חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מערכת החינוך במודיעין במספרים

 

חצי מתקציבה השנתי של העיר מודיעין מיועד לחינוך! לא הייתם רוצים לדעת קצת נתונים מספריים, על המקום שמקבל את הכי הרבה כסף בעיר מודיעין? ביקשתם? קיבלתם!

 

חיה שיטאי, מנהלת מחלקת החינוך בעירייה הציגה אמש (ד’) בפני חברי מועצת העיר מודיעין נתוני יסוד על מערכת החינוך בעיר. המצגת נועדה לתת תמונת מצב בסיסית על מספרים חשובים הרלוונטיים לקבלת החלטות ותכנון מערכת החינוך לקראת שנת הלימודים הבאה. קיבצנו מספרים שנראו לנו חשובים או מעניינים:

במוסדות החינוך במודיעין 22,411 תלמידים הלומדים ב-160 גני ילדים ו-29 בתי ספר. מתוכם 10,125 בבתי ספר יסודיים ן-7634 בעל יסודיים. בנוסף, 1914 ילדים בגני חובה ו-2656 פעוטות בטרום חובה. כמו כן, 82 תלמידים בחינוך המיוחד.

היחס בין בתי ספר יסודיים, ממלכתיים וממלכתיים דתיים הוא כ-1:3. (16 ממלכתיים מול 5 ממלכתי דתי). היחס בין בתי הספר העל יסודיים הוא 1:2.5, (5 ממלכתיים מול 2 ממלכתי דתי). יצוין כי יחס זה צפוי להשתנות במעט בשנתיים הקרובות.

בתחום גני הילדים, 52 גני חובה ממלכתיים, מול 17 גנים ממלכתיים דתיים. ( בערך 1:3). כמו כן, 70 גני טרום חובה ממלכתיים, מול 21 גנים ממלכתיים דתיים (1:3.33).

סטטיסטית בשנת הלימודים תשס"ט שהסתיימה, למדו בכל אחד מבתי הספר במודיעין כ-618 תלמידים. ביחס למספר התלמידים בשנה שקדמה, לא חל שינוי של ממש בכמות התלמידים היחסית בכל בית ספר.

בבדיקת גרף השינויים בכמות התלמידים בבתי הספר היסודיים- ממלכתיים מול אלו הדתיים, מתברר כי בחמש השנים האחרונות קיימת עלייה כמעט זהה בכל אחד מבתי הספר הללו. ומכאן כי היחס בין מספר התלמידים בממ"ד לממלכתי, לא השתנה משמעותית, לפחות עד כה.

לקראת שנת הלימודים הקרובה (תש"ע) צופים במחלקת החינוך עלייה כללית של כ-590 תלמידים בכל הגילאים במערכת החינוך בעיר. להערכתם בפתיחת השנה יתייצבו בשערי מוסדות החינוך במודיעין כ-23,000 תלמידים. לדברי שיטאי, "לא ניתן יהיה להכניס לכיתות אפילו סיכה נוספת"

ומה צופן לנו העתיד בתחום תוספת מבני חינוך? ובכן, עד סוף שנת 2010, כלומר, עד שנת הלימודים תשע"א, יתווספו במודיעין עוד 14 מוסדות חינוך. מתוכם, 11 מוסדות בשנת הלימודים הקרובה (תש"ע): 4 גני ילדים בקייזר (אבני חן), 3 גני ילדים בציפור (כרמים) ו-3 גני ילדים בבוכמן (מוריה). כמו כן, בי"ס לחינוך מיוחד ("גוונים") שיעבור מבנה "יפה נוף" שברעות למקומו הקבוע והחדש בשכונת שמשוני (נביאים). בית הספר "יפה נוף", אגב, יהפוך למשכן עבור ילדים מחוננים.

בסוף שנת 2010, (שנה"ל- תשע"א) ייפתחו עוד שני בתי ספר יסודיים: אחד בקייזר ואחד בבוכמן. בית הספר העל יסודי של יח"ד יושלם אף הוא במועד זה ויימצא בשמשוני.

לקראת סיום העדכון, נשאלה מנהלת מחלקת החינוך על ידי חבר המועצה אילן בן-סעדון, על מספריהם וכמותם של התלמידים ממודיעין שלומדים במוסדות חינוך מחוץ למודיעין. לדבריה, למעלה מ-400 תלמידים לומדים מחוץ לעיר מסיבות שונות (זאת עפ"י אגרת תלמיד החוץ שמשלמת העירייה). ביחס לכמות התלמידים שנושרים מהמערכת החינוכית במודיעין, היא לא ידעה לנקוב במספרים. בן סעדון התייחס לכך ואמר כי לדעתו המספרים גדולים בהרבה ממה שחושבים ומשערים...

הערה נוספת שעלתה במהלך הדיון, וזאת ע"י סגן ראש העיר, שלמה פזי, התייחסה לחוסר המוחלט של חינוך טכנולוגי בעיר. לדבריו, מדובר באנומליה בלתי מובנת. כיצד יתכן שעיר שלמה מלמדת בבתי ספר עיוניים בלבד? חינוך טכנולוגי, לדבריו, הוא צורך חיוני הן מן ההיבט המקומי של התלמידים במודיעין והן מן ההיבט הלאומי המשווע לידיים מיומנות בתעשיות עתירות הידע.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות