חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

”הסוחרים אשמים”

 

המסחר בקניון עזריאלי במודיעין מדשדש. כמות הקונים נמוכה מהמצופה, דוד עזריאלי והמנכלי"ם שלו מודעים לכך אבל טוענים שהאשם הוא בסוחרים עצמם. והסוחרים- חוששים לדבר

 

הסוחרים בקניון עזריאלי במודיעין חוששים להזדהות, אבל שלא לייחוס לרבים מהם טענות קשות על יחס הפוך בין גובה הפדיון שלהם לגובה מחירי שכר הדירה אותם הם נדרשים לשלם. הציפייה שקניון עזריאלי במודיעין יהפוך לסיוט הכלכלי העיקרי של כל שאר סוחרי העיר, איננה מתגשמת, לפחות לא כפי שנדמה היה.

העובדה שהפדיונות העסקיים בקניון מודיעין אינם כפי שציפו שיהיו, חוזקה בשבוע שעבר ע"י דוד עזריאלי עצמו: כך, ביום רביעי שעבר, במסגרת דברים שנשא בוועידת הקניונים השנתית הוא אמר בין השאר כי הפדיונות החלשים בקניון מודיעין אינם בגלל הקניון, אלא בגלל השוכרים.

והסביר:" "זה לא תלוי בקניון אלא בשוכר. עם פתיחת כל קניון זה קורה. גם בקניונים המוצלחים ביותר. בשנה-שנתיים הראשונות יש תחלופה של כמה סוחרים שחשבו שיוכלו להצליח בהתחלה ולפעמים היו ממונפים מדי, לא הבינו את השוק ולא הביאו את הסחורה הנכונה. זה לא אומר שהקניון לא טוב".

בסיור יומי בקניון במודיעין אי אפשר שלא להתרשם מדלילות תנועת הקונים במקום. נתון זה מוצג שוב ושוב ע"י הסוחרים להנהלת הקניון, שעה שהם מבקשים להוריד את מחירי השכירות. דוד עזריאלי אינו מתרשם מכך: "אנחנו מקבלים דו"ח מכירות של הקניון ורואים עליה. אנחנו מרוצים מאוד מההתפתחות במודיעין".

ולעניין מחירי השכירות הגבוהים מדי לטענת הסוחרים, צוטטו בעניין זה הן דוד עזריאלי והן מנכ"ל הקבוצה מנחם עינן, ומנכ"ל קניוני עזריאלי, פאר נדיר באמרם כי, אין להם כוונה לבוא לקראת הסוחרים במודיעין בכל הקשור לגובה דמי השכירות. "אנחנו לא מסכימים לתפיסה של תקופה קשה".

לדברי המנכ"ל מנחם עינן: "אין ספק שהקניון בעיר הוא סיפור הצלחה. השינוי בראש של תושבי מודיעין שיקלטו שהקניון נמצא בתוך הבית - הוא תהליך. אני רואה שהשינוי יחול בקצב מהיר ואני מציע לכל מי שמבכה על מר גורלו, שיעשה מכירות יותר טובות עם מחירים יותר טובים"

לדברי נדיר, מדובר בתקופת צמיחה, ניסוי ותהייה של הקניון: "10% מהשוכרים מתחלפים. הרשתות הגדולות ידעו מראש שזה תהליך שלוקח זמן. יש כאלה שקשה להם וזה נובע מהרבה סיבות כמו אי תכנון וקשיים במקומות אחרים שמשליכים אותם על מודיעין. אנחנו לא מטפלים ולא עוזרים בשכר הדירה. אנחנו עוזרים בשיווק".

תפיסת עולם זו באה היטב לידי ביטוי בדבריהם והתנהגותם של סוחרים בקניון עצמו. אלו הסכימו לדבר בתנאי שלא יזוהו. לדבריהם הם מקבלים מסר חד וברור: "מי שלא טוב לו, יכול לקחת את עצמו ולעזוב. על כל מקום שיתפנה, יש לפחות עשרה קופצים שרק ממתינים לכך".

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות