חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

העירייה תחזיר לקבלנים עוד 4.5 מיליון שקל

 

פסיקה שנייה על גביית אגרות בלתי חוקית, התקבלה בתחילת השבוע שעבר נגד עיריית מודיעין. הפעם בסכום של 4.5 מיליון שקל. יחד עם הפסיקה הקודמת תחזיר העירייה כ-11 מיליון שקלים

 

 בית המשפט המחוזי בת"א פסק בשבוע שעבר, כי על עיריית מודיעין להשיב לקבלנים שבנו בעיר סכום של 4.5 מיליון שקלים. פסיקה זו מצטרפת לפסיקה קודמת בה נקבע שעל העירייה להשיב 7 מיליון שקלים בשל אגרות בנייה אותן גבתה העירייה שלא כדין.

הפסיקה מתייחסת לאגרות בנייה שנגבו בשנים 1996-02. פסק הדין ניתן ב-1 בינואר 2009. בפסק דין קודם שניתן באוגוסט 2008, חויבה העירייה להחזיר 7 מיליון שקל ל-23 חברות בנייה. את חברות הבניה יצג משרד עו"ד אנגלסמן.

השופטת דניה קרת מבית המשפט המחוזי בתל אביב, קיבלה את הטענה כי העירייה גבתה את הכסף, למרות שידעה כי מדובר בגבייה לא תקינה, שכן כל חברות הבנייה שבנו בעיר, כבר שילמו אגרות בנייה למשרד הבינוי והשיכון, שהיה האחראי על הבנייה בעיר ואף סיפק את עבודות הפיתוח והתשתית לקרקע. עוד צוין ע"י התביעה כי העירייה החזיקה בחוות דעת משפטית נגד הגביה.

טענת העירייה לפיה בכסף נעשה שימוש ולכן תתקשה להחזיר אותו, לא התקבלה ע"י השופטת. עוד ציינה השופטת כי בספרי העירייה מופיעה הפרשה בסך של 12.5 מיליון שקלים לתביעות עומדות ותלויות מול העירייה, כך שכסף זה אמור לשמש כמקור לביצוע החזר הכספים.

עיריית מודיעין דרשה בשעתו אגרה בגובה כ- 1,000 שקל ליחידת דיור. סך הכל ניגבו אגרות עבור כ- 13 אלף יחידות דיור. ערכן הכספי כיום, בתוספת ריבית וההצמדה, עומד על כ-2,000 שקל ליח"ד.

תביעתה של חברת פלסים, שהייתה שותפה לתביעה הכללית, הוסרה, לאחר שבמהלך הדיון המשפטי הוברר כי בניגוד לחברות אחרות, פלסים העבירה את התשלום לדיירים. במקרה זה, רוכשי הדירות הם אלו ששילמו את תשלומי הפיתוח העודפים.

המשמעות מנתון זה היא כי כעת משהוכח בבית המשפט שהגבייה הייתה לא חוקית, יכולים רוכשי הדירות מחברת פלסים באותה התקופה, להתאגד ולתבוע מהעירייה את החזר דמי הפיתוח. לדברי עו"ד אנגלסמן, מדובר בסכום של מאות אלפי שקלים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות