חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

לשבור את קשר השתיקה

 

אלימות בבית הספר, משחקי "סטריפ-פוקר", רולטת כביש ועוד. פעילויות אלה ואחרות נסקרות במסמך עדכון של יו"ר ועד חטה"ב מו"ר ברעות יחד עם מנהלת ביה"ס רות לסרי. המטרה: לחשוף כדי לטפל

 

במסמך שהפיצו הנהגת ההורים בחטיבת הביניים מו"ר שברעות יחד עם הנהלת בית הספר נחשפים ההורים לתלמידי החטיבה למעשי אלימות חמורים שבוצעו בין כתלי בית הספר בשבועות האחרונים:

"האירוע הראשון התרחש ביום חמישי, 5.2.: במהלך ההפסקה הפעילה, התפתחה תגרה בין ילדים משכבה ח’ לילדים משכבה ז’. מקור הקטטה בריב שהתחיל עוד יום קודם.

בבוקרו של אותו היום פנו מספר ילדים למורה וסיפרו לה על הקטטה והאפשרות ל"סגירת חשבונות" בבית הספר. רכזת השכבה, הזמינה את הילדים לשיחה בנושא, בה הובהר כי אין מקום לפתרון סכסוכים בדרך אלימה אלא בהידברות. מרבית הילדים הבינו והסכימו שלא נהגו כשורה.

למרות כל זאת, במהלך ההפסקה הפעילה, התפתחה תגרה. מספר פעמים, המורים ראו נחשול ילדים רץ למוקד הקטטה, התערבו, הפרידו וניסו להרגיע , אולם הקטטה התחדשה בכל פעם במקום אחר בבית הספר.

כשהיה ברור שהמורים לא יצליחו להרגיע את הרוחות וקהל הצופים הלך וגדל הוזמנה משטרה, אשר הגיעה מיד. התלמידים נרגעו ונשלחו לכיתות למעט ארבעה שהיו במוקד הקטטה.

תלמידים אלו נלקחו לתחנת המשטרה, לאחר שבית הספר יידע את ההורים. בנוסף, הילדים הורחקו ליום והוריהם זומנו יחד איתם לשיחה. בכינוס של תלמידי חטיבת הביניים , מספר ימים לאחר מכן, הוזמן אחד ההורים לספר על תחושותיו כהורה בעקבות האירוע, וכן על משמעויות האלימות והחקירה במשטרה.

האירוע השני התרחש בתאריך 2.2: באירוע, העונה לצערנו לקריטריון "יום הג’ינג’י", נראו 15-20 נערים חובטים , בועטים, סוטרים ומכים באגרופים נער שהיה מקופל על הרצפה. הורה, שנכח בדיוק בבית הספר, ניסה להפריד ואך בקושי הצליח לחלץ את הנער. הנערים הסבירו שהמכות הן בגלל יום הג’ינג’י.

לצערינו, קיים "קשר שתיקה", ופניות של יועצת וממלאת מקום מנהלת החטיבה לא נשאו פרי. בסופו של דבר אומת האירוע והוריו של הילד יודעו.

עוד חשוב לדעת כי: מחוץ לשעות בית הספר, במהלך סופי שבוע וגם בהפסקות התברר לנו שילדים מכל השכבות מבלים במשחקי פוקר. ישנם משחקים על סכומי כסף שונים ואפילו "פוקר התפשטות".

התופעה המצערת כוללת גם את ילדי השכבות הצעירות. במסגרת אווירה של הימורים ולקיחת סיכונים אנו יודעים על משחקי "רולטת כביש" מסוגים שונים. בנוסף, הסתבר לנו שילדים נוהגים לארוב למכוניות ולזרוק עליהם חפצים תוך כדי נסיעת המכונית.

בשכבות הצעירות קיימת תופעה של שימוש וניצול טלפון נייד של ילד אחר "חלש" לטובת ילד מאיים או אלים (לצורך שיחות יקרות או כי הוריו חסמו לו את הנייד)".

בכוונת הנהגת ההורים ובית הספר לקיים מפגש הורים לערב משותף בנושא מניעת אלימות והתנהגויות מסוכנות אשר ייערך במהלך חודש מרץ.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות