חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

התפוצצה ישיבת ועד מנהלת רובע מכבים-רעות

 

ישיבת תקציב ראשונה של ועד מינהלת רובע מכבים-רעות, התפוצצה בקול רעם גדול. דיון שעסק בדרך הצגת התקציב ואפילו לא בתקציב עצמו, חשף יריבויות ושנאות ישנות. אם לא יהיה שינוי תודעתי קיצוני בקרב חברי המינהלת, הדרך לפירוק הסכמים ויצירת סיעות נפרדות, גם במועצת העיר, נפתחה!

 

ישיבת ועד רובע מכבים-רעות "התפוצצה" ביום ראשון בערב. הודעה על כך הועברה לתקשורת המקומית על ידי שמעון דבוש (סיעת מור). עפ"י ההודעה,"הרקע, דרישה של חלק מהחברים שכל הצעה אופרטיבית תעלה להצבעה מסודרת. עמיקם אורן (ראש סיעת יחד והעומד בראש ועד מינהלת הרובע מ.ב.), התנגד לעניין (מתנגד עקרונית להצבעות) וניסה להתחכם ולהעלות להצבעה הצעה שתאפשר לו להוציא סיכום עצמאית". "יש חשש שמקרה זה יפרק את חבילת יחד-מור" סיכם דבוש בהודעתו.

חיזוק להודעתו של דבוש קיבלנו מחברים נוספים לסיעת מור שאמרו כי בעצם "עמיקם מעוניין שלא יהיו כלל הצבעות בוועד הרובע. כך הוא לא יכול להיות מנהל הרובע, הוא לא רוצה עבודה מסודרת, הוא עושה מה שהוא רוצה ואינו משתף בכלל את אנשי סיעת מור בניהול העבודה".

פנייתנו לתגובה אל דני רוזנפלד, חבר המועצה יד ימינו של עמיקם אורן (יחד), ומי שמשמש מזה שנים כדובר הסיעה, התקבלה בהודעה לקונית שאינו מעוניין להגיב.

עם זאת, היו מי שאמרו, שהודעתו של דבוש לעיתונות היא מדויקת, אבל לחלוטין לא נכונה: "דבוש שכח לציין שהדיון נסב בעיקרו על עניינים של כיצד להציג ולהביא את התקציב לאישור העירייה. המספרים שבתוך הטבלאות לא היו כלל הנושא המרכזי של הדיון".

עוד אמרו אנשי יחדשבנוסף, "שכח דבוש לציין, בהודעתו שעמיקם בסה"כ ביקש לסכם את הפרוטוקול כמקובל, והציע להעבירו למחרת לכל חברי הועד לעיונם ולהערותיהם, כמקובל בכל דיון. איפה נשמע שבסיומו של כל דיון מתבצעת הצבעה על הפרוטוקול? זה הרי מגוחך, בדרך זו מייצרים עימותים מובנים בשיטה". דברים אלה קוממו את צביק’ה לוין שטרח להבהיר שבדיוק ההיפך הוא שקרה,"זה בדיוק מה שהצענו, אבל עמיקם סירב ואפילו אמר שלא מקובל עליו שהוא ומזכירתו יכתבו את הפרוטוקול כדי שכל האחרים יעירו עליו. "בסה"כ ביקשנו שבראש הפרוטוקול יכתב שזו טיטא להערות" אמר לוין 

"ובכלל" נאמר, "מי הסמיך את שמעון דבוש להוציא הודעות לתקשורת בשם הועד או עבורו? מה שדבוש עשה, זה מעשה שלא ייעשה ובחוסר תום לב"

עוד הוסיפו, שבסופו של דבר, גם עפ"י הודעתו של דבוש, התקיימה הצבעה. הצבעה שנועדה להסמיך את עמיקם אורן להמשיך ולדון ולטפל בתקציב מינהלת הרובע מול נציגי עיריית מודיעין. הצעה שנדחתה. אלא שלדעת אנשי יחד, נמשכת מדיניות ה"ספקטוריאליזם", שמשמעה הוא בעיקר אחד: התקפה אישית על עמיקם אורן כהמשך להתנהלותו בעבר של ראש העיר היוצא ספקטור. היו גם מי שאמרו שספקטור ממשיך להשפיע על הקורה במנהלת הרובע באמצעות אנשי מור, מתוך נקמנות בעמיקם אורן.

בסופו של דבר, התברר כי גם אנשי מור וגם רוב אנשי יחד, נטו לקבל את הצעתו של צביקה לוין (מור) בכל הקשור לדרך הצגת התקציב לעירייה. בעיקר משום שלדבריהם, "הצעתו של צביקה הייתה הסבירה ביותר".

"טוב לא יצא מזה" אמרו שני הצדדים, הן אנשי מור והן אנשי יחד. האם אנו בפתחה של היפרדות ופירוק הקואליציה וההסכמים פנימיים שבין יחד למור? לדעת שני הצדדים זה בהחלט אפשרי. אלו המעוניינים להמשיך ולשמור את האחדות הזו, אומרים שעדיף לא להגיב ולהתנהל עניינית בלבד. מי שייפגע בעיקר יהיו האינטרסים של תושבי מכבים ורעות ששלחו את החבורה הזו לבחירות דרשו את האחדות וגינו את הסקטוריאליות" נאמר.

מאידך, במור רואים בעמיקם אורן סיכון להמשך השותפות וטוענים שבדרך זו של התנהלותו, " זה לא יעבור בשקט". ומנגד, טוענים בדיוק אותו הדבר גם ביחד,"הרבה זמן זה לא יוכל להימשך".

מה שבטוח זה שהדיון האחרון שהסתיים ללא תוצאה של ממש, חשף בקיעים ויריבויות הסטוריות בין הנציגים ממכבים ורעות. אגו וכבוד מצליחים להתגבר על השכל הישר ודרישת ציבור הבוחרים ביישוב מנבחריו לייצגם באופן לא סקטוריאלי, דרישה שהביאה לתוצאות ההצבעה ובעיקר לכמות המצביעים שהגיעו לקלפיות, אינה עומדת ככל הנראה כשיקול מרכזי בדרך התנהלותם.

אם לא יצליחו אנשי ועד מינהלת הרובע שחלק ניכר מהם הם גם חברי מועצה ופעילים, להתגבר על שנאות עתיקות, אגו, וסקטוריאליות קיצונית, ולהתחיל ולעבוד יחד למען בוחריהם ולא למען גחמות הכבוד שלהם, תתפרק החבילה הפוליטית הזו. לשמחתם הרבה של רבים מחוץ (וגם מתוך) מכבים רעות.

נזכיר כאן, מבלי לפרט, כי לפירוק החבילה הזו וההסכמים שהביאו להקמתה, יש משמעויות גם במימושה של רוטציה עתידית בעוד כשנתיים וחצי.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות