חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נפתח מרכז גישור קהילתי במודיעין מכבים רעות

 

איך לא חשבו על זה קודם?! גישור קהילתי. מרכז לגישור קהילתי עומד להיפתח במודיעין. יאפשר סיום מהיר ובהסכמה של עימותים וסכסוכים בתחומים שונים. יחסוך הרבה מאוד כסף של עו"ד, בתי משפט וכו’. ובעיקר- יש בו סוציאליזציה של העימותים: מעתה לא רק בעלי המאה יוכלו לתבוע. גם בתי המשפט תומכים בזה

 

ביום שלישי הבא תתכנס וועדת ההיגוי העליונה של המרכז לגישור קהילתי. בתום ההתכנסות יערך טכס חנוכת המרכז לגישור ויישוב סכסוכים קהילתי במודיעין, מכבים-רעות.

ראש העיר, חיים ביבס יעמוד בראש וועדת ההיגוי של המרכז, כאשר חברת המועצה, לבנה שיפמן, תמלא את מקומו.

גישור הינו הליך ליצירת הידברות, הסכמות ופתרונות בין צדדים למו"מ, מחלוקת או סכסוך בכל תחומי החיים - קהילתי , בין-אישי, עסקי, עובד-מעביד, ספק-לקוח וכו’. מדובר בתהליך רצוני וחסוי שמתבסס על כבוד הדדי ושיתוף פעולה בין הצדדים ומאפשר טיפול מקיף בכל היבטי הסכסוך, כולל התייחסות לצדדים האנושיים והרגשיים שלו.

לצדדים שמורה הזכות להפסיק את הגישור בכל שלב. יישוב הסכסוך בהסכמה מאפשר לצדדים להמשיך לחיות ולפעול ביחד לאחר שגובש פתרון מתאים השומר על זכויות הצדדים ומאפשר המשך יחסים תקינים בתוך הקהילה.

בגישור מתנהל משא ומתן באמצעות מגשר, בעזרתו מגיעים שני הצדדים להבנת האינטרסים של האחר ולמציאת פתרונות מוסכמים עליהם.

מאחורי טכניקת הגישור עומדת תפיסת עולם, לפיה עדיפה ההידברות בין בני האדם שיוכלו לפתור את המחלוקות ביניהם טוב יותר, כאשר תפקידו של המגשר, כמי שנבחר להיות צד שלישי ניטרלי ובלתי תלוי, הוא לסייע לצדדים להגיע להבנות, תוך שיפור מערכת היחסים ביניהם.

הסיוע מאפשר הזדמנות הולמת לכל צד להציג את עמדתו בסכסוך ולשמוע את הצד השני. כמו כן עוזר המגשר לצדדים לזהות אינטרסים משותפים ולבנות במשותף מתווה לפתרון.

בישראל קיימים מספר מרכזי גישור קהילתיים בערים שונות. צוות היזמים והמייסדים של המרכז מונה חמישה תושבי האזור, כולם מגשרים שהחלו את עבודתם לפני כעשרה חודשים, בתמיכתו של מנהל האגף לשירותים חברתיים, יעקב אלמוג ובליווי של יועץ ארגוני- אמיתי הר-לב מנכ"ל "מודוס".

המייסדים באים מתחומי עיסוק מגוונים: אילן נוי, יוצא מערכת הביטחון, תושב לפיד יעמוד בראש המרכז. שרגא כהן, תושב מודיעין, גם הוא יוצא מערכת הביטחון. עפרה מקובר, תושבת מכבים, מביאה ניסיון עבודה עשיר בתחומי החינוך והעבודה הסוציאלית, רותי צפרוני, גם היא תושבת מכבים, מאמנת אישית ועסקית, ובעלת ניסיון בתחום העיצוב והניהול. שרה נבון, תושבת רעות, עורכת דין ומגשרת פעילה בתחום המשפחה.

"מרכז הגישור הקהילתי שם לו למטרה להוות חלופה ראשונה למניעה ,למיתון וליישוב סכסוכים בהם מעורבים תושבי העיר וגורמים שונים הפועלים בה". אומר אילן נוי, ומסביר כי חברי צוות ההקמה, הפועלים בהתנדבות, נפגשו בחודשים האחרונים עם מגוון רחב של גורמים בקהילה, הן עירוניים והן פרטיים ורתמו אותם לשותפות במרכז.

רשימה חלקית כוללת את מנהלת המרכז הרב תחומי, ד"ר אורנה מגר, שתאפשר למרכז לפעול במרכז הרב תחומי, מנהל המתנ"ס העירוני משה אטיק, היועצת המשפטית של העירייה עו"ד דנה חפץ טוכלר, מנכ"ל החברה הכלכלית דורון ברק, רבני העיר, מפקד תחנת המשטרה במודיעין רפ"ק יורם ברינה, ראש מינהל החינוך חיה שיטאי, האחראית על פניות הציבור דינה קרמונה ועוד רבים אחרים. כל המשתתפים הוזמנו לקחת חלק בוועדת ההיגוי הרחבה ולהשפיע על דרכו ואפיו של המרכז הקהילתי.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות