חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

ליגת התושבים בכדורסל - לי זה פשוט חבל....

 

אחד מסימני הקיץ בשנים האחרונות באזורינו היא ליגת התושבים בכדורסל. עשרות שחקנים מוותרים על שנת הצהריים המסורתית של יום שישי ומתייצבים להם במהלך חודשי הקיץ המהבילים לטורניר שבסופו קבוצת המאמנים מתמודדת בגמר מול איחוד בתי הכנסת ....

 

ליגת התושבים בכדורסל היא ללא שום ספק מפעל מבורך, רק שנראה לי כי השנה הוא מפספס את המטרה שלו. ובמה דברים אמורים? חוקי הליגה מגבילים את גיל השחקנים בקבוצות - עשרים ושבע ומעלה ולא מותר לשתף שחקנים פעילים מליגה א’ או מליגות בכירות יותר. מותר לשתף שני שחקנים פעילים בליגה ב’ ושחקני עבר (קרוב /רחוק).

מה קרה עד השנה - בקבוצת המאמנים משחקים בין היתר - עדי בן ארי - בעל קריירה ארוכת שנים בליגת העל במדי הפועל ירושלים ושמעון סלל רוה רודריגז שגם הוא היה שחקן פעיל עד לפני מספר שנים. ובקבוצת איחוד בתי הכנסת, תמיד שותפו שחקני אליצור חשמונאים ברשות רועי שרוני. ביתר הקבוצות לא שותפו שחקנים פעילים והיה די ברור מי הקבוצות שתגענה לגמר.

השנה - קבוצות רבות למדו את הפטנט וחיזקו את עצמן בשחקני הווה או עבר של הפועל מודיעין ואליצור חשמונאים. רוצים דוגמאות - בבקשה: דודי אשר ומעיין גרינברג ב"הויקינגים", יואב אלחלל, מוטי בן בסט ונועם ודאי "אורן הנשרים", יואב קליינמן - איחוד בתי הכנסת, רועי גפן, שלומי פאר ושחר זשצקי ב "בלאק לייבל". אני חושב שהבנתם את התמונה. בחמש משבע הקבוצות שהבטיחו את עלייתן לשלב רבע הגמר - משחקים שחקנים עם רקע מקצועני בכדורסל.

מה מפריע לי בעצם? שחקני הווה/עבר הם שחקנים שחלקם הגדול גדל במסגרת קבוצתית מקצוענית בכדורסל. חלקם שיחקו בליגות בכירות או יותר, אבל לכולם יש ניסיון כזה או אחר בליגות איגוד כאלו או אחרות. באחד המשחקים האחרונים, שלושת כוכבי "בלאק לייבל", קלעו 67 מתוך 75 הנקודות של הקבוצה.

קהל היעד של האליפות, הוא קהל שונה לגמרי - כשאני שיחקתי כדורסל עם חברים בימי שישי, לא רק שלאף אחד מאיתנו לא היה רקע מקצועני, אף אחד מאיתנו לא היה אפילו בנבחרת הכיתה שלו. היינו סתם חבר’ה שבאים לשחק ולהנות. הליגה נועדה בדיוק עבור קבוצות של שחקנים כאלו, שמשחקים ביחד תקופה ארוכה, אבל רק במסגרות מקומיות. חלק מהשחקנים כבר עבר את גיל ארבעים ואפילו את גיל חמישים. לעיתים הכרס היא חלק בלתי נפרד ובכל זאת הם ממשיכים להתאמן ולשחק.

לפני שבועיים נתקלתי בבריכה במכבים בשני שחקנים מאחת הקבוצות ששוחחו אחד עם השני - "גם השבוע יש לנו משחק מול קבוצה שמשחקים בה שחקנים מליגה ב’. אין לנו שום סיכוי נגדם". וזה מאוד חבל - כל ספורט, צריך להיות תחרותי ובליגת התושבים, לכל קבוצה ללא חיזוק של שחקני הווה/עבר, אין שום סיכוי להגיע לגמר.

הצעות לפיתרון: שתי אפשרויות - או ליצור שתי ליגות נפרדות, אחת חובבנית לגמרי והשנייה שבה ישחקו כל הקבוצות המחוזקות. אפשרות שנייה - לאפשר אך ורק לקבוצות חובבניות טהורות להשתתף.

תגובתו של דני הררי מראשי הליגה: "שחקני ליגה ב’ הם חובבנים בדיוק כמו כל האחרים... אנחנו שוקלים לעשות ליגת על וליגה לאומית".

הבהרה - אני מכיר באופן אישי את מרבית השחקנים הפעילים בהווה או בעבר בקבוצות, ראיתי אותם בפעולה וכתבתי על פועלם. אין לי כוונה לפגוע באף אחד מהם באופן אישי. הבעיה שלי היא עם המסגרת בה הם משחקים בחודשי הקיץ

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות