חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

זכאות לבגרויות. מודיעין מכבים רעות- מקום 4 בארץ

 

מנתוני משרד החינוך על מדרג הזכאויות לבגרות בשנה"ל תשס"ז, מודיעין מכבים רעות ממוקמת בחמישייה המובילה של ישראל. מוזר שבמחלקת החינוך בעירייה לא מסוגלים, או לא מעוניינים, למסור את הדירוג הפנימי של הזכאויות בקרב בתי הספר בעיר

 

היום (ה’) פרסם משרד החינוך נתונים מסכמים על תוצאות בחינות הבגרות בשנת הלימודים תשס"ז (2007-8) בכל רחבי הארץ, ובכלל זה גם נתונים על מודיעין מכבים רעות:

הנתונים מתייחסים לכל הישובים בארץ בהם למעלה מ-10 אלפים תושבים. מודיעין מכבים רעות ממוקמת בחמישייה המובילה בארץ כאשר, חמשת היישובים בעלי שיעור הזכאות לתעודת בגרות הגבוה ביותר הם כוכב יאיר (85.23%), שוהם (80.12%), מועצה אזורית משגב (77.93%), מודיעין-מכבים-רעות (77.46%) ומבשרת ציון.

אולם נתונים אלו אינם משקפים דיים את המצב. נתונים אחרים מעידים על השינוי שחל באחוזי הזכאים, מול שנים קודמות. כאן אפשר להבחין בבירור בחלוקה שונה מעט: בהשוואה לשנת הלימודים שקדמה (תשס"ו) ניתן לזהות במודיעין ירידה של מעט יותר מ-2 אחוזים בכמות הזכאים היחסית למספר הניגשים לבחינות. בהשוואה- במועצה המקומית משגב, הממוקמת השנה כמעט במקביל למודיעין מכבים רעות, חלה קפיצה של כ-7 אחוזים בכמות הזכאים ביחס לאותן השנים.

יצויין כי במבט כלל ארצי ניתן לזהות ירידה ממוצעת של כ-5 אחוזים במספר זכאי הבגרות, במהלך 4 השנים האחרונות.

ואיפה ממוקמת מודיעין מכבים רעות בפריפריה הקרובה?: בחבל מודיעין, מועצה אזורית המורכבת ממספר רב של ישובים, חקלאיים ברובם, בהם בסמוך למודיעין שייכים לה שילת, כפר רות ולפיד, ניגשו לבחינות סה"כ 262 תלמידים. אחוז הזכאות לבגרות עומד שם על 58.89%.

והצצה אל נתוני מודיעין עילית- קרית ספר, מגלה ששם פשוט אף אחד לא ניגש אפילו לבחינות הבגרות. ביישוב קיימים 15 תלמידים שכן ניגשו לבחינות, אולם לא במסגרת מוסדות החינוך שבישוב.

ומה קורה בישובי מטה בנימין, השכנים ממזרח?: כאן אנו מגלים כי 586 תלמידים ניגשו לבחינות. אחוז הזכאות בישובי בנימין עומד על 69.15%.

נתון אחד לא הצלחנו לקבל, למרות בקשותינו החוזרות ונשנות ממחלקת החינוך של עיריית מודיעין: כיצד מדורגים בתי הספר במודיעין באחוזי הזכאות לבגרות?. למרות בקשותינו, נמנעת העירייה מלהעביר את הנתון הזה. גם בנתוני משרד החינוך, כפי שהתפרסמו אמש, הנתונים חסויים וניתנים לקבלה רק בהרשאה מיוחדת.

בתגובה הקודמת שקיבלנו מהעירייה, שהייתה לפני כשלושה חודשים, נמסר כי "הנתונים הללו אינם בידיהם". אנחנו, שאלנו את דוברות העירייה את השאלה וביקשנו את הנתונים הללו אתמול (ה’) בפעם השלישית. ממתינים לתשובה!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות