חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

סקופ! גם במודיעין מתגרשים

 

עלייה באחוזי הגירושין במודיעין? ממש לא בטוח! מישהו שכח שמודיעין כמעט והכפילה את מספר תושביה בחמש השנים האחרונות. ולסיכום התמונה: אמש התבשרנו שגם במודיעין מתגרשים

 

סטטיסטיקה אינה משקרת, אבל מאוד מבלבלת: והשאלה היא האם במודיעין מתגרשים הכי הרבה זוגות, או שבמודיעין יש עליה רבה בכמות המתגרשים? ואולי לא זה ולא זה.

נתחיל מהסוף: בתל-אביב יש הרבה יותר זוגות שמתגרשים מאשר במודיעין. מנתוני לשכת בתי הדין הרבניים עולה כי בשנת 2008 התגרשו במודיעין סה"כ 125 זוגות. לשם השוואה, בת"א התגרשו בתקופה הזו 817 זוגות. וברעננה, 128 זוגות.

ברשימת הערים בארץ ממוקמת מודיעין בתחום הגירושין במקום ה-19. לא נורא. מאידך, בחישוב סטטיסטי המשווה את אחוז הגידול השנתי במקרי הגירושין באותן הערים, מודיעין התמקמה במקום הראשון: בשנת 2007 היו בה 101 מקרי גירושין וב 2008, 128 גירושין.

גם כאן, צריך להיזהר מנתונים סטטיסטיים: לשם הדגמה, קיימת רשימה ארוכה של ישובים ורשויות מקומיות בהן אחוזי הגירושין קפצו אפילו ב-100 אחוז ויותר. אולם בדיקת המספרים מעידה על 4 מקרי גירושין ב-2008 כאשר בשנה שקדמה היו "רק" 2 מקרים. בשוהם אגב, חלה בשנים הללו עליה של 117 אחוז, מ-18 ל-39 מקרי גירושין.

עפ"י אותם הנתונים שפרסמה לשכת בתי הדין הרבניים מסתבר שסטטיסטית קיימת במודיעין החל משנת 2004, מגמת עלייה קבועה במקרי הגירושין (למעט שנת 2007 שבה חלה ירידה מסויימת). אולם ברבנות לא לקחו הסטטיסטיקאים בחשבון את גידולה המהיר של אוכלוסיית העיר.

על כן, בחישוב סטטיסטי אותו ערכנו בעצמנו גילינו נתונים קצת אחרים: חישבנו את אחוז הגירושין הממוצע מכלל תושבי העיר מודיעין וגילינו כי בשנת 2004 התגרשו במודיעין 0.0016 מכלל תושבי העיר. ב-2007 התגרשו 0.0015 אחוז מכלל תושבי העיר ובשנת 2008 0.0018 אחוז מכלל התושבים. המסקנה היא כי מעשית, מדובר בשינוי זניח.

המסקנה המתבקשת היא שכשמדובר בעיר כמו מודיעין, נתון קריטי למדידה רב שנתית של אחוז העלייה או הירידה במקרי הגירושין או לכל מדידה רב שנתית אחרת חובה לשקלל גם את גידול האוכלוסייה השנתי כפרמטר.

אז כמו שאמרנו כבר פעם- מודיעין היא עיר אחרת, שונה משאר הערים- גם במדידת הגירושין המתרחשים בה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות