חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הוקרה למתנדבים הוותיקים

 

לכבוד יום ההוקרה הבינלאומי למתנדבים החליטו בארגון "ארגמן" לקיים אירוע למתנדבים מקרב האזרחים הוותיקים במודיעין אשר פועלים למען הקהילה

 

יום ההוקרה הבינלאומי למתנדבים חל, על פי החלטת האומות המאוחדות, ב-5 בדצמבר. האו"ם החליט לקבוע יום מיוחד בלוח השנה שבו מודים הארגונים והמדינות לאלה שבזכותם חיינו כאן, על פני כדור הארץ, טובים יותר.

בימים של קיצוצים בתקציביהן של מדינות ורשויות עושים המתנדבים תפקידים רבים שהיו צריכים להתבצע על יד הרשויות. הרשויות מציינות אותם בדרך כלל, ומעניקות להם תעודות הוקרה, מוציאות את המתנדבים לטיולים ולהצגות, ומעניקות להם צ’ופרים כאלה ואחרים.

"ארגמן" חרתה על דגלה את ההתנדבות כמטרה חשובה (במקום השני אחרי טיפוח גמלאים וקידום זכויותיהם). אנו מאמינים כי הניסיון, הידע וצורת החשיבה הייחודית של אזרחים ותיקים יכולים לסייע לקהילה כולה.

הקשר הרב דורי בקהילה חשוב לנו, ואיננו שואלים: מה תוכל העירייה לתת לנו, אלא איך נוכל אנחנו לסייע לרשות המקומית; התנאי הוא, כמובן, שצרכים יסודיים של קבוצת הגיל שלנו יסופקו על ידי הרשות.

וכך החלטנו לקדם ולקיים בעצמנו אירוע הוקרה למתנדבים מקרב האזרחים הוותיקים. ראש העיר, שהוזמן והבטיח לבוא, נאלץ להעדר מהאירוע ברגע האחרון. במקומו כיבד אותנו בנוכחותו סגנו מר משה (מויש) לוי, שברך את מקבלי התעודות בשם העירייה, ונשאר עד תום האירוע לחלוקת התעודות.

בין כ-50 מקבלי תעודות ההוקרה ישנם רבים הפעילים בכמה מוקדים קהילתיים ובמשך מספר ימים בשבוע. עד כמה חשובות התעודות הללו לאזרחים הוותיקים למדנו מקול מחאה שעלה מהקהל על כך, שלא חולקו תעודות לחברי ארגונים אחרים שחברים בהם גמלאים מתנדבים.

אברהם כץ-עוז, יו"ר הנהלת "ארגמן" אמר בהקשר זה כי הנהלת "ארגמן" רצתה לחלק תעודות לכל הוותיקים המתנדבים. "גמלאים רבים מתנדבים בתחומים שונים מטעם ’העמותה למען הקשיש’, שעושה עבודה נפלאה בקרב הוותיקים, אבל לא יכולנו להתערב בענייניהם של ארגונים אחרים, ולא היו לנו הכלים להחליט למי מהמתנדבים שם להעניק תעודות".

"אני תקווה", אמר כץ עוז, "כי בעתיד נוכל להגיע לכך שיתקיים טקס הוקרה לכל המתנדבים מקרב האזרחים הוותיקים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות