חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות 2008 >>

קצת סדר בבלגן

 

”זך”, ”כן”, מור או יחד? מי נגד מי ומי עם מי. לבקשת הציבור ניסינו לעשות קצת סדר בערבוביה ששמה הבחירות במכבים-רעות. מקוים שהצלחנו.

 

מפניות של גולשים ובפגישות אקראי עולה כי למרות כל הפרסומים שהופצו לתיבות הדואר ולתיבות האי-מייל של תושבי מכבים ורעות, יש עדיין חוסר בהירות ביחס לנושאי התפקידים ולהסכמים שנחתמו בין רשימות בישוב ואחרות:

איחוד רשימות: במכבים רעות מתמודדות למנהלת הרובע שתי רשימות. האחת רשימה אחודה של מור ויחד. בראש רשימה זו ממוקם עמיקם אורן. הרשימה השניה היא רשימה מטעמו של המועמד לראשות העיר, יגאל צדוק. בראש הרשימה עומד בני כהן מרעות.

מי עומד בראש הרשימות?: האיחוד בין רשימת מור לרשימת יחד יצר מצב בו הרשימה מתמודדת בשתי קלפיות: קלפי ראשון-למועצת העיר. קלפי שני-למנהלת הרובע. בהסכם האיחוד בין הרשימות נקבע כי בראש הרשימה למועצת העיר יעמוד יצחקי חן. עמיקם אורן, אינו מתמודד כלל ברשימה זו.

מאידך, ברשימה המאוחדת למנהלת הרובע, עמיקם אורן נותר במקומו והוא עומד בראש רשימת יחד למנהלת ובראש הרשימה בכלל. משמעות הדבר היא כי אם תיבחר הרשימה המאוחדת מור-יחד למנהלת הרובע, יעמוד עמיקם אורן לבחירה לראשות המנהלת, זאת אך ורק עפ"י ההסכמים שנחתמו. בשורה התחתונה, העומד בראש רשימת מנהלת הרובע אינו בהכרח מי שיעמוד בראשה בתום הבחירות. למעשה הוא "ראשון בין שווים".

בראש רשימת "זך" (זה-כהן) , רשימתו של יגאל צדוק למנהלת הרובע עומד בני כהן מרעות. רשימה זו, אם תיבחר ברוב קולות, תנהל את הרובע. כאן הדברים פשוטים יותר-בני כהן יהיה ראש מנהלת הרובע.

הסכמי רוטציה: במסגרת הסכם האיחוד שנחתם בין מור ליחד, קיימים סעיפים שמתייחסים לניהול מנהלת הרובע: ראשית, הוסכם כי במחצית הראשונה של הקדנציה, יעמוד בראש המנהלת נציג יחד. בתום שנתיים וחצי יתאפשר לתנועת מור להעמיד מטעמה את יו"ר מנהלת הרובע. ככלל, בחירתו של העומד בראש מנהלת הרובע תהיה רק לאחר הבחירות ובבחירות פנימיות של כל חברי המנהלת. בהסכם סעיפים נוספים המתייחסים לאופציות שונות שיווצרו בתום הבחירות, אופציות שיחייבו חילופי מיקום שלא עפ"י הרשימות המקוריות, כדי ליצור איזונים בין הסיעות ברשימה.

למעוניינים בכך, ניתן לקרוא ולהתעדכן בכל פרטי ההסכם בין תנועות יחד ו-מור, באתר האינטרנט של תנועת יחד. ההסכם כולל שמות, התניות והסכמות שכולם יחד יבהירו לבוחר המבולבל מי נגד מי ומי עם מי.

הסכמי עודפים: בבחירות למנהלת הרובע אין, ולא נערכו הסכמי עודפים בין שתי הרשימות (זה פשוט מיותר). מאידך, לבחירות למועצת העיר כן נחתם הסכם עודפים בין רשימתו של יגאל צדוק, לבין הרשימה המאוחדת יחד-מור. ההסכם נחתם ע"י באי כוח הרשימות, בני כהן בשם רשימתו של יגאל צדוק, ומקס איטח בשם רשימת יחד-מור.

במי תומכות הרשימות?: כאן האיחוד לא ממש עובד. ואולי דווקא כן... רשימת יחד התחברה עוד בטרם האיחוד עם המועמד לרשות העיר, אמנון מרחב. מאידך, רשימת מור הכריזה כי אין שום סיבה לקבוע מראש במי לתמוך, אבל זמן קצר אח"כ הודיעה רשמית על תמיכתה במועמד חיים ביבס.

מה זה אומר? זה אומר שכיום הרשימה המאוחדת מחזיקה למעשה את המקל בשני קצותיו. יבחר מרחב- תוכל כל הרשימה להצטרף לקואליציה על בסיס ההסכם עם יחד. יבחר ביבס? כנ"ל, על בסיס ההסכם עם מור. לזה ייקרא "משחק סכום אפס". אז מי אמר שצריך להיות החלטיים?!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות