חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נחיתת מטוסים מעל מודיעין. הולכים להידברות

 

עיריית מודיעין משכה את עתירתה בבג"ץ נגד רשות שדות התעופה. זאת לאחר שהאחרונה פתחה אופציית הידברות למשך 60 הימים הקרובים. בזמן הזה המטוסים לא ינחתו מעל מודיעין. בית המשפט הודיע כי לא יתערב ומחק את העתירה

 

בדיון שנערך בבג"ץ ביום רביעי בבוקר הודיעה רשות שדות התעופה כי היא נכונה להיתדיין מול עיריית מודיעין במטרה למצוא נתיב נחיתה חדש-אחר, שיאפשר להימנע מלטוס מעל העיר, אולם להפעיל בסופו של דבר את מערכת ההנחתה החדשה כמתוכנן.

עפ"י הודעת רש"ת בבית המשפט, נותרו עוד כ-60 יום טכניים לתחילת ההפעלה המתוכננת של הנתיב, ולכן ניתן יהיה למצות את התקופה הזו לשם דיונים מול עיריית מודיעין.

בשל הודעת רש"ת, משכה עיריית מודיעין את עתירתה לבג"ץ. זאת למרות החשש מהאפשרות שהנתיב יופעל כמתוכנן, בסופו של דבר. בית המשפט, מצידו, לא מצא מקום להתערב בהליך המקצועי שנוהל ע"י רש"ת ורשות התעופה האזרחית (רשת"א), ומחק את העתירה.

הודעתו של מנכ"ל רש"ת קובי מור על הסכמתו להיכנס להתדיינות מול עיריית מודיעין אחרי שלילתו הנחרצת את האופציה הזו, יומיים קודם בוועדת הכלכלה של הכנסת, שהמליצה לו לדחות את הדיון בבגץ ולהיכנס להידברות עם העירייה, נראית מוזרה.

רק נזכיר את דברי ח"כ פרץ בסיום הדיון שאמר למור "בסופו של דבר יתברר לך שבבג"ץ לא תרויח יותר זמן מאשר בדיון ישיר".

מאידך, תמוהה גם נכונותה הכמעט מיידית של העירייה למשוך את עתירתה ולסגור לפחות לעת עתה את אופציית הדיון המשפטי.

ההסבר היחיד שניתן לתת לנסיגת שני הצדדים אל דרך ההידברות, וההסכמה לקיימה ולסיימה בתוך 60 יום, זאת לאחר שלילה נחרצת (של רש"ת) את האופציה הזו רק לפני יומיים, נעוץ ככל הנראה בפעילות שהתבצעה מאחורי הקלעים. פעילות שמשמעה ירידת רש"ת מהעץ הגבוה והשחצני עליו טיפסה, מחד, והסכמת העירייה לגמישות נוספת בהמשך הדרך מאידך.

הדיון הפומבי בנושא ביום שני בוועדת הכלכלה של הכנסת חשפה בין השאר התנהלות בעייתית של רש"ת בקידום תכניתה להפעלת מערכת ה-LDA. בין השאר הורמו גבות ביחס להתנהלות הכספית, הציבורית והמוסרית. הגעתה של רש"ת ביום רביעי לבית המשפט, ללא הסדר פשרה עם עיריית מודיעין, כפי שהורה לה בית המשפט בדיון הקודם, לא הוסיפה נקודות לטיעוניה ולסיכוייה בדיון הנכחי.

בשורה התחתונה: נחיתת המטוסים מעל מודיעין תידחה בחדשיים, ובינתיים, האיום ממשיך לרחף, עם סיכוי טוב יותר לצמצמו בסופו של דבר למינימום.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות