חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מורשתו של צביק’ה זימן ז”ל

 

צביק’ה זימן ז"ל נרצח לפני שש שנים בפיגוע בישיבה בעתניאל . לזכרו מוקם מפעל הנצחה שקושר יחד בני נוער חילוניים ודתיים. ביום ראשון האחרון נערך ערב דו הקיום המסורתי לזכרו

 

צביקה היה מדריך נערץ בתנועת הנוער בני עקיבא ופעיל במועצת הנוער של מכבים רעות בה הוא הקים את ועדת גשר, עמד בראשה ויזם את מפגשי דו הקיום בין נוער חילוני לנוער דתי. הערב אורגן ע"י ועדת גשר של מועצת הנוער העירונית והונחה ע"י נעמה קרסנה ועדי מאור, נציגות הוועדה.

לערב, אשר התקיים במועדון הנוער עמק דותן, הגיעו למעלה מ- 100 בני נוער, נציגי תנועות נוער, מועצות תלמידים וארגוני נוער שונים בעיר, חילונים ודתיים כאחד, שלכולם חשובה ההדברות המשותפת.

נכחו גם עוזי ורותי זימן, הוריו של צביקה אשר סיפרו על צביקה ושיתפו את הנוכחים בהרגשותיהם. נטלו חלק גם הרב לאו שברך על קיום מפגשים אלו ומושיק אטיק מנהל המתנ"ס שפתח את הערב. במהלך הערב ניגנו דן אנטונובסקי ועמיחי שריון, קטע מתוך תהילים אשר נמצא בחדרו של צביקה לאחר הרצח והולחן על ידי אחותו עינת, "הורני ה’ דרכך, אהלך באמתך, יחד לבבי ליראה שמך". הנגינה ריגשה עד דמעות וקהל שלם של בני נוער הצטרפו לשירה.

בתום החלק הטכסי, התקבצו כולם ללימוד משותף על דמותו ומקומו של האדם בצלם אלוהים. הלימוד הועבר על ידי ד"ר חנוך בן פזי תושב העיר, אשר נתן לטעום קצת מהידע שלו דרך טקסטים מסורתיים ועכשוויים.

לימוד זה הינו פתיחה לפרויקט חדש "שיחה מזוהה" אשר מופק על ידי יחידת הנוער - וועדת גש"ר ופרויקט עתיד ובעזרתו הרבה של יצחקי וורטהיימר רכז התחדשות יהודית במתנ"ס.

הפרויקט הינו סוג של בית מדרש לבני נוער חילונים ודתיים. המפגשים יתקיימו אחת לחודש וכל מפגש יעסוק בנושא אקטואלי אחר אשר מעניין את בני הנוער תוך למידה משותפת ודיונים פורים.

המפגש הראשון ייערך ביום ראשון ה-8.3 בשעה 19:00 במתחם הנוער הגג האדום. המפגש מיועד לנוער בכיתות י’-יב’ והוא יונחה על ידי אברי גלעד.

לטם דואני רכזת הנוער: "זה היה מפגש יוצא מגדר הרגיל, לראות כל כך הרבה בני נוער אשר מתעניינים וצמאים לידע ולשיח משותף, מרגש כל פעם מחדש. אין בפי מילים על היכולת המדהימה של חברי מועצת הנוער לגייס ולארגן אירוע מעין זה. אני מודה לכל אשר נתנו יד בדבר ובמיוחד לחנוך בן פזי שהנעים לנו את הערב בדרכו הייחודית".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות