלה. כלומר, הוא סיים להעביר את סך 7 המשכורות, (מחודש ינואר עד יולי). החל מיום ראשון הקרוב תתחילו לצבור כסף עבור עצמכם.

המחקר גם מראה כי עומס המס על האזרח הישראלי גדל השנה לעומת שנת 2008 בה עבדו הישראלים 197 יום עבור תשלומי המס לממשלה. נטל המס הכולל בישראל, גבוה יותר מבמרבית הארצות המפותחות. בארה"ב למשל, החלו האזרחים העובדים להרוויח רק לעצמם והפסיקו לשלם מס (בחישוב שנתי-כמובן) לפני שלושה חודשים ובבריטניה, לפני כחודשיים.

המועדים חושבו ע"י המכון באמצעות היחס בין סך המסים שמשולם בידי האוכלוסייה הישראלית להכנסה הלאומית נטו של ישראל. סך נטל המסים כולל מס הכנסה, מע"מ, מסים מקומיים, מיסי יבוא, מיסי רכב ודלק, מיסי חברות ועוד.

בשנת 2009 נעבוד סך של 200 יום רק כדי לשלם מסים. מס’ זה הינו גדול בהשוואה לשאר הוצאות הבית שאנו מוציאים. לדוגמה, אנו עובדים 25 ימים עבור ההוצאות שלנו על אוכל ומזון, 48 ימים עבור דיור, ו 29 ימים עבור תחבורה ותקשורת.

"פרט מעניין הוא שישראלים עובדים 24 יום על מנת לכסות את הוצאות החינוך, 22 יום עבור שירותי החברה והרווחה, ו 12 ימים בלבד עבור תקציב הבריאות. זאת ועוד, למרות שאת נטל המס הכבד בישראל מרבים לייחס למצב הביטחוני, הישראלים עובדים רק 30 יום בשנה כדי לממן את תקציב הביטחון", אומרת קורין סאור, מנהלת מכון ירושלים לחקר שווקים.

הוצאות הממשלה השנה צפויות להגיע לשיא של 328 מיליארד ש"ח, כלומר סך של 44,207 ₪ לכל אדם המתגורר בישראל, ו 176,000- ש"ח בשנה עבור משפחה ממוצעת בת ארבע נפשות. מדובר בגידול של כ 50% לעומת שנת 2000 בה ההוצאה עמדה על 227 מיליארד ש"ח בלבד.

כדי לכסות על משיכת היתר של ממשלות העבר, הישראלים צריכים לעבוד 68 יום כל שנה. למעשה, 34% מתקציב המדינה מוקדש לתשלום ריבית וקרן על חובות עבר. דבר שלא מסייע בהרבה לצרכן הישראלי הממוצע.

ובעיקר, אנחנו ממשכנים כיום באמצעות חובות ממשלתיים הולכים וגדלים בעיקר את דורות העתיד שלנו. הם אלו שיצטרכו לשאת בנטל החובות הללו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות