חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אינתיפאדת עירוני א’

 

בני נוער השליכו במהלך יום הלימודים, עשרות אבנים מחצר בית הספר התיכון עירוני א’ שבמודיעין, לעבר בתים הגובלים בחצר בית הספר. עובר אורח שהעיר להם, נרגם אף הוא. המשליכים ברחו, ולעירייה לא נותר אלא לנקות את הרחוב מעשרות אבנים. זה נגמר במזל!

 

שיעמום? רוע לב? מעשה קונדס?, ונדליזם או טימטום? ואולי הכול יחד. לא ניתן להסביר בדרך הגיונית את שארע אתמול, ד’, בסביבות השעה 11.45, כאשר קבוצת ילדים/נערים, עמדו ליד הגדר העורפית של ביה"ס עירוני א’, בתוך שטח חצר בית הספר והמטירו אבנים לעבר הרחוב והבתים הגובלים בגדר.

בני הנוער ניצלו קטע קרקע מוגבה, בתוך חצר בית הספר, שמאפשר קו בלתי מופרע ע"י הגדר, כדי להשליך עשרות אבנים אל מעבר לגדר. מדובר בקטע של רחוב מרווה, רחוב צר שמשמש בעיקר ליציאה מרחבת החניה של אולם הספורט העירוני.

רוב הבתים פונים לרחוב בחלקם העורפי, ולדירות התחתונות יש גינות הפונות אף הן אל גדר בית הספר.

עובר אורח שראה את השלכת האבנים, ניגש להעיר ולגעור בהם, אולם בתגובה נתקל בהשלכת אבנים לעברו. זה השלב בו הוציא את הטלפון הסלולרי והזעיק את פקחי העירייה.

משליכי האבנים לא המתינו להגעת הפקחים או המשטרה. הם הרימו רגלים ונסו מהמקום. כשהגיעו הפקחים לא נותר להם אלא להזעיק את צוות הנקיון שיפנה את עשרות האבנים שכיסו את הכביש ברחוב מרווה.

לדברי תושבים שבתיהם פונים אל בית הספר, "רק בנס לא פגעו משליכי האבנים בחלונות הבתים או בילדים שיכלו להיות בחצרות, אולם בשל השעה המוקדמת יחסית, היו עדיין בבתי הספר ובגנים".

מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר כי: "ביום רביעי בצהריים, לאחר תום יום הלימודים, התקבלה תלונה בפיקוח העירוני על כך שבני נוער השליכו אבנים משטח בית הספר לכיוון רחוב מרווה, ונמלטו. פקחים שהגיעו למקום הודיעו על כך להנהלת בית הספר וטיפלו באירוע. מדובר באירוע חמור וחריג והנהלת בית הספר תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה הן בהיבט החינוכי והן בהיבט המשמעתי".

ולי יש שתי הערות לעניין: האחת, מדוע לא הוגשה תלונה עירונית למשטרה (שאלתי ולא נעניתי). והשנייה, האירוע חמור דיו מכדי לנסות ו"לכבס" בו פרטים: השעה 11.45, ואפילו 12.00, אינה שעה של "תום יום הלימודים", מדובר בשעת שיא של יום הלימודים בבית ספר תיכון.

תגובתה העניינית של המערכת החינוכית בבית הספר, כפי שבאה לידי ביטוי בתגובת העירייה, לא צריכה להיות מרוככת אפילו לא במראית עין של מלים המנסות להפחית, ולו לכאורה, מאחריותה של הנהלת בית הספר לקורה בשטחה בשעות לימודים מובהקות! זה נראה ונשמע לא טוב.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות