חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חינוך: עימותים ב”רעים” ו”מעוז המכבים”

 

לקראת שנת הלימודים הבאה, עיריית מודיעין נמצאת במצוקת מקום לכל התלמידים והזרמים החינוכיים שפועלים בה. התוצאה: תכניות ושינויים ברישום בבתי הספר "מעוז המכבים" ו"רעים". ההורים חשים מרומים ובעירייה- מתפתלים

 

עם פתיחת ההרשמה לשנה"ל הבאה, מתברר כי לפחות ב- 2 מוסדות חינוך צפויה שנה"ל הבאה להיות שונה לחלוטין מזו שהתקיימה השנה. למעשה מדובר במהפכה של ממש, מהפכה שמאוד לא מוצאת חן בעיני ההורים והקהילות הפועלים בהם כיום:

בית הספר "מעוז המכבים" מתוכנן עפ"י התכניות העירוניות "לארח" בשנה"ל הבאה את תלמידי ביה"ס של "יוזמה". מדובר בכ-250 תלמידים שילמדו ב-7 כיתות לימוד.

בית הספר "מעוז המכבים" סובל מזה כמה שנים מירידה מתמדת בכמות התלמידים- תושבי מכבים. בשנת הלימודים הנכחית אוכלס המקום בתלמידים ממודיעין בהיקף של כ-50 אחוז מכלל תלמידיו. בסיכום שנערך לפני כשלוש שנים עם מי שניהל את מחלקת החינוך בעירייה, שמעוני, עלתה הסוגיה והוחלט כי בעתיד, יהפוך בית הספר לבית ספר ייחודי-על אזורי. בדרך זו תוכנן המוסד הזה לשמור על אופיו הקהילתי ולבצע שילוב מתמשך שימצב את פני בית הספר בעתיד.

אולם לא כך קורה בפועל. ההחלטה כי בשנה"ל הבאה "יארח" בית הספר את תלמידי "יוזמה", מריחה להנהגת בית הספר, כמו גם למנהלת רובע מכבים-רעות, יותר כניסיון לקבוע עובדות חדשות. בנוסף, הם טוענים כי מדובר בשילוב שאינו מתאים. בעירייה, מאידך, מתכננים לקיים במקום שני מוסדות חינוך נפרדים- דה פקטו, עם הנהלה פדגוגית אחודה.

ועד הרובע שהתכנס ביום ראשון השבוע, דן גם הוא בנושא זה. תגובתו באה לידי ביטוי במכתב חריף אותו העביר יו"ר הועד, עמיקם אורן, לראש העיר חיים ביבס. מלבד הטענות הפדגוגיות שעולות במכתב, מציין אורן כי ביטול למעשה של בית ספר פוטנציאלי ומתאים לילדים הגרים במכבים, משמעו גם חנק נדלנ"י לתושבי מכבים ולבתיהם. אורן:"כבר היום, הצורך של שילוב משפחות צעירות במכבים הוא צורך אקוטי לישוב. החלטת מנהל החינוך היא מכת מוות דמוגראפית. ערך הנכסים בישוב מכבים מושפע לא מעט מנוכחותו של בית הספר, תפקודו וחלקו בהוויה הקהילתית. הלאמת בית הספר לטובת הצרכים העירוניים פירושו פגיעה קשה בערך הנכסים של 700 משפחות".

גם בביה"ס "רעים" רוגשות הרוחות: בדומה ל"מעוז המכבים" גילו הורים שילדיהם המיועדים לגנים בביה"ס ושייכים לאזור הרישום של ביה"ס- מגבעה C ומצפון בוכמן, שבשנה הקרובה הם מיועדים למקום אחר, בדרום בוכמן.

בית הספר "רעים" הפך למעשה בתוך שנים ספורות מבית ספר המשרת את ילדי רעות, לבית ספר עם רוב מוחלט של תלמידים תושבי גבעה C ובוכמן. גם כאן, באותו דיון שהתקיים לפני כשלוש שנים עם שמעוני, בהיותו מנהל מחלקת החינוך העירונית, סוכם כי "רעים" ישמש פוטנציאלית בעתיד את ביה"ס הדמוקרטי שממשיך להתקיים ולפעול עד היום בקראוונים בעיר.

אתמול,(ג’) בערב נערך מפגש סוער בין הממונים על תכנון מערכת החינוך העירונית, משה לוי, חיה שיטאי ואתי קשמה, עם נציגי ועד שכונה C וחלק מבוכמן שילדיהם לומדים או תוכננו ללמוד בביה"ס רעים בשנה"ל הבאה.

בסיכום המפגש נקבע כי הילדים שתוכננו להרשם לגני החובה ב"רעים" ירשמו לגן חיצוני לביה"ס- גן "תות". בהמשך, כאשר יעברו לכיתה א’, הם ירשמו לביה"ס "רעים". עם זאת, לדברי נציגי ההורים, "לא קיבלנו שום התחייבות שביה"ס אכן ימשיך להתקיים".

ההורים ונציגי השכונות מרגישים מרומים, במיוחד לנוכח העובדה שרק בשנה שעברה הובטח להם שלא יתבצע שום שינוי עד גמר הרישום לגנים. "הם עשו בדיוק ההיפך וסגרו את האופציות", טוענים ההורים. עוד טוענים ההורים שהנתונים הכמותיים שנמצאים בידי העירייה בחס למספר הנרשמים והפוטנציאל שלהם שונה באופן דרסטי ומהותי למול המספרים שבידיהם. "הם משחקים במספרים כדי לממש את תכניותיהם" טוענים ההורים.

מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "עקב הצפיפות הרבה הקיימת בבית הספר רעים הוחלט בעירייה בשיתוף הנהגת ההורים ומשרד החינוך להעביר את הילדים של בית הספר רעים האמורים ללמוד בספטמבר 2009 במבנה בית הספר, למבנים חלופיים בגנים עצמאים סמוכים לשכונות המגורים, בהתאם לנתונים ( 2 בוכמן ו 1 בגבעה c ) .

החלטה זו התקבלה במטרה לרווח את המרחב הפיזי בבית הספר ולאפשר תנאי לימוד הולמים יותר מתוך הנתונים על מספרי התלמידים בבית הספר (כ-670) והידיעה שיתכן ותפתחנה 4 כיתות א’ נוסף על 4 כיתות ב’.

במהלך התקופה הקרובה ייבחן מערך החינוך בשתי השכונות - גבעהc ובבוכמן בהתחשב בנתונים הקיימים וצפי האכלוס העתידי. בסיום תהליך בדיקת הנתונים יקבע מינהל החינוך היכן ייפתחו מוסדות חינוך חדשים ואופי המשך פעילותם של המוסדות הקיימים."

בהקשר זה אמרו נציגי שכונה C כי בכוונתם מעתה לעקוב היטב אחר פעילות מחלקת החינוך העירונית בעינינם, כי "איבדנו את האמון במערכת הזו שמבחינתנו עושה כדי לייצר מראית עין של חוסר בתלמידים כדי לממש את תכניות השינוי שהם רוצים לממש".

 אגב, גם כאן, במקרה של תושבי גבעה C, עלתה הטענה כי קיים קשר ישיר בין החלטתם בעבר לרכוש בית בשכונה לבין הימצאותו של בית ספר יסודי וגנים (רעים) בסמוך ובטווח הליכה רגלית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות