חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ממציאות צעירות לעולם ירוק

 

קבוצת תלמידות מתיכון עירוני ג’ המציאו ופיתחו את המוצר "ווישוואש". השבוע הן הציגו אותו בתחרות ארצית של הממציא הצעיר לעולם ירוק - 2009

 

בתיכון עירוני ג’ ע"ש מוטה גור במודיעין, התקיים השנה פרויקט "להיות ממציא בעולם ירוק" בשיתוף תעשיידע, התאחדות התעשיינים ועיריית מודיעין, מכבים-רעות. המוצר שהמציאו ופיתחו התלמידים, במסגרת הפרויקט, הוצג השבוע בתחרות בירושלים בה השתתפו 80 קבוצות מרחבי הארץ.

במסגרת התוכנית שהנושא העיקרי בה היה, קיימות ואיכות הסביבה בדגש על פיתוח גישה יזמית, עידוד חשיבה ויצירתית ומיומנויות של עבודת צוות, עסקו התלמידים באיתור צרכים ופתרון בעיות, בניית סקרי שוק וניתוח התוצאות ופיתוח דגם המוצר.

בפרויקט השתתפו 17 תלמידים משכבות ז’ ו-ח’. מתוכם יצא לתחרות הארצית, צוות של חמש בנות, משכבת ז’: נעה אזוב, עדייה אשכנזי, גילי מיליניצקי, הגר נחמה ובר הרמס.

התחרות התקיימה ביום ראשון השבוע בבנייני האומה בירושלים, במעמד שר החינוך גדעון סער, שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, יו"ר משותף מדעטק - ליאון ריקנאטי וכן מפקחים ממשרד החינוך ותעשיינים.

קבוצת בית הספר עירוני ג’, ייצרה מוצר הנקרא: "ווישוואש". מיכל איסוף הממחזר את המים השוטפים את שמשת הרכב הקדמית. מים משומשים אלה נאספים למיכל המוצמד לרכב, מסתננים ונאגרים לשימוש חוזר.

התלמידות הציגו בפני ועדת השיפוט את המוצר ויתרונותיו, והשיבו לשאלות חבר השופטים שהורכב ממפקחים של משרד החינוך, תעשיינים, ונציגי תעשיידע.

ראש מינהל החינוך בעיר, חיה שיטאי, ומנהלת המחלקה להעצמה חינוכית, הילה גרין, כיבדו בנוכחותן את המעמד. נעה אזוב ועדייה אשכנזי רואינו בשידור חי, מאולפן קול ישראל, שהוצב במקום התערוכה. סיפרו על חוויית היצירה המשותפת, האתגר והסיפוק עם קבלת המוצר הסופי .

נעה אזוב, תלמידת כיתה ז’1, מתארת את התהליך של המצאת המוצר ופיתוחו: "התבקשנו לחשוב על בעיה אקולוגית ולפתח מוצר בתחום זה. כדי לבדוק את המוצר, ערכנו סקר שוק על המוצר שהמלצנו. ואז התחלנו לבנות וליצור את המוצר. הלמידה והיצירה בקורס היו חווייתיים ומאתגרים. למדנו על המעגל התעשייתי, פיתוח מוצר והעברתו לשוק הצרכנים".

במהלך השבוע הבא ייצאו התלמידים לסיור במפעל ובמרכז מבקרים של תעשיידע, שם יומחשו להם התיאוריה אותה הם למדו בקורס. התלמידים התנסו בהמצאה חדשה ופיתוחה משלב הרעיון עד שלב הדגם, תוך התמודדות עם אילוצים ואתגרים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות