חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שירותי ביטוח לאומי במודיעין? לאט, אבל בטוח

 

השבוע יצא מכרז של המוסד לביטוח לאומי לשכירת 200 מ"ר במודיעין. מישהו הפנים שם את העובדה שצמחה כאן עיר. ואולי עדיין לא?

 

הביטוח הלאומי במדינת ישראל הוא מוסד שאין כמעט אזרח שאינו נזקק לו. אם כצרכן ואם כמשלם עפ"י חוק. תושבי מודיעין אינם שונים, אלא שבביטוח הלאומי לקח זמן רב להפנים שצמחה להם עיר ואם בישראל ושלתושביה מגיע לקבל את השירותים הללו ליד הבית.

רק שבביטוח הלאומי הזמן הוא מושג מאוד יחסי. עובדה: לפני כחמש שנים נפל שם האסימון בפעם הראשונה. תושבי מכבים ורעות קיבלו הודעה שטיפול בתיקיהם הועבר, ללא התייעצות עימם, לסניף החדש שנפתח בקרית-ספר. מישהו חשב שם, ככל הנראה שזה ישפר את איכות הטיפול בתושבים. ואולי היו גם שיקולים אחרים....

הסניף המקומי היחיד שפעל ונתן שירותים היה זה שברעות. סניף זה נפתח בתקופה בה מכבים ורעות היו לבד בשטח. מאז צמחה כאן עיר, אבל הסניף שהיה שלוחה קדמית לסניף הראשי ברמלה ואח"כ בקרית ספר, כבר אינו מסוגל לעמוד בעומסים עליו, בודאי שלא בלוח הזמנים בו הוא פועל ובמקום שהוקצה לו.

באפריל 2006 התבשרו תושבי מודיעין שאמנם סניף של ממש לא ייפתח בינתיים, אבל סגן ראש העיר דאז, מיכאל חרל"פ סיכם עם נציגי הביטוח הלאומי על הצבת עמדה אוטומטית לטיפול בענייני המוסד, עמדה שתוצב "בתוך חדשים ספורים" בבנין העירייה.

אותם חדשים ספורים הפכו בדיוק לשנה: במרץ 2007 נפתח הסניפון האוטומטי של הביטוח הלאומי בבנין העירייה. סניפון שאפשר רק לחלק קטן מהנזקקים למגע עם הביטוח הלאומי להסתייע בו. השאר- רוב הנזקקים, המשיכו לכתת רגליהם לרמלה, או לקרית-ספר או לעמוד בתורים הארוכים והמייגעים בסניף שברעות.

השבוע, שנה אחרי הצבת הסניפון האוטומטי, יש בשורה חדשה בנושא: המוסד לביטוח לאומי יצא במכרז לשכירת מבנה במודיעין, כדי לפתוח סניף משמעותי יותר בעיר העתיד. עפ"י נתוני המכרז, המשרד יהיה בגודל של כ-200 מ"ר ברוטו. מכך אנו למדים שמדובר בסניף בינוני בגדלו שיאפשר מתן שירותי ביטוח לאומי סבירים יותר לתושבי מודיעין.

מועד סגירת המכרז הוא במרץ 2009. התאמת המבנה לצרכי המשרד תיקח עוד כחדשיים, ומכאן כי לקראת אמצע שנת 2009, נוכל ככל הנראה לחנוך עם דברי ברכה של ראש העיר החדש, צילומי לחיצות ידיים בעיתונות והצהרות גרנדיוזיות על מבנה עתידי ומרווח יותר, את שירותי הביטוח הלאומי החדשים במודיעין, שירותים של לקראת סוף העשור הראשון של המילניום השלישי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות