חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כך תיראה בעתיד הכניסה למודיעין

 

"חומת מודיעין" קרי, דגם מגדלי דימרי לאורך שדרות החשמונאים, צפויה לשנות את פניה בהמשך הבניה לאורך השדרה. המגדלים ילכו ויקטנו עד הגעתם לכניסה לעיר. השדרה תפותח נופית. היום (ג’) תתקבל ההחלטה במקומית ואח"כ המאבק עם המחוזית וממ"י. ארוכה הדרך לעצמאותה של מודיעין....

 

במסיבת העיתונאים שנערכה עם ראש העיר מודיעין, חיים ביבס, היה על השולחן דגם גדול של שדרות החשמונאים. הדגם הציג את שדרות החשמונאים- ציר הכניסה הראשי למודיעין, כפי שהוא צפוי להיראות בעתיד, עם תום הבנייה והפיתוח הנופי לכל ארכו.

היום, ג’, עולv בעירייה לדיון ולהחלטה התצורה הסופית של השדרה. החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה תועבר לאישור הוועדה המחוזית. כשזה ינתן, ניתן יהיה להתחיל בשיווק הקרקעות ובפיתוח הסביבתי.

המאפיין הבולט ביותר של השדרה כיום אלו הם "מגדלי דימרי" , סדרת מגדלים המחוברים זה לזה בקשתות. עפ"י התכנית המקורית של מתכנן העיר, האדריכל ספדי, מגדלי הקשתות, להם קרא "אקוודוקט" (זכר למובילי המים הרומאיים שהוקמו לפני כ-2000 שנה), תוכננו להיבנות עד היציאה מהעיר.

בפועל, בבניה עד כה, נוצרה במרכז מודיעין, ולאורך שדרת הכניסה אליה, "חומה" החוצה את העיר בין מזרח למערב. בעירייה התנגדו להמשך פרויקט הבנייה של רבי הקומות הללו במתכונתם המתוכננת.

עד כה בנתה חברת י.ח דמרי תשעה מגדלים המחוברים ביניהם בקשתות ובהם כ-600 יחידות דיור. בסיום הפרוייקט המתוכנן אמורים היו להיבנות עוד 1200 דירות בדרך זו. סה"כ כ-1800 יח"ד. 

בתכנון החדש שיוצג בפני הוועדה תבוצע הפחתה של 45% בכמות יחידות הדיור, והם יסתכמו בתוספת של 617 יחידות דיור. אלו ייבנו ע"י הקבלן שייבחר במכרז. גובה המגדלים ירד בהתאם למבנה הטופוגרפי של השטח כאשר בסמוך לבניינים הקיימים היום ייבנו מגדלים בגובה תשע קומות ועד הכניסה לעיר ירד גובה הבניינים בהדרגה לשש קומות ולבסוף שלוש קומות בסמוך לכניסה לרחוב עמק האלה.

המתכננים הציגו והגישו תכנון ובו הצעה להמשך שמירת הצורה הקיימת, באמצעות חיבור חלקי של הקשתות בין הבניינים. זאת כדי לשמור על סימטריה תכנונית. בעירייה מעוניינים לצמצם את מספר הקשתות והחיבורים, ואף מנסים להימנע מכך לחלוטין. מאחורי המגדלים, בכניסות לשכונות המגנים והנביאים ( שמשוני וקייזר), ייבנו יחידות דיור צמודות קרקע.

כחלק מתכנון השדרה, והפרויקט לפיתוח הכניסה לעיר יתבצע טיפול נופי שיכלול שתי שדרות של עצים וגינון משני צידי הכביש על ידי הקבלן המבצע של הפרויקט.

יצוין כי כתוצאה משינויי התכנון צפויים להיגרע מהתכנון המקורי כ-990 יחידות דיור. מדובר בהפסד כספי רב לקופת המדינה באמצעות מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון המשווקים את הקרקע וקובעים את נפח הבנייה עליה.

במינהל לא יאהבו את התכנית ואכן, אתמול, ב’, עדכן ראש העיר חיים ביבס, הוציא המינהל מכתב לעיריית מודיעין ובו דרישה לפיצוי כספי על הכוונה לבטל לחלוטין את תכניות הבניה על גבעת התיתורה, תכניות שעד היום טרם בוטלו לחלוטין, הוקפאו ע"י בג"צ, וכוללות בניה של כ- 800 דירות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות