חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הם כולאים גם ציפורים..

 

שוטרים שחיפשו רכב גנוב בבית עור תחתא, לא מצאו את מבוקשם. אבל בחצר הבית מצאו שני בזים בכלוב. הבזים הם חיה מוגנת וחל איסור לגדלם בשבי. איפה בדיוק חיפשו את שומרי החוק?!

 

שוטרי הבילוש של משטרת בנימין, בפיקודו של רס"ר שלום בן סימון, יחד עם כוחות נוספים ביצעו פעילות בכפר בית עור א-תחתא הסמוך למודיעין.

במהלך הפעילות נכנסו השוטרים לביתו של חשוד בגניבות כלי רכב, לשם ביצוע חיפוש על פי צו של בית משפט  ואיתור ראיות הקושרות אותו לעבירות הגניבה.

דווקא ראיות כאלה לא נמצאו במקום. אך במהלך החיפוש הופתעו הבלשים למצוא בגינת הבית כלוב ובו שתי ציפורי בז נדירות. אביו של החשוד אשר נכח במקום טען כי הוא מגדל אותן לשם ההנאה. מאחר ועפ"י החוק מדובר בחיית בר מוגנת ואסורה בהחזקה ובגידול ביתי, נתפסו הבזים והועברו לרשות הטבע והגנים לשם טיפול ראוי ומתאים. החשוד המחזיק בבזים יזומן לחקירה על ידי רשות הטבע והגנים.

וטי שפי, מפקח של רשות הטבע והגנים באזור איו"ש מתייחס לנושא ואמר: "הבזים הינם בני שנה בערך. לא ידוע כמה זמן הוחזקו בשבי אך לרוב מדובר במציאת ביצה או גוזל וגידולו, כך שניתן לשער שהם נמצאים בשבי מעל לשנה.

הבזים יועברו לבדיקות במתקן של רשות הטבע והגנים, ולאחר מכן יועברו להתאוששות בניסיון להקנות להם את היכולת לחיות בטבע. תהליך זה מתבצע במתקן המותאם לכך ברמת הנדיב, בו קיימים כלובי תעופה רחבים ואפשרות האכלה ללא מגע יד אדם. בתום התהליך, אם הדבר יתאפשר, הבזים יוחזרו לטבע".

מן הראוי להזכיר כי אין זו הפעם הראשונה בה נתקלים שוטרים וחיילים הפעילים בשטחי הרשות הפלסטינית בציד או גידול ואיסוף של צפרי בר. לפני כשנה וחצי דיווחנו על מציאתן של ציפורים מוגנות ולכידת הציידים בשטח.

אל הציפורים מצטרף גם ציד נרחב של איילות שצמצם משמעותית את אוכלוסייתן באזור גוש מודיעין.

"אם ציפורים אינן נראות המוות פה שולט"............

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות