חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אכילה בחופש הגדול. עשרת הדיברות

 

ילדי בית הספר מחכים כל השנה לחופש הגדול. זה הזמן עבורם לנוח, להתפרק, לגדול ולהתפתח על מנת לחזור לספסלי בית הספר שזופים, בוגרים ובשלים יותר לעוד שנת לימודים. אבל אין סיבה שיחזרו שמנים יותר

 

במאמר זה אתייחס להרגלי האכילה של הילדים בחופש הגדול: ילדים רבים בישראל סובלים מעודף משקל. החופש הגדול מיועד לפורענות לילדים עם נטייה להשמנה . זה מתחיל בלחמנייה והשוקו בקייטנה, ממשיך בגלידה בבריכה אחה"צ ונגמר בפופקורן בקולנוע. מה עושים?

להלן מספר הרגלי אכילה החיוניים לשמירה על תזונה נבונה ובריאות ילדכם בחופש הגדול:
שתיית מים. לא מומלץ לקנות משקאות ממותקים בבית ואו מחוצה לו. כמו כן, דאגו למים קרים במקרר או במתקן המיועד לכך. כדאי להקפיא מים בבקבוקים אישיים ליציאה לטיולים וכו’.

פירות העונה. הכינו בכל יום קערה נגישה עם פירות כמו אבטיח, מלון, נקטרינות, שזיפים וכו’ . תמיד עדיף לצאת מהבית עם תיק פיקניק במקום לקנות בחוץ!

הגדירו עם הילדים כמה פעמים בשבוע אתם קונים גלידה בבריכהבים. למשל: קונים גלידה בימי שלישי ושישי בלבד. שאר הימים- מביאים פירות מהבית. במקום גלידות על בסיס שמנת (שוקולד, וניל...) עדיף קרטיבים שלוקים.

בזמן האוכל כדאי לנתק פלאפונים וטלוויזיה ולהתרכז באוכל. השאירו מספיק זמן לארוחה ואכלו לאט ובהנאה.

ארוחות משפחתיות. מומלץ לקבוע ארוחה משפחתית אחת ביום , גם בחופש הגדול. ילדים הרגילים לכך מרגישים פספוס כאשר הם אינם משתתפים בארוחה זו ,ולכן ההתמדה של ההורים משתלמת.

אוכל זה לא פרס! אל תבטיחו לילדים ארטיק אם הם מתנהגים יפה בתור בלונה-פארק או בנסיעה הארוכה לצפון. הציעו פרסים ותגמולים אחרים להתנהגות טובה.

פעילות גופנית. ילדים גדלים וצומחים כאשר הם פעילים! ישיבה של שעות ארוכות מול מסכי טלוויזיה ומחשב אינה נחשבת לפעילות גופנית. תנו דוגמא אישית וצאו עם הילדים לפעילות משפחתית ספורטיבית בחופשה.

הסבירו לילד כי בחופש הגדול כדאי להמשיך לאכול לפי שעות הארוחות במהלך שנה"ל. כלומר, ארוחת בוקר סביב 7, ארוחת ביניים ב10, ארוחת צהריים ב13 וכו’.

אוכל איננו תעסוקה. דאגו לעיסוק עבור הילדים , על מנת שלא יאכלו משעמום. תעסוקה עבור הילדים צריכה להיות מותאמת לגיל ולעניין הילד.

אם אתם שולחים את הילדים לשבוע של קייטנת סבא וסבתא, קחו בחשבון שתזונתם לא תהיה דלה בממתקים!

חופשה מהנה

sharondiet@gmail.com

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות