חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

צלילי סתיו. פסטיבל חלומות מוזיקאלי

 

למרות הפיתוי לא הגיעו לשם הפוליטיקאים עם שלטי התעמולה הצעקניים. לעומתם הקהל הרב גדש את המופעים והצביע ברגליים לעוד ועוד מופעי תרבות כאלו. להתראות ב”צלילי סתיו” בשנה הבאה

 

שלושת ימי המופעים של "צלילי סתיו" במודיעין הסתיימו אתמול (שבת). עושר כזה של מופעים וסגנונות מוזיקליים שנדחסים לסוף שבוע אחד, קשה למצוא ברחבי הארץ, ואתם יודעים מה? גם בחו"ל.

לא היה סיכוי, למי שרצה להיות בכל המופעים, להצליח במשימתו. אבל דבר אחד ברור, ואת זה כבר אמרנו גם בשנים קודמות: קיים צמא אדיר בקרב ציבור תושבי מודיעין-מכבים-רעות למופעים כאלה. האולמות המלאים והדחוסים הוכיחו זאת שוב ושוב.

ביום שישי נערכו ארבעה מופעים. אפשר היה לחלקם לשתי קבוצות נושאיות: שלמה בר והברירה הטבעית מול האנסמבל הבארוקי של ספיריטו בארוקו. ומופע להקות רוק מקומיות מול מופע שליחי הבלוז.

שתי הקבוצות הללו הן כמו תאומים לא זהים. הראשונים הביאו מוזיקה מזוקקת ראשונית במהותה, הברירה הטבעית עם האש המגרבית ורפרטואר שנלקח ברובו מהמקורות היהודיים. וספיריטו בארוקו עם הראשוניות האינסטרומנטאלית של המוזיקה הקלאסית המערבית, שעיקרה נועד ללוות את הקול האנושי- השירה.

גם הצמד השני, להקות הרוק המקומיות לצד מופע שליחי הבלוז, עם ללניה של סגול כהה, כלב שחור של לד זפלין, אנחנו המנצחים של קווין, ועוד ועוד, שבוצעו באותנטיות כמעט זהה למקור, אפשרו לקבל פרספקטיבה אמיתית של דור ההורים מול דור הבנים. אולם התרבות מלא לחלוטין בבני נוער צורחים ורוקדים, שרק מטעמי בטחון נמנעו מלהפוך את האולם הזה לפאב רועש. מול אולם מלא בפארק המים ברעות עם דור ההורים, ולא רק... שמתאמצים מאוד להישאר מנומסים בכסאות, אבל לא יכולים להפסיק לזוז בהם ולבסוף מתפרצים אף הם לקדמת הבמה בפרץ של נוסטאלגיה מימי הדיסקוטקים של פעם.

השילוב בין מופעים לכל המשפחה, בסגנון ה"ג'יפסי ספיריט" או מופע ה"בוסטנאים", תזמורת המושתתת על כ- 15 נגני אקורדיאון עם רפרטואר מוזיקאלי רוסי-צרפתי- אירופי, איפשר לחשוף גם ילדים ובני הנוער לאיכויות מוזיקאליות שלבטח הם לא ישכחו. כל אלו, ועוד, הובילו את הפסטיבל אל קו הסיום, למופע של שם טוב לוי יחד עם אנסמבל מוסיקאלי מקורי וייחודי.

אין ספק ששם טוב לוי הוא מהמוזיקאים המרכזיים בתרבות המוזיקאלית בישראל בשלושים השנים האחרונות. הוא מוכר לציבור הרחב בשירים רבים שבוצעו על ידי ארק איינשטיין. אולם המופע הנכחי שלו הוא הרבה מעבר לכך.

זהו מופע מהפנט שייחודו ביכולותיו של לוי למתוח קוים מוזיקאליים קלאסיים אל המזרח התיכון הקלאסי. עבד-אל והאב לצד באך המבוצעים שניהם בעוד, כלי הפריטה המובהק של המוסיקה המזרחית, וכל אלו מנותבים אל מקצבי הג'אז בסגנון שנות השבעים. שילוב אינסטרומנטאלי מיוחד של עוד, גיטרות, טובה קונטרבס וכמובן החלילים, סמלו המסחרי כמעט של שם טוב לוי. 

פסטיבל צלילי סתיו הסתיים. הוא היה כמו ערימת ממתקים שמונחת לפני ילד, אבל כל בר דעת יודע שאין סיכוי שהוא יצליח לאכול את כולה. תושבי מודיעין מכבים ורעות צמאים לעוד ומגיע להם עוד.

ומילה טובה אחת לסיום גם לפוליטיקאים המקומיים שמתמודדים השבוע בבחירות המוניציפאליות: טוב עשיתם שדאגתם להימנע מלהיכנס אל מופעי הפסטיבל עם שילוט הבחירות הצעקני. יפה שידעתם להפריד בין תעמולת בחירות למופעי תרבות. ועל כך נתונה לכם תודתם של כל תושבי מודיעין.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות