חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הגם בארזים נפלה שלהבת?

 

דודו גלבוע, תושב העיר ומתנדב חברתי מהפעילים ביותר במודיעין, נעצר למעצר בית לאחר שפעל באלימות כנגד פקח עירוני שהורה לו לפנות אשפת בניה מחזית ביתו. במשטרה מתייחסים לאירוע בחומרה ומעוניינים להעמידו לדין. עיריית מודיעין העדיפה "סולחה" אולם הותירה את ההחלטה למשטרה

 

דודו גלבוע, תושב העיר, יקיר העיר מודיעין לשנת 2009, סא"ל במיל’, מתנדב פעיל ומוכר ברוטרי- מודיעין, ממובילי שיירות התמיכה והסיוע לשדרות ועוד ועוד, פעל באלימות, עפ"י הודעת העיריה והמשטרה, ביום ראשון בצהריים כנגד פקח עירוני, הפיל את משקפיו ואיים עליו. כל זאת לאחר שהפקח הורה לו לפנות פסולת בניה שהושלכה בחזית ביתו.

הפיקוח העירוני שלח לביתו של גלבוע פקח ויחד עימו שוטר ממשטרת מודיעין, לאחר ששכנים התלוננו על ערימת הפסולת שחוסמת את המדרכה.

כאמור, למרות נוכחותו של שוטר, מנע גלבוע, עפ"י ההודעה, באלימות פיזית ומילולית מהפקח מלצלם את המקום ומלהיכנס לחצרו. ניידת המשטרה הוזעקה למקום ע"י השוטר.

גלבוע הושם במעצר בית. במהלך יום שני נפגש גלבוע עם מנכ"ל העירייה, יורם כרמון ועם הפקח המותקף. עפ"י הודעת העירייה הייתה זו פגישת הבהרה ובמהלכה התנצל גלבוע בפני הפקח על מעשיו וננזף קשות על פעילותו האלימה ע"י המנכ"ל.

עוד נמסר ע"י העירייה כי "בעקבות כך נערכה פנייה למפקד תחנת משטרת מודיעין לביטול התלונה והוא זה שיכריע בנושא".

ממשטרת מודיעין נמסר כי הוגשה בקשה לביטול התלונה. "אנחנו רואים בחומרה כל מעשה אלימות ונלחמים בה. לא נסלח ולא נעבור לסדר היום על כל מעשה של אלימות ובפרט כשמדובר באלימות המופנית כלפי עובד ציבור בתפקיד" נאמר בהודעת המשטרה.

עוד נמסר כי תיק החקירה הועבר לגורמי התביעה המשטרתית במשטרת מחוז המרכז, מתוך כוונה להגיש מחר, ד’, כתב אישום כנגד דודו גלבוע.

במהלך השנים האחרונות צבר דודו גלבוע רק מעשים טובים. חלקם התפרסמו ורבים מהם לא. אין ספק שאילו צריך היה לשים על המאזניים את פעילותו ההומאניטרית והחברתית מן העבר למול הכשל וככל הנראה הטעות החד פעמית (והיא חמורה), היו המאזניים נוטות ללא היסוס, לכף הזכות.

לדברי גלבוע,"הארוע נופח מעבר לכל פרופורציה. כעסתי על הפקח שנכנס ללא רשותי לחצר, אולם לא פעלתי כלפיו בשום אלימות פיזית. לא נגעתי בו בכלל. התנצלתי בעירייה בפניו ואמרתי שבתפיסת עולמי והחוק, זו היתה טעות. הייתי צריך להיות סובלני יותר ולצערי זה הגיע לאן שזה הגיע. אם יש בי כעס זה רק על עצמי שהגעתי למצב הזה. הייתי צריך להימנע ממנו".

העמדתו לדין של גלבוע והטלת כתם פלילי חמור עליו, הם עונש כבד. כבד מדי. מנגד עומדת טובת הציבור. במיוחד מעמדם של אלו שנשלחים לשמור על הסדר הציבורי- פקחי העירייה. הפקחים הם חיילי החוד שמתחככים ללא הפסק עם הציבור. יש לתת להם גיבוי ותמיכה מוחלטים. אחרת, נמצא עצמנו בדרך לכאוס ציבורי-חברתי ומוניציפאלי.

אי אפשר להימנע מאנלוגיה לאירועי תא"ל צ’יקו תמיר, ולפסיקה הקשה נגדו. עד כמה צריכה החברה לפגוע ולהעניש את מי שכשלו. ומהי המידתיות הנכונה בהענשתם במיוחד על רקע עברם.

דודו גלבוע כשל ועליו להיענש על מעשיו. אולם צריך להיזהר! העמדה לדין פלילי, צריכה להישקל ברגישות רבה. אין זה ראוי שעברו ומעשיו עד היום לא יעמדו לזכותו בעת שכשל ומעד.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות