חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עליה חדה במספר הבקשות להנחות בחינוך

 

מודיעין אומנם מדורגת ברמה סוציו אקונומית גבוהה אולם השנה נרשם גידול חד במספר הבקשות להנחות בחינוך. מחזיק תיק החינוך, עופר גלנץ, קורא לעשות בדיקה מחודשת של מדיניות הרווחה

 

מחזיק תיק החינוך, עופר גלנץ, מודאג בשל העלייה הדרמטית במספר הפניות לוועדת הנחות בחינוך. גלנץ אמר שאם בשנת הלימודים שעברה דנה הוועדה בכ-100 בקשות להנחות בחינוך הרי שבשנת הלימודים הנוכחית, שטרם הסתיימה, כבר הגיעו למעלה מ-300 בקשות לוועדה. הצפי הוא שהמספרים רק יגדלו עד סוף שנת הלימודים.

מדובר בהנחות שמבקשות משפחות בגין תשלומי רשות לבתי הספר, לצהרונים וחוגים. בישיבת המועצה שהתקיימה ביום חמישי האחרון אושרו המלצות הוועדה למתן הנחות ל-62 משפחות.

גלנץ: "השנה הגיעו מאות מקרים וזהו גידול מפחיד בכמות המשפחות הפונות לבקשת עזרה. המשפחות להם מאושרות הבקשות עומדות בקריטריונים של ממוצע הכנסה לנפש בגובה של כ-1,500 שקל לחודש. אני בטוח שיש עוד מאות משפחות שלא פונות. ואם זה סימפטום אז קורה משהו מאוד רע במדינת ישראל. בוועדת הנחות אנחנו לא רואים שמות רק נתונים ויש מקרים שהם קורעי לב. אומרים שהמצב הסוציו אקונומי במודיעין עומד על דרגה 8 או 9 אבל המצב קשה."

גלנץ הבהיר כי מערכת החינוך במודיעין מקפידה להיות שוויונית ונגישה לכולם וגם אם הורים לא שילמו יוכל תלמיד לצאת לטיול שנתי. אולם לאור הנתונים המצביעים על מצוקה כלכלית קשה קורא גלנץ לערוך דיון ולעשות בדיקה מחודשת של המצב. "הנתונים מאוד מדאיגים. אני ער לכך שמערך הרווחה העירוני נמצא בקריסה מוחלטת. זה לא יכול להמשך כך צריך מהפך ושינוי. זה לא סתם סיפורים אלו מקרים כואבים."

בדבריו סיפר גלנץ על תלמיד ממודיעין שבביתו מכבים את האור בשעה שמונה בערב כי למשפחה אין כסף לשלם חשבון חשמל. "מוטל עלינו כפרנסי העיר להירתם ולעשות בדיקה מחודשת של המצב", סיכם גלנץ.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות