חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

התנתקות קלה

 

נכנס לתוקף תיקון לחוק הגנת הצרכן הקובע כי חברות מחויבות לנתק לקוחות משירותים שהן מספקות בתוך שלושה ימי עסקים

 

תיקון לחוק הגנת הצרכן הקובע כי חברות יהיו מחויבות לנתק לקוחות משירותים שהן מספקות בתוך שלושה ימי עסקים מיום מסירת ההודעה בה הביע הלקוח את רצונו להתנתק, נכנס לתוקף לפני כשבוע וחצי.

צרכן המעונין לבטל שירות יוכל לעשות זאת בעל פה (טלפונית או במשרדי העסק), באמצעות פקס או בדואר אלקטרוני. עפ"י החוק החדש, אם הודעת ביטול נמסרה בדואר רשום, חובה על החברה לנתק את הלקוח שישה ימי עסקים מיום מסירת ההודעה למשלוח.

החוק מתייחס גם ל"טריקים" שנוהגות החברות לבצע ומשהות את התנתקות הלקוח מהן באמצעות נסיונות טלפוניים או אחרים להניא אותו מכך. החוק קובע כי לא מדובר בימים שניתנים לחברות כדי להתקשר ללקוחות ולנסות לשכנעם להישאר מנויים, אלא בתאריך יעד לסיום סופי של ההתקשרות עם החברה.

החוק עבר בלחצם של ארגונים כמו ארגון אמון הציבור, המועצה לצרכנות ומשרד התקשורת.

בנוסף, מבטל החוק תנאים מגבילים אותם קבעו החברות השונות במטרה להקשות על הצרכנים את ההתנתקות מהם, כגון: הדרישה שבקשת ההתנתקות תועבר אליהם במועד מסוים (רק 30 יום לפני תום החוזה). תנאים מגבילים לדרך התנתקות מסוימת המהווה בפועל חסם בפני חלק מהציבור כמו דרישה להעברת בקשת ההתנתקות בדואר רשום. או אפילו מחייבים בעלות מסוימת שהיא סוג של קנס, עבור ההתנתקות. חיוב שאינו מובא לידיעת הצרכן באופן מפורש במועד ההתקשרות, ועוד.

מלבד החיוב לאפשר לצרכנים להתנתק מהשירות תוך זמן קצר, התיקון לחוק קובע חובות נוספות החלות על המוכר: לדוגמה, לפני ההתקשרות חייב העסק לגלות לצרכן בעל פה, ולא רק באותיות הקטנות של החוזה, את הפרטים הבאים: א. זכות הצרכן לבטל עסקה מתמשכת ודרכי הביטול, כולל זכותו לביטול עסקה לתקופה בלתי קצובה. ב. בעסקה לתקופה קצובה - משך העסקה ותאריך סיומה. ג. פירוט התשלומים שהצרכן צריך לשלם בשל הביטול ודרך חישוב התשלומים. למשל, אם יש מדרג של דמי ביטול בהתאם למועד מתן הודעת הביטול. ד. כתובת העסק, מספר הטלפון, הפקס והדוא"ל שבאמצעותם יכול הצרכן לשלוח הודעת ביטול.

ולסיום: הפרטים שיש לכלול בהודעת הביטול הם, שם מלא, מספר תעודת זהות ואם הודעת הביטול נמסרת בעל פה, פרט מזהה נוסף עליו הוסכם במועד ההתקשרות.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות