חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות 2008 >>

מור - ועדה מסדרת ולא פריימריז

 

רשימת מור למועצת העיר מודיעין לא תקיים פריימריז ישובי כפי שנמסר במועד השקת הקמפיין. הערב ידורגו המועמדים באמצעות ועדה מסדרת

 

הערב (א') צפויות להיערך הבחירות הפנימיות לראשות סיעת מור. בבחירות יתמודדו כ-20 מועמדים שנרשמו.

בניגוד להודעה שנמסרה לעיתונות במסיבת העיתונאים בה הושק קמפיין הבחירות של הרשימה, כי קביעת מועמדי הרשימה תהיה באמצעות פריימריז פתוחים לכל, מתברר עתה כי הבחירות שיתקיימו הערב הן למעשה חלק מהליך של "ועדה מסדרת".

משמעות הדבר היא שהנהגת הרשימה תורכב בסופו של דבר על ידי קבוצה מצומצמת של ההנהלה, קבוצה שבה כ-7 חברים בלבד. הסיבה לשינוי היא חשש כי חלק מהנרשמים מייצגים למעשה אינטרסים זרים, שאינם קשורים לכוונה להיות ממוקדים בטובת היישוב מכבים-רעות, אלא בקידום אינטרסים אחרים.

בפועל כל ניסיונות איחוד השורות בין מור ליחד, נכשלו עד כה. זאת למרות שבסקר טלפוני פרטי, שדגם את כל בתי האב במכבים-רעות, ומתוכם נמצאו 450 חוקיים וכשרים, 70 אחוז מהנשאלים הודיעו על רצונם בקיומו של איחוד בין מור לבין יחד. 30 האחוזים הנותרים ענו שכלל לא איכפת להם.

למרות שדוד זרחין, מי שהוסכם על שני הצדדים לנסות ולגשר על הפערים טרם הודיע רשמית על כישלונו, נראה הפעם שניסיון האיחוד בין שתי הרשימות הללו - נכשל. לדברי יוסי פסגות ממור, "היות ואין איחוד בין הרשימות והיות ויחד מיהרו לחתום על הסכם עם אמנון מרחב, ברור שלנו במור לא נותרה ברירה, אלא להמשיך לבד".

בתגובה נמסר מסייעת יחד: "הנהגתה המתפוררת של תנועת מו"ר מודיעין בראשות משה ספקטור הציגה מצג שווא לתושבי מכבים רעות תוך הונאת דעת הציבור על עריכת פריימריס פתוחים לכאורה להנהגת תנועתם ולשיקום מעמדם הפוליטי הנמוך."

"בשל ההיענות הציבורית הירודה להצטרפות התושבים לתנועתם, תנועה אשר אשר חרטה על דגלה אך ורק את סיכולו הממוקד של עמיקם אורן כיושב ראש תנועת יחד ובשל העדר כל תוכן, מצע ומתווה ממשי בתנועת מו"ר מודיעין לכלל תושבי מכבים רעות ובשל העובדה כי תנועה זו מזוהה עם השלטון הקודם אשר הסב נזקים חמורים ליישוב ולתושביו החליטו הפעילים בתנועת מו"ר מודיעין להקים "ועדה מסדרת" אשר כל קשר בינה ובין פריימריס פתוחים, כפי שהבטיחו לציבור, דמיוני ביותר ומטעה."

"יחד עם זאת המשיכה כל העת תנועת יחד למען מכבים רעות לבוא בדברים עם פעילי מו"ר מודיעין על מנת למצות את איחוד היישוב סביב אג'נדה מרכזית ומשותפת לטובת הציבור. לצערנו, התנגדותם והתנגדות משה ספקטור העומד בראש תנועת מו"ר מודיעין להכיר בעמיקם אורן כיושב ראש תנועת יחד היא הסיבה היחידה לסירובם ולטריקת הדלתות פעם אחר פעם."

"תנועת יחד חרטה על דגלה את טובת היישוב בלבד. כתוצאה מלימוד החוק והצרכים ולאור המאבק שניהלה התנועה במהלך השנים האחרונות על זהותו של היישוב הוכרה מכבים רעות כרובע עירוני סטטוטורי על ידי שר הפנים. פקודת המועצות קובעת כי בסמכותו של ראש העיר לפנות לשר הפנים להקמת מועצה משנה מקומית. אמנון מרחב, מהמועמדים המובילים לראשות העיר, התחייב בהסכם חתום להקמת מועצת המשנה המקומית בהתאם למתווה תנועת יחד לאחר שזו הוצגה לאחרונה על ידי התנועה לשר הפנים."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות