חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שלוש תחנות דלק. בוס אחד

 

בית המשפט אישר אתמול את מיזוג חברות האנרגיה דור-אלון וסונול. במרחב מודיעין יש שלוש תחנות דלק בלבד. מעתה כולן בהנהלת חברה אחת, החברה המאוחדת

 

בית הדין להגבלים עסקיים קיבל אתמול את הערעור של חברות דור-אלון וסונול ואישר את מיזוג החברות. בכך קיבל בית הדין את הערעור על ההחלטה הקודמת שלא לאשר את המיזוג. האישור ניתן בתנאים מגבילים ובית הדין קבע שאסור לחברה הממוזגת להתמודד על הבעלות בבית הזיקוק באשדוד ובנוסף, עלתה האפשרות שיהיה עליה לוותר על 25 תחנות קיימות. החברה החדשה תהיה מעתה לחברה הגדולה בישראל עם כ-330 תחנות.

משמעת ההחלטה היא כי שלושת תחנות הדלק הפועלות במרחב מודיעין יהיו מעתה תחת בעלות אותה החברה. בכניסה לעיר ובכביש 443 פועלות שתי תחנות של חברת דור ובצומת שילת פועלת תחנת דלק של חברת סונול. כל עוד לא יפתחו תחנות דלק של חברות אחרות באזור הופכת החברה המאוחדת למונופול מקומי .

ומה המשמעויות לצרכן הדלק המודיעיני? גם כאן התשובות אינן חד משמעיות. ברור שלפחות בהתחלה ירצו בעלי התחנות להרויח יותר משכניהם ועל כן תמשך התחרות במחירים. אלא שבסופו של דבר, התחרות תהיה מוגבלת ומאוזנת על ידי הבוס הגדול.

בענין זה מן הראוי לציין כי החלטת בית הדין להגבלים עסקיים נעשתה השבוע למרות החלטה חוזרת ותומכת של רונית קן, הממונה החדשה, בהחלטת דרור שטרום, הממונה הקודם על ההגבלים העסקיים, למנוע את האיחוד. בהחלטתה של רונית קן, נטען כי בבדיקת המחלקה הכלכלית שלה עולה כי אם יאושר ההסכם צפוייה פגיעה משמעותית בתחרות במשק האנרגיה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות