חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פיקוח עירוני על מסגרות לילדים עד גיל שלוש

 

מחזיק תיק החינוך בעירייה וסגן ראש העיר, מויש לוי, מוביל מהלך שבסופו תפקח העירייה גם על פעוטונים פרטיים. הביצוע יהיה ע"י עמותת "סחלבים" העירונית

 

לפי הנתונים של משרד הפנים, חיים היום בעיר מודיעין אלפי פעוטות. מודיעין נחשבת לאחת הערים הצעירות ביותר בארץ, ולפעוטות רבים עד גיל גן חובה, מסגרות השהייה היומית הן פרטיות ובדר"כ ללא פיקוח מוסדי.

בישיבה שנערכה ביום ראשון השבוע בהשתתפות מחזיק תיק החינוך בעירייה, סגן ראש העיר וממלא מקומו, עו"ד מויש לוי, ראש מינהל החינוך, חיה שיטאי, מנהל המתנ"ס מושיק אטיק ונציגי אגפי החינוך והרווחה בעירייה, הוחלט כי החל משנת הלימודים הבאה יתחיל פיקוח של העירייה על מעונות יום ומשפחתונים בעיר.

"במהלך החודשים הקרובים אנחנו נבנה תו תקן עירוני למסגרות שמטפלות בילדים", מסביר סגן ראש העיר מויש לוי, "מדובר בנושא שבמשך תקופה ארוכה לא היה מוסדר והוא חשוב מאוד לכולם ובעיקר לטובת ילדנו שנמצאים במסגרות פרטיות במשך שעות ארוכות.

חשוב לנו לוודא שהם נמצאים בטיפול הולם עם תנאים בסיסיים ראויים של בטיחות, תברואה ואנשי צוות מקצועיים ומיומנים".

כל מסגרת שתרצה לקבל את תו התקן תידרש לעמוד ברשימה של קריטריונים שמגובשים בימים אלה וכוללים תנאי סף במספר תחומים: המבנה הפיסי, היבט הבטיחות, נושא הבריאות ותזונה, יחס של מספר ילדים לעומת מספר אנשי הצוות והכשרת אנשי הצוות. העירייה, מצידה, תתמוך באותן מסגרות ותלווה ותדריך אותן לאורך כל הדרך על ידי רכזת המשפחתונים שבמהלך השנה תבקר בהן ותעניק הדרכה לצוותים, לצד קיום השתלמויות והדרכות קבוצתיות.

תחום זה יהיה תחת אחריות העמותה העירונית "סחלבים" שתהיה הזרוע הביצועית. "מדובר בתהליך ארוך שבמהלכו נאספו נתונים רבים מרשויות שונות ולמדנו חומר תיאורטי רב ואנחנו בונים מודל שיתאים לעיר עם צרכים מיוחדים כמו מודיעין מכבים רעות" הוסיף סגן ראש העיר מויש לוי, שהדגיש כי כל המהלכים נעשו בשיתוף פעולה מלא עם חבר המועצה ויו"ר המתנ"ס, מוטי גרונר וחברת המועצה ויו"ר הועדה לקידום מעמד הילד, רונית מלכה.

"המטרה שלנו היא להוציא את המהלך הזה לפועל כבר לקראת שנת הלימודים הבאה וזה נדבך חשוב בשיפור השירות שהעירייה רוצה לתת לתושבים, אם במסגרת משפחתונים מגיל לידה עד גיל שלוש, ואם במסגרות הפורמאליות בהארכת יום הלימודים, מתן אפשרות לפתיחת הגנים בשבע בבוקר והארכת הפעילות בצהרונים עד לשעה חמש בערב".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות