חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

עובדות על ריח גוף

 

מה גורם לנשים "לאבד את הראש", מה לא כדאי לאכול? והאם יש משמעות לריח הגוף? הקיץ כבר כאן! עימו באים ההזעה... והריח המוגבר.. אורן שניאורסון, מנכ"ל חברת מוצרי טיפוח, מציג נתונים מעניינים על ריח הגוף ומשמעותו:

 

מה תפקיד הריח, ממה הוא מושפע ובעיקר כיצד מומלץ לנטרל אותו לטובת כולנו...:

* תפקידו של ריח הגוף לא ידוע בוודאות, אך הוא הולך ומתפתח בגיל הבגרות המינית ודועך בגיל הבלות, מכאן שיש ככל הנראה קשר בין הריח למיניות האדם.

* באף שלנו קיימים כ-40 מיליון קולטני ריח, ואדם ממוצע יכול לזהות עד 10,000 ריחות שונים. לנשים, חוש ריח חד יותר מאשר לגברים ובתקופת המחזור החודשי הוא אף מחודד יותר מהרגיל.

* לכל אחד מאיתנו יש ריח אישי שנובע מהמטען הגנטי וההורמונאלי של כל אחד ואחד. הוא נקלט בתת מודע של האנשים שאנחנו פוגשים והוא זה שקובע אם יימשכו אלינו או לא.

* ישנה סברה שצבע העור נושא חיידקים שונים שגורמים לריח שונה. כמו כן ידוע כי ישנן תרופות שנפלטות דרך העור ומשנות את ריח הגוף של האדם. ידוע למשל שכשאדם נמצא במצב של פחד, ריח הגוף שלו יהיה יותר מורגש.

* ריח הגוף מושפע גם מהרגלי התזונה ומרמת פעילות בלוטות הזיעה ועשוי להעיד על בעיות רפואיות. האזורים שבהם עלול להיות ריח לא נעים הם אלה שלא מאווררים מספיק והזיעה לא יכולה להתנדף מהם בקלות, כמו בתי השחי, המפשעה וכפות הרגליים.

* ישנם מאכלים שאכילתם גורמת לריח גוף חזק, כגון: עמבה, חילבה, שום, דגים ומזון מתובל. אפשרות נוספת לריח רע שנודף מהגוף היא רגישות לחומר טרי - מתילאמין, שמצוי במזונות דוגמת קטניות, ביצים ודגים. הרחקת המזונות האלה מהתפריט היומי תרחיק גם את הריח הרע.

* את הריח שנחשב דוחה אפשר למנוע על ידי רחצה והחלפת הבגדים מדי יום. ריח לא טוב הוא בין השאר, בגלל הבדים הסינתטיים שאנחנו לובשים ולכן ההמלצה היא ללבוש בגדים שעשויים מ-100% כותנה, 100% משי או 100% צמר.

* ריח משחק תפקיד חשוב ולא מבוטל במשחק החיזור בין המינים. ריח הגוף נקלט בתת המודע. מדענים סבורים שבית השחי הוא כמעט כמו איבר מין. ריח שנודף מבית השחי, ריח שלכאורה נחשב כדוחה מאד, הוא הגורם המשפיע עלינו בבחירת בן הזוג לחיים. כמו כן ידוע שאישה המריחה ריח של גבר, בתת מודע, משתבשת אצלה פעילות המוח ולחץ הדם, והתנהגותה משתנה בהתאם.

אחת הדרכים המומלצות לנטרול ריחות הגוף היא כמובן שימוש בדאודורנטים. קיימים שני סוגי דאודורנטים: סופחי ריח הזיעה - תפקידם הוא להסוות את ריח הזיעה. הם עשויים מכימיקלים הנלחמים בזיעה הנגרמת ע"י בקטריה. מונעי הזיעה - אנטי פרספירנטים - סותמים ומכווצים את נקבוביות העור ואינם נותנים לזיעה לצאת.

הנתונים נמסרו ע"י אורן שניאורסון. מנכ"ל חברת ROOTS המייצרת ומשווקת מוצרי טיפוח אלטרנטיביים

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות