חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פעילות חברתית לבריאות הנפש

 

גם במודיעין תופסת הסטטיסטיקה שאחוז אחד מהאוכלוסייה סובל מבעיות נפשיות. עמותת "אנוש" פתחה מועדון חברתי למתמודדים עם המצוקה

 

לרגל חודש בריאות הנפש חשפו נציגי עמותת "אנוש" את הפעילות החברתית שנפתחה בספטמבר השנה במודיעין מכבים רעות במסגרת מועדון חברתי, "מקום בעיר", שנותן מענה חברתי למתמודדים עם מצוקה נפשית.

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול, א’, הציגו איריס קפח, מנהלת מרחב שפלת יהודה בעמותה ופרסי אדיר מרכזת המועדון החברתי את הפעילות וסיכמו כי המטרה היא להרחיב את השירותים גם לתחומים נוספים על מנת לקדם ולשפר את החיים בקהילה לאלו שמתמודדים עם בעיות נפשיות.

העמותה נכנסה לפעילות בעיר בשיתוף האגף לשירותים חבריים בראשות יעקב אלמוג, רכזת הבריאות עמית שפאן שגיב והמרפאה לבריאות הנפש בראשותו של ד"ר רועי בנגל. וכיום היא מפעילה את המועדון החברתי שמקיים שני מפגשים בשבוע.

קפח: "המטרה של המקום היא להוות מסגרת חברתית בשעות הפנאי לפעילות העשרה מגוונות. יש מפגשים בהם נותנים אינפורמציה לאנשים שבצורה אחרת לא היו מגיעים לשירותי שיקום וישנם מפגשים עם סדנאות והרצאות כשהמטרה היא להרחיב את הפעילות לשלושה ימים בשבוע".

בנוסף התחילה העמותה לתת בעיר גם שירותי דיור מוגן באמצעות צוות מקצועי של עובדים סוציאליים ומדריכי שיקום שנותנים את השירות בבית. בכוונת העמותה להרחיב בעיר את הפעילות גם לתחום התעסוקה הנתמכת וסיוע למציאת עבודה בשוק החופשי. ולהמשיך בפעילות ההסברה על מנת לקדם את הזקוקים לכך ולשפר את איכות חייהם בקהילה.

אופן הפעילות נקבע בעקבות סקר צרכים שעשתה העמותה בעיר בו התברר כי אחת המצוקות היא מחסור בפעילות חברתית בשעות הפנאי. כיום נקבעת הפעילות המגוונת בשיתוף המשתתפים.

לדברי הפסיכיאטר ד"ר רועי בנגל, מנהל המרפאה לבריאות הנפש בעיר, לא ניתן לאמוד את מספר התושבים המתמודדים עם מצוקות נפשיות. גם מכיוון שמדובר בנתונים חסויים וגם בשל היקף הפעילות שכולל לא רק את העיר אלא גם את יישובי הסביבה. אך לדבריו גם במודיעין תופסת הסטטיסטיקה כי אחוז אחד מאוכלוסייה של עיר צפוי שיתברר כסובל מאחת מני רבות של תחלואה נפשית.

"המועדון הוא חלק מתהליך טוב שקורה אבל זה קורה לאט ומאוחר. המועדון הוא המקום היחיד שפועל בעיר חוץ מהמרפאה. אין לנו מועדון תעסוקתי. יש תחושה שיש צרכים רבים ומענים מעטים. והריחוק הגיאוגרפי מקשה על אנשים באמת להשתקם. אז יש לנו בהחלט קשיים."

לדבריו יש משהו שונה במאפיינים בעיר מבחינת התושבים הסובלים ממצוקות נפשיות. "יש משהו פחות לקוי, פחות כרוני גם לתושבים שסובלים מהמחלות המתויגות".

אחת הסיבות לחשיפת פעילות המועדון היא העובדה כי ישנם בעיר קהלים שנמנעים מזיהוי ותיוג בשל ההיבטים הבעייתיים שמתלווים לכך. ד"ר בנגל: "ישנם אנשים רבים שאנחנו לא יודעים עליהם כיוון שהם פונים לטיפול בקופות החולים ואם יש להם כסף גם לטיפול פרטי. אנחנו נותנים שירות חינם".

הבעיה המרכזית איתה מתמודדת המרפאה לבריאות הנפשיות היא תקציבית ובשל כך סובל השירות בעיר מתת תקינה קשה יותר מרוב הארץ. המצב יוצר עומס וקושי לתת את הטיפול לכל הפונים אך מצד שני איכות השירות הניתנת טובה.

כך שבמציאות השוררת בעיר המועדון שמפעילה עמותת "אנוש" נותן מענה לצורך של פעילות חברתית באמצעות מימון הפעילות שמתבצע על ידי משרד הבריאות, תרומות מאנשים פרטים ובשיתוף עיריית מודיעין מכבים רעות.

"מקום בעיר" פועל במבנה גן אשל ברחוב אלמוגן 34. גיל המשתתפים נע בין 20 ועד 70 כשלכולם יש מכנה משותף בצורך להפיג את הבדידות.

למועדון החברתי יכול להגיע כל מי שמרגיש שהוא מתאים ואין צורך להראות תעודות ואישורים מביטוח לאומי או משרד הבריאות.

לפרטים נוספים ניתן להתקשר לפרסי: 054-6334766.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות