חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שוב עולה סוגיית ריבוי הרבנים

 

עמותת "אומץ" דורשת מהיועץ מזוז לבחון סעיף בהסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לש"ס שלדעתה נועד לשמר את תנאיו של הרב צ’קוטאי בעיר מודיעין-מכבים-רעות. משום מה, עמותת "אומ"ץ מעדיפה להתעלם מהעובדה שקיים פתרון לבעייה שפשוט לא יושם

 

עמותת אומ"ץ פנתה ביום ראשון אל היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בדרישה לבחון את פרטי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס. דרישת העמותה באה בעקבות מידע לפיו אחד הסעיפים בהסכם נוסח באופן שייתן מענה לשימור תנאי העסקתו של הרב יעקב צ’קוטאי, רבה של מכבים-רעות וחתנו של הרב עובדיה יוסף.

"לשולחתי נודע כי בהסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לש"ס נכלל סעיף הקובע כי הצדדים יפעלו לתיקון החוק, באופן שייקבע כי רב עיר, שמינויו הסתיים עקב איחוד רשויות מקומיות, יהיה זכאי בתפקידו החדש לשכר ולתנאים סוציאליים להם זכה בעת שכיהן כרב עיר, וזאת עד לפרישתו בהגיעו לגיל 67 שנה... כידוע, מהלך איחוד הרשויות, שהחל כמהלך נרחב לשם חיסכון בכספי ציבור, צומצם בסופו של דבר למספר קטן של רשויות מקומיות שאוחדו... נוכח ההיקף המצומצם למדי של רשויות מקומיות שאוחדו, מעורר הסעיף האמור תמיהה גדולה. מדוע ראו שתי המפלגות לכלול בהסכם הקואליציוני סעיף כללי הקובע את שנאמר לעיל? התשובה לתמיהה שהוצגה לעיל היא, ככל הנראה, זו: רב היישוב מכבים-רעות (לשעבר) הוא הרב צ’קוטאי, אשר לא נבחר לכהן כרב הספרדי של העיר מודיעין-מכבים-רעות. הרב צ’קוטאי הוא חתנו של הרב עובדיה יוסף", כתב בא-כוחה של אומ"ץ, עו"ד בועז ארד, למזוז.

"אודה אם תבדוק את נכונות הדברים שפורסמו, וכן ואת חוקיות הסעיף האמור בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס, לאחר שההסכם הקואליציוני יוצג לעיון הציבור, כמתחייב לפי הדין והפסיקה", כתב עו"ד ארד.

כאן המקום להזכיר כי בעיית ריבוי הרבנים ברשויות המאוחדות, ובכלל זה במודיעין, קיבלה מענה לפני למעלה משנה, בהנחיות ותקנות ברורות שהוציא משרד הפנים ובמהותן קיומו של הליך בחירות מחודש לרבני הערים. זאת ועוד, ההליך קבע זמן ומועדים לקיום הבחירה.

הוראות אלה לא קויימו עד היום, בשל סיבות פרוצדורליות, שבמרכזן התנגשות בין המועד שנקבע לבחירת הרבנים ומועד הבחירות המוניציפאליות לרשויות המקומיות, ובעיקר בשל חוסר רצונם של ראשי הערים ומשרד ראש הממשלה לטפל בסוגיה- מסיבות ברורות....

פנייתה של "אומץ" ליועץ מזוז מתעלמת מכוונתו של ראש הממשלה הבא, נתניהו, לחדש את תכנית איחוד הרשויות. בתכנית זו מתגלמות מחדש הבעיות הקשורות לקיצוץ תקניהם של רבני ערים ברשויות שיאוחדו, נושא שעומד בש"ס במקום גבוה של חשיבות.

דיעה אישית: הטענה של "אומ"ץ" כי כל הנושא מטרתו לייצר "סידור עבודה" שישמר את מעמדו של הרב צ’קוטאי, נראית על פניה מעט קנטרנית ומתעלמת מלב הבעיה. בברור שערכתי עולה כי הבעיה צפויה לשוב במלוא עוזה אם יממש ראש הממשלה החדש את תכניות איחודן של רשויות נוספות, רשויות שיש בהן כאלו עם ארבעה רבנים (יחד).

הפתרון שנתן בשעתו משרד הפנים בתיקון תקנותיו לבחירת רבני ערים עשוי להיות הטוב ביותר. לנוכח עצמתה וכוחה הקואליציוני העכשווי של ש"ס, ספק אם ירצה ראש הממשלה לטפל בכלל בסוגיה. נראה שעדיף כיום במעמדה הרעוע והבעייתי של הקואליציה החדשה להניח בכלל לתכנית איחוד הרשויות, כדי להימנע ממשבר. התעלמותו הכמעט רועמת של היועץ המשפטי של משרד ראש הממשלה מהבעיה שעלתה במודיעין במשך שנים ארוכות, קיבלה פתרון גם אם צולע, בדמות תקנות משרד הפנים.

רק אתמול, ב’, התפרסם סידור העבודה של ש"ס לממשלה החדשה עם אלי ישי- שר הפנים. טוב היה אילו המתינה "אומץ" בעתירתה לכניסתו לתפקיד של ישי. ספק אם יכול היה ישי להסביר מדוע הוא אינו מממש את הוראות משרדו שלו.

באופן פרדוכסאלי, במצבה של הקואליציה החדשה, יהיה לראש הממשלה קל יותר להחליף את היועץ המשפטי, אם יידרש לכך, במקום לטפל בסוגיית ריבוי הרבנים העירוניים.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות