חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

האם לפרק את אתר הקרוונים של הפועלים הזרים?

 

חבר המועצה, והאופוזיציונר האחרון, אמנון מרחב, מלין על מצבם המביש של הפועלים הזרים שמתגוררים באתר הקרוונים. למרחב מציק במיוחד החידוש המתמשך של האישור החריג לעשות באתר זה שימוש

 

במכתב ששלח חבר המועצה אמנון מרחב לראש העיר, חיים ביבס הוא מבקש לבחון מחדש את ההיתרים המתחדשים מפעם לפעם, ומאפשרים המשך קיומו של אתר הקראוונים, בו גרים בעיקר הפועלים הזרים הסינים.

וכך הוא כותב: "בהתאם להוראות סעיף 17ז’ לחוק התכנון והבניה, אבקשך להביא לדיון נוסף במליאת הועדה המקומית לתכנון ולבניה את החלטת ועדת המשנה מיום 1.4.09 בעניין המשך הנצחת המפגע המביש של מגורוני העובדים הזרים במודיעין בשולי שכונת השמשוני.

....מדובר במפגע הקיים מימיה הראשונים של העיר, שכל כולו מפגע תכנוני, בריאותי, בטיחותי ואנושי ממדרגה ראשונה. אין כל סיבה שלאחר כמעט 15 שנה בו קיים המקום ללא היתרים ולאחר מכן ככל הנראה על בסיס היתרים לשימוש חורג זמני, נמשיך לאשר קיומו והנצחתו של המפגע האמור.

....תמוה בעיני הבסיס לאישור כה ממושך של שימוש בקרקע ללא כל מכרז תקף שלמיטב ידיעתי לא נערך מעולם....

מודיעין, כעיר העתיד, צריכה להוביל בדוגמא לאיכות חיים ולא להסכים לקיומן של שכונות מהגרים ועובדים זרים החיים בקרוונים מטים ליפול ללא כל שירותים מינימאליים. יתכבדו מעסיקיהם וימצאו לאנשים אלה מקום ראוי פי כמה למגורים. לא ראוי שעיריית מודיעין תיתן ידה גם לעוול האנושי".

מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר כי, "נושא זה נמצא בדיונים במסגרת ועדת תכנון ובנייה, שעל פי חוק אסור לפרסמן עד לקבלת החלטה בנושא. בקשתו של חבר המועצה, אמנון מרחב, התקבלה, והנושא יעלה לסדר היום של מליאת הוועדה לתכנון ובנייה בישיבתה הבאה".

ובעניין זה קוריוז קטן: לפני כחודש הושכרה דירה בשכונת וילות יוקרתית בכפר סבא. הדירה כוללת בית פרטי עם גינה על שטח של כדונם. השוכר, קבלן בניה. הקבלן שיפץ במהלך החודש החולף את הבית ולשאלת השכנים, מתי הוא עובר לגור בדירה, הוא חייך ואמר שהבית מיועד לפועלים הזרים, אותם הוא מעסיק- כחוק.....

במקרה זה פועל הקבלן ברוח הליברלית אותה מציע אמנון מרחב להכניס למודיעין. ומה יחשבו על כך השכנים, דיירי השכונה? האם דירה שתעמוד להשכרה או למכירה בצמוד או באותו מבנה בו יגורו הפועלים, בתוך מודיעין מכבים רעות (כי אין פתרון אחר), תוכל אי פעם להימכר או להישכר?! ספק רב. שכונות עם פועלים זרים בכל העולם הופכות לסלאמס.

עם כל הרצון לנאורות ופתיחות סוציאלית, מקומם של הפועלים הזרים מתורכיה, סין או רומניה, הוא במגורים המיועדים להם. לא בתוך שכונות המגורים במודיעין. כל אופציה אחרת היא רעה יותר מאתר הקראוונים. אין זה סותר את הצורך לפקח ולהקפיד על כך שאיכות חייהם תהיה עפ"י כללים הומאניים ואנושיים. ובודאי שלא למנוע מהם לבלות או לשהות בכל מקום בו ירצו ובכל זמן שיחפצו, ברחבי העיר.

חיילי צה"ל גרו, ישנו ופעלו במשך שנים רבות (ועדיין ממשיכים) בקרוונים ואיש לא טען כי מדובר במגורים שאינם ראויים. מה שטוב לבנינו ובנותינו בצה"ל, טוב גם לפועלים הזרים שמגיעים- עפ"י חוק, לתקופת פעילות ועבודה קצובה ומוגבלת. בתנאי כמובן, שמגוריהם וחייהם יעמדו בסטנדרטים ראויים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות