חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

יום הצופה בשבט אופק

 

כבכל שנה וכמיטב המסורת התקיים בשבת שעברה יום הצופה של חניכי שבט אופק. שבט אופק, תנועת הנוער הגדולה ביותר בעיר, המונה כיום 800 חניכים החל מכיתה ד ועד כיתה יב’ יצא ליומיים של חוויה צופית ארצישראלית

 

יום הצופה השנה התקיים ביער המגינים הסמוך ליישוב כרמי יוסף. חניכי כיתות ז-ח יצאו כבר בשעות אחר הצהריים של יום שישי לעבר היער, שם העבירו את הלילה באוהלים, עברו פעולות על האזור בו הם נמצאים, וכמובן בישלו לעצמם ארוחת ערב כמיטב הבישול הצופי על מדורות.

בשבת בבוקר התמלא היער בחאקי כאשר נוספו חניכי כיתות ד-ו ובתוכם חניכי השבט בעלי צרכים מיוחדים לחגיגה. במהלך היום עברו החניכים תחנות שונות המסמלות את עקרונות הצופיות- כמו: התמצאות, טבע, מחנאות, שדאות, עמלנות, וצופיות. בנוסף עברו החניכים פעולות קצרות על הצמחייה הצומחת באזור זה, על משמעות יער המגינים- כיער זכרון לנופלי מערכות ישראל וכן פעילות הווי.

את ארוחת הצהריים הגיעו לבשל גדוד ההורים של השבט, ודאגו לארוחת צהריים חמה וטעימה.

במהלך היום עברו החניכים מבחני דרגה ורמה. כל חניך נבחן על רמת הצופיות אשר עבר בפעולות מקדימות ליום זה יחד עם מדריכו, ועובר לדרגה אשר מתאימה לגילו. המבחן הסופי, אותו ביצעו החניכים היה נקודת שיא מרגשת עבורם.

כיתות ד- עברו את "מעבר העופרים", כיתות ה- קפצו מעל אש, כיתות ו- קפצו אל תוך חלון הנבנה מסנדות (ענפי אקליפטוס), כיתות ז- ביצעו הליכת זיקית, כיתות ח- ביצעו תרגילי סדר לראווה, וכיתות ט- הכינו כתובת אש.

שיא היום היה בטקס האש המסורתי אשר חברי השכבה הבוגרת עבדו עליו במשך שבועות רבים, ובו קיבלו חניכי השבט את תגי הדרגות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות