חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין מכבים רעות נערכת לקראת ”נקודת מפנה”

 

מחר, ג’, יגיע תרגיל "נקודת מפנה" לשיאו במרחב המוניציפאלי. אזעקה בת דקה וחצי תוריד את תושבי הערים למקלטים ולממדי"ם. למודיעין שבנייתה החלה אחרי מלחמת המפרץ הראשונה, יש את הלוכסוס של ממ"ד בכל דירה ובית

 

השבוע החל תרגיל ארצי בשם, "נקודת מפנה 3",  תרגיל משולב של פיקוד העורף, רשות החירום לאומית, משטרת ישראל, משק לשעת חירום, מד"א, שירותי הכבאות, משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. מטרתו לשפר את מוכנות הארגונים והתושבים להתמודדות עם מצבי החירום.

במהלך התרגיל שהחל אתמול, א’, מופעלים תרחישי מלחמה לרבות נפילות של טילים מסוגים שונים. במהלכו מתורגלת גם פעילות הרשויות המקומיות בתיאום עם רשות החירום הלאומית.

שיאו של התרגיל, שיתפרס לכל אורך השבוע , יהיה מחר, יום שלישי ה 2/6 . בשעה 11:00 בבוקר, תשמע ברחבי הארץ אזעקת תרגול בת דקה וחצי, אזעקה עולה ויורדת, שמטרתה היא לתרגל את התושבים ולבחון את מערך הצופרים במדינה. במקביל, יתרגלו התלמידים כניסה למרחבים מוגנים. בזמן הצפירה על התושבים להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו במשך 10 דקות.

ועדת המל"ח (משק לשעת חירום) העירונית של  תתכנס וייערך תרגיל הדמייה ובו הועדה תגיב לתרחיש שיינתן לה על ידי פיקוד העורף.

ניסיון העבר מוכיח כי אנשים שהתכוננו וידעו כיצד להתמודד עם מצבי חירום, הצליחו לפעול בצורה נכונה והצילו את עצמם ואת בני משפחתם. פעולות פשוטות היום יכולות להציל חיים בשעת חירום. פיקוד העורף ממליץ לתושבים לבחור את המרחב המוגן שלהם.

מה צריך לעשות אם תהיה אזעקה: מי ששוהה במבנה צריך להיכנס תוך פרק זמן קצר נלממ"ד, ממ"ק, מקלט או מרחב פנימי מוגן ולסגור דלתות וחלונות. אלו השוהים מחוץ למבנה צריכים להיכנס למבנה קרוב. אם אין מבנה בקרבת מקום, או בשטח פתוח, יש לשכב ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

הנוסעים ברכב בשטח עירוני, צריכים לעצור בצד הדרך ולהיכנס למבנה קרוב. הנוסעים בשטח בין עירוני, צריכים להמשיך בנסיעה עד לשטח בנוי, לעצור בצד הדרך ולהיכנס למבנה קרוב. לאחר 10 דקות ניתן לצאת מהמרחב המוגן  אלא אם ניתנה הנחייה אחרת.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות