חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דוח מצב גדר הפרדה

 

העבודות על גדר ההפרדה ליד מודיעין מכבים רעות נמצאות בעיצומן. רוב הנתיב כבר נפרץ וכיום מכשירים ומניחים תשתיות

 

כחודשיים עברו מאז פסק בית המשפט את דברו בעניין גדר ההפרדה בקטע שבין הכפר בית סירא למכבים ומאז החלו ראשוני הטרקטורים לעלות על הקרקע, לסמן את הנתיב ולעקור את מטעי הזיתים בקטעים הרלוונטיים. המידע שמגיע כיום על האזור מתמצה בידיעות על מפגיני יום שישי שמתעמתים עם צה"ל והמשטרה באתר העבודות.

בשטח ממשיכים הטרקטורים לעבוד. לא כל הנתיב נפרץ עד כה. במהלך החודש וחצי החולף התמקדה העבודה בעיקר בפריצת הדרך הקרקעית. מעבירי מים הונחו בבסיס דרך העפר בכל המקומות הנדרשים. קטע של כ-400 מטרים בין כביש 443 לנקודה מול צפון גדר מכבים עדיין לא נפרץ בכלל.

כל אזור העבודות שאורכו הכולל עומד כיום על כ-1,200 מטרים מתוחם משני צידיו בגדרות תיל תלתליות מעובות במיוחד. מטרתן היא למנוע אפשרות לקרבה פיזית בין העובדים והכלים לבין מפגינים או מי שעשוי לנסות ולפגוע בהם.

על פי התכנית הסופית, הדרך צריכה להיסלל באספלט. הגדר עצמה תהיה גדר רשת ממוגנת שתחליף את התלתליות המונחות כרגע בשטח לצרכי אבטחה בלבד. עדיין לא קיימים בשטח מרכיבי אבטחה והגנה סופיים של הגדר, בדומה לאלה שכבר פועלים במקומות אחרים. אלו יכללו מערכות גילוי וחישה לטווחים ארוכים וקצרים, על הגדר ובסמיכות לה.

מתמונת הפעילות בשטח נראה שסיום העבודות על הגדר עצמה יהיה בעוד מספר חדשים מועט. מרכיבי הבטחון הנוספים שיאפשרו חישה מרחוק, זיהוי וגילוי מתקרבים לגדר והפעלת כוחות ניידים אל איזורים המזוהים כאזורי סכנה, יוקמו במקביל ולאחר השלמת הגדר הפיזית. התשתיות לכך מונחות כבר עתה בשטח.

כיום פועלים כוחות צה"ל ומג"ב בשטח בגיבוי של אמצעי גילוי ותצפית ניידים ונייחים. אלו, האחרונים, הוקמו בשטח עוד קודם לסיום העימות המשפטי על הגדר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות