חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אושר הסכם העקרונות לישיבת ההסדר

 

בסיומו של דיון סוער במליאת המועצה אושר הסכם העקרונות להסדרת פעילות ישיבת ההסדר "מאיר הראל" במודיעין. הפעילות תאושר מדי שנה מחדש

 

מליאת המועצה אישרה ברוב של 8 חברים את מסמך העקרונות להסדרת פעילות ישיבת ההסדר ’מאיר הראל’ בעיר. מדובר בחוזה שהכין היועץ המשפטי עו"ד גידרון להסדרת מערכת היחסים בין הישיבה לעירייה בנושא השימוש בנכסים עירוניים, הפעילות בתוך הישיבה התיכונית, והפעילות במוסדות החינוך נוספים בעיר ובקהילה.

ממסמך העקרונות עולה כי העירייה לא תהיה חייבת במימון הפעילות או במימון מקום לישיבת ההסדר אולם לא ימנע מהישיבה להגיש בקשות באמצעות ועדת תמיכות לסיוע כספי או לועדת הקצאות לבקש קרקע למבנה קבע. כמו כן נקבע כי הישיבה לא תעשה כל שימוש בנכסים עירוניים ללא אישור בכתב ומראש, סעיף המאשר בדיעבד את השימוש במבנה בית הכנסת הודיה לצורכי לימוד וקיום תפילות.

הפעילות של ישיבת ההסדר במבנה הקבע של הישיבה התיכונית תעשה בכפוף לתנאים שיאושרו מדי שנה. גם פעילות חינוכית אחרת במוסדות חינוך נוספים במודיעין או פעילות קהילתית תהיה כפופה לאישור מינהל החינוך ותצטרך אישור חדש מדי שנה.

במהלך הדיון ביקש מחזיק תיק החינוך, עופר גלנץ, כי האישור יכלול גם את המלצות ועדת החינוך שדנה בנושא ישיבת ההסדר לפני כחודשים בהשתתפות ראש העיר, ראש מינהל החינוך ונציגי ציבור. לאחר דיון סוער נדחתה ההצעה. ההצבעה נערכה רק על מסמך העקרונות המשפטי.

לאישור התנגדו חברי המועצה עו"ד יוסה ירמיהו ויואב טל. נמנעו יוסי בר-דוד ומוטי גרונר.

יואב טל: "הם לא סופרים אותנו, הם לא רואים אותנו ממטר. הם יעשו את שלהם. היעד שלהם ימשיך להיות היעד שלהם. הנושא הוא לא ישיבות ההסדר. הנושא הוא איך אנחנו מקדמים דברים שחשובים לנו ולא נכנעים לגופים פוליטיים. ההחלטות לא מייצגות את רוב תושבי העיר. אין פה שום צעד שעשינו למען התושבים. אנחנו נופלים במלכודת של לחצים פוליטיים. כל מי שרוצה לבוא יבוא, יפעל, אנחנו לא יכולים לעצור כלום. הם לא צריכים את האישור שלנו".

לפני ההצבעה ובתגובה לדברים שהושמעו בעד ונגד ישיבת ההסדר אמר ספקטור: "אני מצביע מפני שאף פעם לא אמרתי שאני נגד. אני מאמין שנפעל בדרך הנכונה. שנדע כולנו לבוא ולהגיד לציבור תושבי מודיעין אנחנו רוצים שנכבד אחד את השני כולנו מעם אחד, כולנו שייכים לאותה עיר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות