חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תרגיל פינוי והצלה נרחב בקניון עזריאלי במודיעין

 

כוחות כיבוי, הצלה ושיטור נרחבים נטלו הבוקר (ה’) חלק בתרגיל חילוץ והצלה שהתקיים במרכז עזריאלי במודיעין. בסיומו חולצו נפגעים מגג הקניון באמצעות מנוף ענק

 

לפני כשעה וחצי (11:45) הסתיים תרגיל פינוי והצלה נרחב באגף הדרום מערבי של מרכז עזריאלי במודיעין. בתרגיל נטלו חלק כוחות נרחבים של כיבוי אש, מד"א, משטרת מודיעין והביטחון העירוני.

תרחיש התרגיל כלל מחבל מתאבד עם חגורת נפץ על גופו שפרץ את מחסום צה"ל בכביש 443 והצליח להיכנס לחניון עזריאלי התת קרקעי יחד עם מכוניתו.

שני אירועים התרחשו במקביל: רכב המחבל שהוצת ועלה באש בחניון והמחבל עצמו שהצליח להגיע אל אגף המסעדות בקניון ושם התאבד והתפוצץ. כתוצאה מההתפוצצות, מלבד הנפגעים הרבים החל גז בישול לדלוף מהצנרת המחוררת של המסעדות.

7 צוותי כיבוי אש בפיקוד קצין כיבוי הוזעקו למקום. 3 מתחנת הכיבוי במודיעין וארבעה נוספים מתחנת איילון שבלוד. במקביל הגיעו למקום גם 4 אמבולנסים, שהחלו בפינוי כ- 40 נפגעים שנלכדו במבנה.

חפ"ק אחוד ניהל את הארוע ובו נכחו כל כוחות ההצלה שזרמו לשטח, בכלל זה: משטרת מודיעין בפיקוד מפקד תחנת מודיעין, כיבוי אש והצלה בפיקודו של מפקד כיבוי אש איילון מאיר הראל, מד"א בפיקוד, סגן מפקד מרחב אילון, מג"מ (מגן משנה) אפי בר וכן קב"ט העירייה מיקי רווה ואחרים.

עם הכרזת האירוע כעל אירוע רב נפגעים עבר גם המוקד העירוני לנוהל עבודת חירום ותירגל מרכז מידע עירוני בנוהל חירום.

לקראת סיום התרגיל התברר כי שישה אנשים שברחו מהעשן והלהבות עלו לגג הקניון והיה צורך בפינויים. למקום הוזעק מנוף פינוי ענק המסוגל להגיע עם צוותי הפינוי והחילוץ לגובה של 13 קומות (42 מטר). כל הנפגעים פונו גם מגג הקניון ישירות אל האמבולנסים שהמתינו למטה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות