חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”שמים נקיים” במודיעין. ההפגנה הראשונה יצאה לדרך

 

המאבק הציבורי לשינוי תכניותיה של רש"ת להנחתת עשרות ומאות מטוסים מעל שמי מודיעין, יצא לדרך בהפגנה שנערכה היום, שישי. מי שחושב שמיעוט המשתתפים היחסי מעיד על הלכי הרוח בעיר, טועה! במיוחד כאשר המאבק משלב כוחות בין הציבור בעיר ועיריית מודיעין

 

כ-200 איש הגיעו ביום שישי בבוקר אל רחבת קניון עזריאלי במודיעין כדי להפגין נגד תכנית נחיתת המטוסים בנתב"ג מעל בתי העיר מודיעין. ההפגנה נערכה בצל מכתב האיום בתביעה משפטית שנשלח למנהיגי המאבק ע"י היועמ"ש של רשות שדות התעופה.

ההפגנה אורגנה ע"י קבוצת תושבים שהתארגנו כוועד פעולה וולונטרי. ההתארגנות נועדה לתת גב ציבורי למאבק המשפטי של עיריית מודיעין בתחום זה, מאבק שעד כה לא נשא פרי, אולם כדברי ראש העיר, "אנחנו נמשיך במאבק".

למרות אכזבת המארגנים מהמיעוט היחסי של התושבים שהגיעו להפגין, הם, וגם ראש העיר מודיעין, נחושים להמשיך במאבק. בדברים שנשא ראש העיר, חיים ביבס, הוא התייחס בדבריו למכתב האיום בתביעה אותו שלח היועמ"ש של רשות שדות התעופה למנהיגי המאבק ואמר:" שום עורך דין שלא יפחיד אתכם! אנחנו מאחוריכם!"

למרות האופי הרגוע שנשאה ההפגנה, מהדברים שנאמרו בה, ניתן היה להבין שהשלב הבא של המאבק הציבורי עשוי לכלול גם את סגירת כביש 1 בסמוך לנתב"ג, סגירת כביש 443 ואפילו פעילות הפגנתית בתוך הטרמינל עצמו.

הן ראש העיר, והן מחזיק תיק איכות הסביבה אלכס ויינרב, חשפו בדבריהם פרטים חדשים שעד כה לא עלו, בכלל זה משמעויות כבדות לחיי הציפורים במרחב העיר, ובתוכם, הסכנות הנובעות מטיסה בגובה נמוך בנוכחות ציפורים, כמו גם נתונים שקיימים בידי המשרד להגנת הסביבה, שלדברי ראש העיר שתקף את המשרד קשות, "כאשר מדובר ברשויות מקבילות, הם לפתע שותקים ולא עושים את תפקידם".

ההפגנה ארכה כשעה וחצי ובסיומה התפזרו המפגינים. לשלושת קציני משטרת מודיעין שהיו במקום לא הייתה תעסוקה.

מובילי ההפגנה, שרון מעוז ויקי בז’ה היו מרוצים ממנה, אם כי לא הסתירו את אכזבתם מהמיעוט היחסי של המפגינים. עם זאת, כמי שמכירים את דינמיקת ההפגנות בעיר מודיעין, 200 מפגינים הם אות ברור לאלפים אחרים, שקטים, שצריך רק עוד מעט מאוד כדי להוציא גם אותם לרחובות. במקביל להפגנה נפרס שולחן החתמה על עצומה וכן הוחל בגיוס כספים להמשך הפעילות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות