חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נעלין כמשל

 

עד כה הושארה זירת נעלין לפעילות שמאל אנרכיסטי מול חיילי צה"ל. הגעתם של מפגיני "אם תרצו", משנה את התמונה: האם נעלין הופכת לסמל העימות בין השמאל הקיצוני לציונות?

 

כ-100 פעילי "אם תרצו", תנועה סטודנטיאלית, פרו ציונית, הגיעו ביום שישי בצהריים לנעלין במטרה להביע סולידריות עם חיילי צה"ל ונתקלו במטר אבנים שהושלכו לעברם על ידי תושבי הכפר ופעילי שמאל אנרכיסטים.

כתוצאה מיידוי האבנים נפגעו שניים מהקבוצה באורח קל. במהלך האירוע יודו אבנים גם לעבר כלי רכב נוסעים על כביש 446 שבסמוך לאתר העבודות. רכבו של תושב נעלה שחלף במקום נפגעה מאבנים בפנסיה ובגוף המכונית.

עבור ארגון "אם תרצו" זו הפעם השניה בה הם מגיעים לאתר העבודות על גדר ההפרדה שליד נעלין. בפעם הראשונה, לפני כחודש הפגינו פעיליו בסמוך לחיילי צה"ל והניפו דגלי ישראל.

לדברי ארז תדמור, דובר התנועה, "אירועי היום הסירו באופן סופי את המסכה מעל פעילותם של האנרכיסטים ותושבי נעלין ובילעין. בניגוד לתמונות שאוהבים הפלשתינים להציג כאילו מדובר במאבק בין נערים וילדים לחיילים חמושים ומוגנים, היום נחשף לעיני כל כי מדובר במתפרעים אלימים שתוקפים אזרחים חפים מפשע, לא חמושים, שבאים לשיר שירים ולהניף דגלים."

כעת הוכח, לאור היום, כי אין מדובר במאבק של לוחמי חירות או פעילי שלום כי אם בתקיפה אלימה ובניסיון לבצע לינץ’ במפגינים אזרחים חשופים ולא מוגנים, ביניהם נשים וילדים שהיו במקום".

תדמור מוסיף, "האמת המרה והמביישת היא שעשרות פלשתינים ולצידם ישראלים ופעילי שמאל בינלאומיים נטלו היום חלק פעיל במתקפה אלימה נגד אזרחים תמימים. לא עוד יוכלו אנשי השמאל הקיצוני לטעון כי הם באים לתמוך בחקלאים המגנים על אדמותיהם מול ’צבא הקלגסים החמוש מכף רגל ועד ראש’."

"האמת היא שאותם אנשי שמאל קיצוני נוטלים חלק באלימות שיטתית ומתמשכת נגד חיילים ושוטרים והיום גם כנגד אזרחים שהניפו דגלים ושרו שירים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות